Min aktivitet her på forummet har været lidt sporadisk her de sidste par dage, men jeg skal se om jeg kan svare på dit spørgsmål.
Frugt og grønt er ikke gratis, når du regner ud hvor mange kcal du skal have om dagen. Alt skal tælles med, men for det samme antal kcal må du spise meget mere frugt og grønt en f.eks. brød og ris osv, fordi er ikke er så mange kcal i. Du kan se en let overskuelig liste på kalorietabel.dk hvor madvarerne er delt ind i kategorier. Og derefter kan du regne ud hvor meget du spiser.
F.eks. min morgenmad
50 g havregryn 170 kcal 100 g skummetmælk 35 kcal 5 g sukker 20 kcal 115 g æble 87 kcal
ialt 312 kcal
På den måde regner jeg alle mine måltider ud og skal gerne ende på 1500-1800 kcal om dagen. nogle gange idt mere nogle gange lidt mindre. , Det er afhængigt af dit aktivitetsniveau, hvor meget du skal have og det kan jeg ikke rigtigt fortælle dig. Men prøv evt at gå ind på motion-online.dk. I venstre side skal du vælge stofskifteberegneren, udfylde felterne og så får du en ide om hvor meget du skal have. Du skal ikke gå efter dit BMR-stofskifte men det andet, altså det højeste tal!!! Hvis du så spiser hvad der svarer til 500-700 under, skulle der gerne ryge ½ kg om ugen og så kan du jo dyrke motion derudover og på den måde tabe mere:-)
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ",
"dismiss": "OK",
"allow": "Det er fint",
"deny": "Afvis",
"link": " cookiepolitik.",
"href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) {
runScriptsRequiringConsent();
}
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) {
runScriptsRequiringConsent();
}
/*else {
document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
}*/
createCookie("cookieconsent_time","now",365);
}
})
}
}, 1000);
});
Frugt og grønt er ikke gratis, når du regner ud hvor mange kcal du skal have om dagen. Alt skal tælles med, men for det samme antal kcal må du spise meget mere frugt og grønt en f.eks. brød og ris osv, fordi er ikke er så mange kcal i.
Du kan se en let overskuelig liste på kalorietabel.dk hvor madvarerne er delt ind i kategorier. Og derefter kan du regne ud hvor meget du spiser.
F.eks. min morgenmad
50 g havregryn 170 kcal
100 g skummetmælk 35 kcal
5 g sukker 20 kcal
115 g æble 87 kcal
ialt 312 kcal
På den måde regner jeg alle mine måltider ud og skal gerne ende på 1500-1800 kcal om dagen. nogle gange idt mere nogle gange lidt mindre. , Det er afhængigt af dit aktivitetsniveau, hvor meget du skal have og det kan jeg ikke rigtigt fortælle dig. Men prøv evt at gå ind på motion-online.dk. I venstre side skal du vælge stofskifteberegneren, udfylde felterne og så får du en ide om hvor meget du skal have. Du skal ikke gå efter dit BMR-stofskifte men det andet, altså det højeste tal!!! Hvis du så spiser hvad der svarer til 500-700 under, skulle der gerne ryge ½ kg om ugen og så kan du jo dyrke motion derudover og på den måde tabe mere:-)
Håber det er forståeligt.
Hygge
Eskimo