#2 af Kaktus (slettet)
Mange tanker
Du læser en tråd i debat > vægttabKaktus (slettet)
re: Mange tanker
Godt, at du er tilbage på sporet igen :)
Jeg har været på kur i adskillige år af mit liv - samlet set - så selvom man måske kunne indvende, at jeg åbenbart ikke ved hvordan man "gør" siden jeg nu (igen) er overvægtig, mener jeg nu nok, at jeg har en del erfaring på dette område.
Når jeg tidligere "faldt i" dalede min motivation drastisk. Lidt á là: "Nu kan det jo også være ligemeget, for jeg har alligevel ødelagt det hele..."
Men hele pointen med madital er jo, at man tydeligt kan se, at det nytter at blive ved. Også efter 1, 5 eller 7 "off-days" Kurverne går måske op, og smileys bliver sure, men det kan vendes igen :)
Havde selv en slem off-day igår, og da vægten så straffede mig i morges, ville jeg nok tidligere have tænk: "Så kan jeg lige så godt tage en "fed" dag mere - hvad betyder en dag fra eller til?" Men med madital i ryggen, føler jeg mig top-motiveret til at fortsætte. Det var "kun" et lille tilbageskridt, som om nogle uger (forhåbentlig) blot vil være et mindre udsving på den ellers nedadgående kurve :)
17 kg er imponerende flot, og din forlovede må være så stolt af dig og ved at gå til af spændning over, at se dig i din smukke brudekjole (med helt glat mave) ;)
Jeg har læst flere af dine indlæg / svar, og føler mig overbevist om, at du nok skal nå dit mål. Din indstilling fejler intet og dine resultater taler for sig selv.
Keep up the good work :)
Jeg har været på kur i adskillige år af mit liv - samlet set - så selvom man måske kunne indvende, at jeg åbenbart ikke ved hvordan man "gør" siden jeg nu (igen) er overvægtig, mener jeg nu nok, at jeg har en del erfaring på dette område.
Når jeg tidligere "faldt i" dalede min motivation drastisk. Lidt á là: "Nu kan det jo også være ligemeget, for jeg har alligevel ødelagt det hele..."
Men hele pointen med madital er jo, at man tydeligt kan se, at det nytter at blive ved. Også efter 1, 5 eller 7 "off-days" Kurverne går måske op, og smileys bliver sure, men det kan vendes igen :)
Havde selv en slem off-day igår, og da vægten så straffede mig i morges, ville jeg nok tidligere have tænk: "Så kan jeg lige så godt tage en "fed" dag mere - hvad betyder en dag fra eller til?" Men med madital i ryggen, føler jeg mig top-motiveret til at fortsætte. Det var "kun" et lille tilbageskridt, som om nogle uger (forhåbentlig) blot vil være et mindre udsving på den ellers nedadgående kurve :)
17 kg er imponerende flot, og din forlovede må være så stolt af dig og ved at gå til af spændning over, at se dig i din smukke brudekjole (med helt glat mave) ;)
Jeg har læst flere af dine indlæg / svar, og føler mig overbevist om, at du nok skal nå dit mål. Din indstilling fejler intet og dine resultater taler for sig selv.
Keep up the good work :)
16 år27. maj 2008 kl. 13:52
babydyr (slettet)
Hej Karina.
Først og fremmest: Til lykke med købet af din brudekjole! Min mand og jeg har selv snart 1 års bryllupsdag, så jeg kan stadig godt huske suget i maven, da jeg fik KJOLEN på :-)
Jeg synes det lyder som om, at du nok skal nå dit mål. Det vigtigste er, at du ikke bare giver op, og det er der altså ingen tegn på, at du gør!
Desuden vil jeg lige sige noget om det at dyrke kampsport. Jeg har selv dyrket taekwondo i ca. 5 år. I en periode trænede jeg 4 gange om ugen, da jeg skulle til et stævne. Jeg var, mildt sagt, i god form og fast og fin over det hele. På trods af god form og en meget veltrimmet figur, vejede jeg aldrig mindre end 58,5 kg. Det lyder måske ikke af meget, men jeg er ca. 163 cm. og spinkelt bygget. Når folk fandt ud af, hvad jeg vejede var det typiske svar: Vejer du SÅ meget! Hemmeligheden er træning af alle de store muskelgrupper! Når man dyrker karakte eller taekwondo får man virkelig fat i alle de store muskler, og det kan ses på figuren (som bliver mindre) og på vægten (som ikke bliver ret meget mindre).
Så jeg tror helt ærligt, at du skal se dig i spejlet og studere, om du ikke i omfang er blevet meget mindre, omend du ikke føler, at din vægt er fulgt helt med.
Det var lige mit besyv - undskyld, at det blev så langt :-)
Hilsen Babydyr
Først og fremmest: Til lykke med købet af din brudekjole! Min mand og jeg har selv snart 1 års bryllupsdag, så jeg kan stadig godt huske suget i maven, da jeg fik KJOLEN på :-)
Jeg synes det lyder som om, at du nok skal nå dit mål. Det vigtigste er, at du ikke bare giver op, og det er der altså ingen tegn på, at du gør!
Desuden vil jeg lige sige noget om det at dyrke kampsport. Jeg har selv dyrket taekwondo i ca. 5 år. I en periode trænede jeg 4 gange om ugen, da jeg skulle til et stævne. Jeg var, mildt sagt, i god form og fast og fin over det hele. På trods af god form og en meget veltrimmet figur, vejede jeg aldrig mindre end 58,5 kg. Det lyder måske ikke af meget, men jeg er ca. 163 cm. og spinkelt bygget. Når folk fandt ud af, hvad jeg vejede var det typiske svar: Vejer du SÅ meget! Hemmeligheden er træning af alle de store muskelgrupper! Når man dyrker karakte eller taekwondo får man virkelig fat i alle de store muskler, og det kan ses på figuren (som bliver mindre) og på vægten (som ikke bliver ret meget mindre).
Så jeg tror helt ærligt, at du skal se dig i spejlet og studere, om du ikke i omfang er blevet meget mindre, omend du ikke føler, at din vægt er fulgt helt med.
Det var lige mit besyv - undskyld, at det blev så langt :-)
Hilsen Babydyr
16 år28. maj 2008 kl. 08:42
KarinaHadsten (slettet)
Tak for jeres søde svar. Det hjælper faktisk meget at der er nogle, der tror på mig. Så er jeg jo nødt til ikke at skuffe jer :-)
Det som gør det svært lige nu tror jeg er at vægten falder meget langsomt og at jeg heller ikke kan se resultater på målebåndet. Men jeg lever lidt højt på de tidligere resultater. 17 kilo og jeg tror nok det var 17 cm i taljen - det er altså til at tage at føle på.
Det som gør det svært lige nu tror jeg er at vægten falder meget langsomt og at jeg heller ikke kan se resultater på målebåndet. Men jeg lever lidt højt på de tidligere resultater. 17 kilo og jeg tror nok det var 17 cm i taljen - det er altså til at tage at føle på.
16 år28. maj 2008 kl. 09:34
Jeg har været inde i en periode, hvor min motivation sættes på prøve. Vægttabet udebliver og jeg er begyndt at tage lidt let på kuren. Der er blevet flere af de dage hvor jeg ikke får tastet i madital, hvilket ikke er godt for det samlede billede. I lørdags gik jeg lidt for meget om bord i chokoladefadet. "Bunden" nåede jeg i går hvor jeg havde en dag, som jeg rent faktisk noterede i madital, men nåede et alt for lille underskud i forhold til planen. MEN ...
Måske var det bare lige det der skulle til. I går tænkte jeg NEJ ikke tale om. Nu har jeg i mange måneder HVER DAG overholdt mit energi indtag. I hvert tilfælde de dage jeg har tastet - og de dage hvor jeg ikke tastede var få og jeg passede alligevel på, så jeg var sikker på at det endte i underskud omend nok ikke så meget som ellers. Så for mig var det for stort et skråplan at komme på at jeg en dag ikke overholdt kuren. Så i dag er jeg tilbage på "motivation i TOP".
Jeg har været nede at træne. Og hvis jeg skal rose mig selv, så har motivationen til motion faktisk været i top også her under min krise. Måske er motionen faktisk årsagen til krisen. For eftersom jeg IKKE har trænet ret meget tidligere vil det give anledning til øget muskelmasse når man så pludselig træner karate 1-2 gange om ugen og løber 1-3 gange. Så det er jeg da mega stolt af.
Måske har min krise også været forstærket af at jeg begynder at være presset over min deadline. Bryllup 13. september!!! Og jeg mangler 5 kilo inden det mål, som jeg havde sat mig for brylluppet. Jeg kan godt nå det endnu og som Iakob lige sagde til mig i dag. Så er det jo ikke så vigtigt med de sidste kilo - vigtigere er det med de 17 jeg allerede har smidt. Men rent mentalt ville det være kanon at jeg lige kunne smide de sidste 5 kilo. Og jeg tror også jeg er ved at oparbejde en motivation og en vilje, som gør at det er muligt.
I lørdags var jeg ude på brudekjole-prøvning igen. Det var skønt - håret var sat op af min veninde som er frisør - det var bare perfekt at se kjolerne sammen med det fine hår. Kjolerne var fantastiske. Den ene efter den anden sagde vi WAUW til. Det var faktisk rigtig svært at vælge nogle fra. Men det lykkedes os at få det ned på 3 kjoler og så 2 og til sidst tog jeg en beslutning og jeg har IKKE fortrudt det. Det er en fantastisk kjole. Det var SLET Ikke hvad jeg havde forestillet mig, for hvem havde troet at min brudekjole skulle være HELT GLAT hen over maven. Der er SÅ mange brudekjoler i dag og langt de fleste har nogle læg og nogle detaljer hen over maven til at fjerne fokus fra at der evt er en lille bule, men sådan er min brudekjole ikke. Den er glat - helt glat. Og med empire-snit hvis det siger nogen noget. Jeg lægger ikke nogle links ind før efter brylluppet, for det bliver altså lidt for offentligt, da jeg kender flere som kigger med herinde. Så det må vente. Men så kan I til gengæld få den tilpassede model at se ;-)