Ny på siden

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ny på siden
Hej allesammen.
Jeg er ny her på siden, jeg deltager på et andet forum som I sikkert har været med i, det var i et af de gamle indlæg jeg så nogen anbefale Madital og tjekkede det.
Jeg er 26 år, gift på 4. år, mor til to: en pige på 4 og en dreng på 2 år. Jeg bor i Nuuk - Grønland. Jeg dyrker ikke motion til daglig. Grundet til at jeg gerne vil tabe mig er at jeg gerne vil ned til min normalvægt på 65 kg. det vejede jeg før jeg fik mine børn, nu er jeg godt nok kommet til 69 kg. men det har taget mig lang tid at nå. Jeg startede på Mad og sundhed for 4 uger siden med en vægt på 71 kg. jeg kom ellers ned til 68 kg. sidste uge men tog et kg. på igen efter en uge. Det kan så lige nævnes at jeg endelig stoppede med at ryge for to uger siden, havde røget siden december 2003, og var en storryger, hvor jeg røg over 10 (!) på en dag. Jeg var bange for at tage på når jeg holdt op med at ryge, men da jeg endelig var begyndt at lære om et sundere liv følte jeg at jeg var klar til at stoppe rygningen, og jeg gør alt for ikke at dække mit rygebehov med spisning af al mulig mad. Så, jeg tror det er derfor jeg har taget 1 kg. på efter jeg holdt op med at ryge.

Det var lige en lang præsentation af mig selv, men jeg vil gerne have støtte til at fortsætte mit nye livsstil, og føler at et forum er lige det rette sted.

I er velkomne til at spørge hvis der er noget jeg har glemt at tilføje *S*

venligst
Paninnguaq
19 år15. juni 2005 kl. 01:30
re: Ny på siden
Hej Paninnguaq (flot navn)

Tillykke med at du er stoppet med at ryge. Jeg stoppede med at ryge for 1,5 år siden og jeg har taget 12 kilo på. Jeg vil gerne tabe de 5 af dem igen. Jeg har allerde tabt de 2, så nu mangler jeg bare 3. Jeg røg 25-30 stk. om dagen, så jeg var storryger, men jeg kan forsikre dig for at jeg aldrig nogen sinde bliver ryger igen, så hellere lidt fedtdepoter om maveskindet. Sådan skal du også tænke. Det er så dejligt ikke at være afhængig af cigaretter. Og du har allerede taget skridet til at vlle tabe dig også, det synes jeg er flot, så kort tid efter rygestoppet. Normalt siger man jo en "kamp" ad gangen, men pøj pøj med det hele.
19 år15. juni 2005 kl. 09:13
re: re: Ny på siden
Hej advogirl.
Tak for mailen.
Ja, det har været hårdt at holde op med at ryge denne her gang. Jeg stoppede nemlig at ryge begge gange jeg var gravid, men startede med det samme jeg holdt op med at amme. Det har været hårdere denne her gang, og jeg tror at det er fordi jeg skulle holde op for min egen skyld der gør at det er sværere, end det er når der er et barn i min mave. Men min datter nyder at jeg er holdt op med at ryge, det gir mig styrke til ikke at starte igen.
Det med at jeg startede med at tage på slankekur før jeg holdt op med rygningen har gjort det nemmere for mig, tror jeg, for jeg lærte lidt om et sundere livsstil før jeg stoppede rygningen og på den måde vidste lidt mere om hvad jeg ikke skal gøre. Det der også hjælper mig meget er de forskellige forum for dem der vil tabe sig, det at skal dele sine op og nedture med andre har virkelig givet mig støtte, så det takker jeg meget for.

Knus
Paninnguaq
19 år15. juni 2005 kl. 13:15
re: re: re: Ny på siden
Hej Paninnguaq!

Velkommen her til sitet, jeg er sikker på at du bliver rigtigt glad for at være med. Flot at du er stoppe med at ryge og også at du allerede har smidt nogle kilo. Mad og sundhed var et super godt sted for et års tid siden, men så blev det fuldstændigt ændret og det har gjort at mange af os er kommet herind i stedet for....Det er nok smag og behag om man så kan lide Mad og Sundhed nu, -jeg synes bare det er blevet alt for rodet..

Herinde er du velkommen til at lave et indlæg om lidt af hvert. Vi sludrer på livet løs og hjælper og støtter hinanden så godt vi kan, + giver opsange når det er tiltrængt, -men på den kærlige måde..Håber du kommer til at hygge dig herinde...

Knuz og velkommen fra Muldebeerg
19 år15. juni 2005 kl. 18:29
re: re: re: Ny på siden
Hey Panninnguaq.. hold da op en langt navn ;o)

ja velkommen her på siden.. jeg vil også sige til dig, at det er den bedste beslutning du kunne ta, at stoppe med at ryge, det er så stærkt af dig.. jeg vil sige at du ik kun skal tænke på at det kun er for dig selv du stopper, men det er jo også dine børn der for glæde af det, som du selv skriver..

min mor og far ryger, og har altid gjort det.... det har gjort mig til passiv ryger, og det er jeg ret ked af at jeg aldrig har været mit eget valg. Derud over så gør det mig endnu mere ked af at jeg ser dem lide hver gang jeg er derhjemme.. ja de hoster og hakker HELE tiden.. det er nok det værste.. så når du er stoppet i sådan en tidlig alder, så har du ikke kun givet dig selv en kæmpe gave, men også dine børn.. det skal du huske ;o)

Helt seriøst, Gud velsigne dig for den beslutning *SS*

Maria
19 år16. juni 2005 kl. 13:13
re: re: re: re: Ny på siden
Hejsa

Velkommen til - håber også at du bliver glad for at være med her. Jeg er i hvert fald meget glad for dette forum ;o)

Flot at du er holdt med at ryge. Pøj pøj med vægttabet - glæder mig til at følge dig.

Knus smiley
19 år19. juni 2005 kl. 21:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });