En laaang tur i solen

Du læser en tråd i debat > vægttab

En laaang tur i solen
Kroppen bliver bare ved med at fylde depoterne op !!!!!

For et par dage siden var vægten ellers helt nede og røre 89,7 kg.

Så kom weekenden, med gæster - god mad og for meget alkohol. Det skulle selvfølgelig straks modvirkes ved fra mandag morgen at køre den sunde linie fra starten. Så her til morgen sagde vægten 90,5 - okay ikke helt så galt et udgangspunkt..

Til middag plejer jeg at være 100 gr. lettere (ved godt jeg fokuserer for tit og for meget på vægten) men men ..

Men alt vand og kaffe, gulerod, og morgenmad havde bare sat sig. Alt binder sig til kroppen, jeg tror det er alkoholen der har bedøvet mine små forbrændings hjælpere.

Nå, men på trods af en skadet rygmarvshvirvel for 2 mdr. siden som er i okay bedring, tog jeg løbe skoene på og brugte 3 1/2 timer i solen i rask gang. IALT 19 km.

Resultatet var noget overraskende - et vædske/salt/mineral tab på 2,4 kg.

Men nu er jeg altså også tørstig, meget tørstig.

Og fødderne godt ømme med vabler, men jeg har det meeeget bedre.
16 år2. juni 2008 kl. 18:29
re: En laaang tur i solen
Du skal passe på dig selv. Den vand du taber ved at gå en tur i solen er ikke nødvendigvis den som sidder i anklerne og giver vand i kroppen (det ved jeg da fra dengang jeg var gravid). Man kan sagtens dehydrere og så have vand i kroppen samtidig.

Du har helt ret, du fokuserer for meget og for tit på vægten. Efter en sygdomsperiode på 14 dage her i april havde jeg taget hele 5 kilo på. Noget af det var utvivlsomt en kombination af ingen motion og for energiholdig mad, men det meste var vand. Jeg havde helt sikkert ikke spist for 5 kilo. Det tog mig 2-3 uger at tabe det vand igen og fordi jeg er klog ;-) så tog jeg min diæt med ro og fulgte den bare og vupti, efter nogle uger var alt vandet væk.

Det tager den tid du tager. Det du skal huske er at det jo ikke er fedt - men vand. Så det er faktisk ikke din fjende selvom det viser sig på vægten som et plus. Gik din krop en chance og lad de komme af med vandet i den fart kroppen skal af med det i. Vandet skal nok komme ud uanset hvad du så end gør (på nær hvis du drikker mere alkohol, bliver gradid eller laver andre ting som giver vand i kroppen).

Pas på dig selv - du skal jo ikke tabe dig for enhver pris.

I øvrigt synes jeg altså det er imponerende at du var ude at motionere i dag med sådan en alvorlig skade i frisk erindring. Meget flot!
16 år2. juni 2008 kl. 19:16
Du skal godt nok have skulder-klap for den lange tur i solen.. Skide flot :o)

Men som iakob siger, tag den med ro på vægten, den skal ikke styre dit liv, det er dig der skal styre livet..

Spis sundt og fornuftigt, tilsæt lidt motion, og så ryger fedt i den takt kroppen har det godt med..

Hav en skøn dag
16 år2. juni 2008 kl. 19:39
Iakob....
Du har ikke gjort din research ordentlig idag, tror det er varmen der stger dig til hovedet. For jeg tror ikke på at oz1ing bliver gravid NOGENSINDE...

THIHI
16 år2. juni 2008 kl. 22:19
Først og fremmest: 3½ times rask gang er godt gået ! Motion skal der til :)

Men.... Veje sig flere gange om dagen? Det synes jeg lyder som en skidt idé. Hvis du f.eks. har erfaret, at du vejer mindst midt på dagen, kan du jo veje dig dér?

Jeg er også lidt forundret over, at du gerne vil tabe væske. Jeg vil gerne tabe fedt - og med mindre man fejler noget, der skulle gøre, at man ophober væske, tror jeg at man skal lade være med at udpine kroppen i retning af dehydrering.

Vi husker alle den Algierske marathon-løber, der til OL anno ? vaklede over målstregen - fuldstændig udpint.
Når du sveder meget, taber du jo - som du også nævner - dine naturlige salte. I yderste konsekvens kan det være livs farligt! F.eks. er de elektriske impulser til dit hjerte styret af en fin balance mellem natrium og kalium.

Skulle du få lyst til at presse dig selv, vil jeg anbefale, at du efterfølgende drikker væske tilsat salte. Der findes f.eks. et pulver (fås på apoteket) der hedder Revolyt som man blander op i vand. Det smager afskyeligt, men er er beregnet til at genoprette saltbalancen (Bruges ved voldsomme opkastniger eller diarré-tilstande). Ellers kan jeg forestille mig, at der findes lign. produkter til sportsfolk.

Når det er sagt, så må jeg rose dig for dit imponerende vægttab. Du har været i gang i et stykke tid nu, men motivationen virker fortsat i top - Super flot!

16 år3. juni 2008 kl. 08:47
@Kami: Altså jeg er ikke en person som diskriminerer og hvis mænd vil have mens og blive gravide, så er det helt ok med mig. Arnold Schwarzenegger gjorde det, så kan oz1ting vel også?

I øvrigt er der kommet et nyt motionsblad til mænd: aktivtraening.dk - den virker lidt som iform men bare med billeder af mænd og med færre artikler om helse-overtro og flere artikler om hvordan man kan dope sig selv før og efter sport. Jeg var ikke i målgruppen men måske kan nogen af alle jer mens-frie, ugravide mænd lave et lille review af bladet?
16 år3. juni 2008 kl. 09:16
Efter moden overvejelse, tror jeg, at jeg vil modificere mit indlæg lidt :)

Jeg står stadig ved min bekymring for, at du udpiner din krop på en usund måde, men mht. vejning:

Vej da bare løs, mand ;) Vi vælger alle de strategier, der virker for os, og hvis det virker for dig at veje dig x flere dagligt, så synes jeg bare, du skal blive ved med det! Så kan du altid "trappe ned" på et senere tidspunkt...

Have a nice day :)
16 år3. juni 2008 kl. 09:19
Tak for de mange gode indlæg. Alt hvad der er nævnt er jeg selvfølgelig enig i - måske lige med undtagelsen af emnet graviditet . Hø hø.

Kaktus det er ikke vand jeg VIL tabe, nej min halve maraton march, var ment som en kickstarter til at få forbrændingen hurtigt igang igen.

Det skal også siges efterfølgende at jeg tog 800 gram på da jeg selvfølgelig skulle have vand / salt balancen på plads igen.

Jeg tager rådet til mig og vil nøjes med et noget længere vejnings interval.

Jeg var iøvrigt senere på aftenen så fuld af energi at jeg først kunne sove kl 02.00. Der var virkelig gang i kroppen.
16 år3. juni 2008 kl. 09:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });