Jeg vil gerne advare imod alkohol :)

Du læser en tråd i debat > vægttab

Jeg vil gerne advare imod alkohol :)
Jeg var til vejfest.. og jeg fik da en anelse for mange kcal. Jeg fik og også alkohol, hvilket jeg ikke har fået i lang lang tid pga graviditet og
amning.

Nå, men dagen efter sagde vægten +2kg. (hvordan er det fysisk muligt at tage 2kg på, haha !!!)

Hmm tænkte jeg så, men op på hesten igen, og indtage de 1200kcal jeg skal ha' for at tabe mig.

Idag sagde vægten så ydeligere +600g, og der blev jeg altså lidt ked...

Det må være det alkohol der har forskrækket min krop :)

Jeg var 100g fra at være i første mål (BMI på 25=74kg), og nu er jeg så pludselig 2,6kg fra at være der.

Det er jo flere ugers kamp, føj hvor er det bare øv. Men jeg kan jo kun takke mig selv. Så kan jeg lære det :)

Det var IKKE det værd!
16 år2. juni 2008 kl. 09:00
re: Jeg vil gerne advare imod alkohol :)
Jeg kan godt forstå, at du er ærgelig over, at vægten pludselig gik op :( Det er super deprimerende, når det går den gale vej, men du er jo på rette spor igen - godt gået :)

Med mindre du har tænkt dig at være totalt afholdende resten af livet, må du nok vænne dig til, at vægten svinger op/ ned - også efter udskejelser med alkohol :)

Se i øvrigt Iacobs glimrende indlæg under den anden tråd om alkohol - noget med, at alkohol binder væsken i kroppen :)

Jeg vil IKKE være afholdende resten af livet, men vil forsøge at planlægge kost/motion så der også bliver plads til et glas vin eller en gin-n-tonic (eller to) en gang i mellem :)

Held og lykke med de sidste par kilo :)
16 år2. juni 2008 kl. 09:33
(den anden tråd om alkohol er under "Kost") :)
16 år2. juni 2008 kl. 09:47
Tak tak, den vil jeg læse.

Jeg vil bestemt heller ikke være afholdende resten af livet.
Men 2,5kg hop opad er lige vildt nok,men det kan da godt være det er det væske!

Håber det forsvinder hurtigt igen, uha.
16 år2. juni 2008 kl. 10:14
Wow, havde lige overvejet om jeg kunne tillade mg en enkelt øl i aften, skal til koncert
16 år2. juni 2008 kl. 12:23
Jeg har drukket mange enkelte øller og en del enkelte glas vin. Det kan man sagtens hygge sig med uden at det giver nogen nævneværdig udslag til næste vejning.

Rent faktisk er der jo dem som hævder at øl og vin er sundt i moderate mængder og jeg ved da i hvert tilfælde at jeg ikke skal være afholdskvinde - så øl og vin har været faste bestanddele i min diæt til fest og god mad i weekenden (såvel som I den gode mad for smagens skyld) i lang, lang tid og i mængder af enkelte genstande af gangen.

16 år2. juni 2008 kl. 19:19
Som der tidligere ha været snakket om, så er det ren gift for kroppen at drikke alkohol. Og da kroppen vil have giften ud først, går forbrændingen i stå imens der er alkohol ikroppen. Så uanset hvad du spiser i dagene efter og imens du drikker alkohol, så forsinker det forbrændingen og man kommer lidt bagud. Samtidig kommer der en del væske i kroppen, hvilket også kan få vægten til at stige lidt, men det forsvinder hurtigt igen.
16 år2. juni 2008 kl. 21:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });