Mål nået!
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Mål nået!
I øvrigt fik jeg også svar fra lægen på mit kolestoroltalsmåling fra sidste uge. Sekretæren sagde: "Hold da op, den er flot" og det var på 3,4.
Hun sagde at anbefalinen er at det skal være under 5 og med det tal som kom mit nok aldrig derop. Hun anbefalede at jeg fik det checket hver 5. år.
Så nu er jeg både slank OG sund :-D
Hun sagde at anbefalinen er at det skal være under 5 og med det tal som kom mit nok aldrig derop. Hun anbefalede at jeg fik det checket hver 5. år.
Så nu er jeg både slank OG sund :-D
16 år20. maj 2008 kl. 09:32
KarinaHadsten (slettet)
Hvor er det bare fantastisk. Det er været et fornøjelse at stå på sidelinien og følge din tur ned ad vægtkurven. Og herligt at det skubbede mig igang også. Jeg glæder mig til også at nå mit mål, for til trods for modgang, så har jeg allerede haft så meget glæde af denne her måde at tabe mig på at jeg SLET ikke er i tvivl om at det er det rigtige for mig.
Du er for sej. Du har været standhaftig og målbevidst.
Jeg har hele tiden haltet lidt bagefter dig fordi du tog dig sammen først hihi. Men jeg skal nok overhale dig - haha - alene af den grund at mit udgangspunkt var højere end dit, så jeg regner med at jeg skal tabe mindst 25. Men processen er jo den samme. Så lige så stolt jeg bliver over at nå mit mål lige så meget beundrer jeg dig for at nå dit.
TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE !!!!! Ved ikke hvad jeg ellers skal sige. Det er bare SÅ GODT GÅET !!!
Du er for sej. Du har været standhaftig og målbevidst.
Jeg har hele tiden haltet lidt bagefter dig fordi du tog dig sammen først hihi. Men jeg skal nok overhale dig - haha - alene af den grund at mit udgangspunkt var højere end dit, så jeg regner med at jeg skal tabe mindst 25. Men processen er jo den samme. Så lige så stolt jeg bliver over at nå mit mål lige så meget beundrer jeg dig for at nå dit.
TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE !!!!! Ved ikke hvad jeg ellers skal sige. Det er bare SÅ GODT GÅET !!!
16 år20. maj 2008 kl. 09:46
Mayflower (slettet)
Tillykke... Det er virkelig flot klaret og jeg er helt sikker på at de kiloer aldrig mere kommer på.. Du har virkelig vundet denne kamp mod kiloerne...
Jeg glæder mig selv meget til at jeg kan sige mit mål er nået... Selvom der stadig er noget vej tilbage endnu...
Virkelig stort tillykke herfra og held og lykke med at holde vægten under din mentale grænseværdi...
Din succes historie får mig til at tror at der måske stadig er en lille mulighed for at jeg også når mit mål på et tidspunkt... Jeg er i hvert fald blevet fuldt motiveret af at læse din succeshistorie og vil fortsætte min kamp mod kiloerne som jeg forhåbentlig også på et tidspunkt vinder...
Jeg glæder mig selv meget til at jeg kan sige mit mål er nået... Selvom der stadig er noget vej tilbage endnu...
Virkelig stort tillykke herfra og held og lykke med at holde vægten under din mentale grænseværdi...
Din succes historie får mig til at tror at der måske stadig er en lille mulighed for at jeg også når mit mål på et tidspunkt... Jeg er i hvert fald blevet fuldt motiveret af at læse din succeshistorie og vil fortsætte min kamp mod kiloerne som jeg forhåbentlig også på et tidspunkt vinder...
16 år20. maj 2008 kl. 10:42
camilla k (slettet)
TILLYKKE :-D
Det er virkelig flot! Rigtig godt klaret!
Camilla
Det er virkelig flot! Rigtig godt klaret!
Camilla
16 år20. maj 2008 kl. 12:27
Kaktus (slettet)
Rigtig hjertelig TILLYKKE!
Fantastisk inspirerende / motiverende, at læse om én, der er nået til vejs ende, når man selv lige er nået frem til foden af bjerget :)
Kender godt til at se sig selv på billeder, og tænke "DET ER DA LØGN!" - glæder mig til, at jeg lige som du, kan juble over, at målet er nået.
Godt gået og endnu engang T I L L Y K K E :)
Fantastisk inspirerende / motiverende, at læse om én, der er nået til vejs ende, når man selv lige er nået frem til foden af bjerget :)
Kender godt til at se sig selv på billeder, og tænke "DET ER DA LØGN!" - glæder mig til, at jeg lige som du, kan juble over, at målet er nået.
Godt gået og endnu engang T I L L Y K K E :)
16 år20. maj 2008 kl. 12:27
ForBlid (slettet)
Du er en længe ventet succeshistorie! Og har delt den med os siden start - tak for det. Man hører så tít om hvor svært det er at tabe sig og at langt de fleste giver op på halvvejen eller tager alt det tabte på igen. Derfor er din historie så vigtig - du giver troen på det ikke er en umulig kamp.
Så endnu en gang tillykke og tak for stor inspiration.
Så endnu en gang tillykke og tak for stor inspiration.
16 år20. maj 2008 kl. 13:03
annegrethe (slettet)
Hej Jakob
Hjertelig tillykke med dit vægttab,det er bare godt gået!!!
Jeg sluttede mit vægttab 28/2-08 men jeg har stadigvæk svært ved at forstå at min tøjstørrelse er 36 i stedet for 46-48,men det er bare sjovt at købe tøj.Hed og lykke med at holde vægten.
Hjertelig tillykke med dit vægttab,det er bare godt gået!!!
Jeg sluttede mit vægttab 28/2-08 men jeg har stadigvæk svært ved at forstå at min tøjstørrelse er 36 i stedet for 46-48,men det er bare sjovt at købe tøj.Hed og lykke med at holde vægten.
16 år20. maj 2008 kl. 13:07
Torunn (slettet)
Hold da hvor er det godt gået.
Så standhaftig som du har været, og stadig er, skulle der ikke være nogle ben i at holde vægten.
Jeg fik kikket på mit bryllupsbillede forleden. Dengang vejede jeg 78 kilo. Manden har i hvert fald ikke valgt mig for det gode udseende :-) og så kærligt han kikker på mig (og mine deller). Glæder mig til at jeg også når målet og kan kikke på samme billede og sige: "det var for 18 kilo siden..."
Torunn
Så standhaftig som du har været, og stadig er, skulle der ikke være nogle ben i at holde vægten.
Jeg fik kikket på mit bryllupsbillede forleden. Dengang vejede jeg 78 kilo. Manden har i hvert fald ikke valgt mig for det gode udseende :-) og så kærligt han kikker på mig (og mine deller). Glæder mig til at jeg også når målet og kan kikke på samme billede og sige: "det var for 18 kilo siden..."
Torunn
16 år20. maj 2008 kl. 13:17
BettinaKL (slettet)
Rigtig hjerteligt tillykke!!!
Det er virkelig flot klaret og det lyder som om at du har grebet det an på den helt rigtige måde.
Samtidig virker det som om du har overskud til alle andre og til at give rigtig gode og konstruktive svar til alle.
Du er helt sikkert en inspiration. Nyd det og vær stolt af dig selv.
Kh
Bettina
Det er virkelig flot klaret og det lyder som om at du har grebet det an på den helt rigtige måde.
Samtidig virker det som om du har overskud til alle andre og til at give rigtig gode og konstruktive svar til alle.
Du er helt sikkert en inspiration. Nyd det og vær stolt af dig selv.
Kh
Bettina
16 år20. maj 2008 kl. 13:21
Dvs når jeg ser 60 på vægten igen, så ved jeg at jeg skal reagere :-)
Jeg opdagede det først da jeg skulle taste min vægt ind her til morgen. Behagelig overraskelse at få.
Min BMI er gået fra 29,9 til 21,3. På 43 uger har jeg tabt mig fra 81,3 til 58.5 - det er 22,8 kilo og 530 gram om ugen i gennemsnit (lidt over en pakke margarine). 76 gram om dagen (en Kung Fu is). 3 gram i timen (½ tsk sukker).
Jeg har sat mit nye mål til 200 gram over 14 dage. Det mål regner jeg ikke med at nå, men det giver mig et underskud på 400 kj som jeg vil sigte efter til hverdag - og så har jeg lidt godt at gøre med til mere festlige lejligheder. Det er et værktøj jeg vil bruge bruge et stykke tid indtil det nye niveau er på plads.
Det er underligt, på nogen måder er jeg blevet et andet menneske. Jeg sad og bladrede lidt i gamle billeder der er 3-4 år gamle igår. Jeg husker dengang nogle af billederne blev taget. Den der tunghed i kroppen hvis det var varmt. Besværet ved at sidde på jorden. Ulykkeligheden af at lige meget hvor pænt tøj jeg tog på til et bryllup jeg var til, så så jeg stadig frygtelig ud. Dobbelthagerne. Dellen (der var nemlig kun plads til een delle) der stak længere ud end mine bryster. Ondt i ryggen. Morgensurhed fordi jeg havde sovet dårlig pga ryggen og snorkeri som følge af overvægt.
Men det har naturligvis ikke bare været vægttabet der har ændret mig. Hele processen - det at jeg godt kunne - har også givet mig selvtillid og selvværd. Det er ikke "bare" de tabte kilo som har det.
Jeg er bare så stjerneglad idag.