Fedt! Endelig lykkedes det.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Fedt! Endelig lykkedes det.
Jeg vil bare lige ud med min glæde:)
Endelig (efter godt og vel 4 uger) har jeg en glad smiley ved fordelingen af protein, fedt og kulhydrat. Jeg startede ud med at alt for højt procendel kulhydrat og kun 10% fedt. Det var jo ikke så godt. Til at starte med gjorde jeg ikke så meget ved det, men nu spiser jeg en avocado eller lidt mandler hver dag og vupti så er smiley'en glad, og det samme er jeg:D
Så kan det være jeg kan smide et par kilo (det har indtil videre været umuligt).
16 år13. juni 2008 kl. 22:52
re: Fedt! Endelig lykkedes det.
Flot - det er ikke lykkes for mig endnu. Ikke hver dag i hver tilfælde. Jeg er begyndt at gå ind og kigge 4 uger tilbage og se om tallene ligger nogenlunde i forhold til smileys. De smiler ikke altid, men hvis det er tæt på er det OK til mig.

Jeg kæmper også stadig med min væske og frugt og grønt. Især vand. Jeg kan simpelthen ikke fatte at det kan være så svært.

Tillykke med dine smileys.
16 år14. juni 2008 kl. 01:15
Susan91: Fint for dig. Jeg har haft samme fordeling som dig mht. fedtet.

Jeg stiller lidt spørgsmålstegn ved fordelingen af fedt, protein og kulhydrat ift. vægttabet, da jeg jo taber mig !!

Jeg har i hele min periode hver eneste dag næsten haft for lidt fedt i maden ift. det det ideele. Der er nogenlunde balance på protein og kulhydrat.

Men jeg ved selvfølgelig ikke om det har været muligt for mig at tabe mig yderligere ved at bringe dem alle i balance.

Måske andre kunne give et råd her ?
16 år14. juni 2008 kl. 09:09
Ved grønt og væske har det heldigvis aldrig været et problem for mig at få nok (mit gennemsnit ligger på 1kg grønt om dagen og 2,5l vand).

Jeg ved faktisk ikke om det har indflydelse på vægttabet, det var bare min teori, da jeg ikke har tabt mig endnu, selvom jeg har haft et underskud på 2000-4000 kJ pr. dag i over 4 uger.
Nu ser jeg tiden an, og håber på at vægten viser lidt mindre tal:p
16 år14. juni 2008 kl. 12:08
Til lykke.Det er dejligt, når ting lykkes.
Jeg fokuserer ikke så meget på netop dette punkt, men ser mere på, hvad der står nederst om vægttab.
Jeg har dog haft alt for mange i byen/gæster dage, hvor jeg oikkke har overholdt planen og ikke fået noteret, så jeg har slet ikke tabt mig - helt forskyldt.
Venlig hilsen Rita
16 år15. juni 2008 kl. 09:05
Tillykke, Susan :) Dejligt for dig at 4 ugers kamp har båret frugt :)

Jeg har det nok som rita: Jeg fokuserer mest på ind/ud dvs. vægttab lige nu, men kan godt mærke, at der går mere og mere sport i, at få glade smiley´er over hele linjen.
Dette ser jeg dog som et projekt, der kommer til at tage ½ - hele år, men skidt pyt - det kan umuligt blive værre end før :)

Oz1ing> Uden at vide det med sikkerhed, kan jeg ikke forstille mig at der er en sammenhæng mellem fordeling af fedt / kulhydrat / protien og vægttab - men hele din organisme bliver helt sikkert sundere jo flere glade smiley´s du får :)
I princippet kan man jo godt tabe sig på fedt alene - eller kulhydrat eller protiein, så længe indtag er lavere end forbrænding, men det er ikke særlig sundt for kroppen i længden :(
16 år15. juni 2008 kl. 09:53
Tak:)
Egentlig startede jeg også ud med at fokusere på vægttabet, men da der ikke kom nogen resultater (det er der stadig ikke), måtte jeg flytte fokus for ikke at miste modet. Jeg er stadig i underskud hver dag og vægten står stadig stille, men nu har jeg i det mindste smileyer over hele linjen (for det meste).
16 år15. juni 2008 kl. 11:52
Hvis du har været i underskud i 4 uger uden at tabe dig, så er du ikke i reelt underskud. Så du skal enten motionere mere eller spise mindre.
16 år18. juni 2008 kl. 13:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });