Min tur til at stå stille

Du læser en tråd i debat > vægttab

Min tur til at stå stille
Hej - ja det her har hele tiden gået langsomt men nu har vores vægt vist låst sig fast på 75,3. Og det er ski irriterende.
Jeg spiser kød og oceaner af salat og ingen dressing men lige lidt kser der.
Jeg var ski så glad da jeg kom ned UNDER 75 men hop sagde vægten og så var jeg oppe igen.
NÅ, men jeg jeg se på alle I andres indlæg at det er helt normalt med sådan en periode....men surt, det ER det altså.
KH og ha en dejlig dag ønsker Lene
16 år11. maj 2008 kl. 07:29
re: Min tur til at stå stille
Det er vel altid individuelt, hvorfor vægten står stille eller endda går op. Da Jeg begyndte på at træne stod vægten stille i en 2-3 uger, men så begyndte det at gå stærkt. Jeg vejer mig dog heller ikke hver dag - og tager mig faktisk ikke af meget små udsving, hvis jeg en enkelt gang vejer mig to dage i træk. Jeg vejer mig jo altid efter at have spist morgenmad og frokost - og drukket vand, så jeg ved jo ikke lige, hvor meget jeg reelt vejer. Så badevægten bliver kun brugt som en tommerfingerregel... Det er meget vigtigere, at jeg har det godt med mig selv, jeg kan passe en mindre og mindre størrelse...

Susan
16 år11. maj 2008 kl. 09:09
Hej Gammelmor...

Jeg har også lige været sådan en tur igennem. 14 dage med vægtstigninger og er nu endeligt nede hvor jeg var for 14 dage siden...

Det er skide træls og hvor det burde være ekstra motiverende er det jo decideret Umotiverende...

Perioden virker psykisk som værende spildtid. og man bruger en del mental energi på at finde ud af hvad faen der går galt...og åbenbart er der ik noget man liiiige kan putte fingeren på.

Håber din fase snart er overstået så du kan finde gejsten igen.!
16 år11. maj 2008 kl. 10:08
Jeg har på det nærmeste stået på det samme i 3 uger, så jeg kan sagtens følge hvor irriterende og ærgeligt det er.

Hvis jeg havde spist for meget kunne jeg endda forstå det, men det har jeg ikke
16 år11. maj 2008 kl. 10:20
Og så sagde vægten HOP OPad og der røg 1 kilo på fra den ene dag til den anden. Nej, det må ski være mens på vej.
ØV
KH Lene
16 år12. maj 2008 kl. 08:10
Lad os håbe det er forklaringen :-)

Men ellers kan jeg kun sige at jeg har været der eller rettere jeg er der også. Jeg synes det har stået stille i et par måneder. Faktisk siden jeg sidst blev belønnet med en spinning ring. For det var ved 81,5 og jeg vejer 80,8 idag. Jeg har et mål på 80 kg som jeg har ændret slutdato for op til rigtig mange gange.

Min plan for den kommende periode vil være at have færre dage hvor jeg dropper indtastning. Og så vil jeg motionere noget mere. Jeg spiser stadig chokolade når der er plads til det i kuren, hvilket jo ikke burde være et problem. Men jeg tror jeg vil skære ned på det.

Får du alt tastet ind og holder ikke pauser er det selvfølgelig en anden sag for dig. Men sådan nogle perioder har jeg også haft. Man gør ALT rigtigt og alligevel sker der ikke en skid. Her kan det virke godt psykisk at tage kurven over det samlede vægttab i maditalperioden frem og glæde sig over det foreløbige resultat. Eller fatte målebåndet og se om der sker noget med centimeterne.

Håber du kan bruge det til noget. Det handler i hvert tilfælde om ikke at gi op i den situation at vægten står stille.
16 år14. maj 2008 kl. 12:40
Ja, det er træls men som Karina siger så kan det være en god ide at gøre status. Man skal jo hente motivationen der hvor den er :-)

- Hvor mange kilo har du tabt dig? Hvad svarer det til i antal pakker margerine? I pakker sukker?

- Hvor mange tøjstørrelser har du tabt dig?

- Hvad er blevet ret fysisk lettere for dig? Trapper, løb efter bussen, rengøring af vanskelige pletter på gulvet, binde sløjfer på snørebånd etc

- Har du fået mere energi i dagligdagen? Mere fysisk og mental overskud? Er du blevet mere energisk?

- Tag et kik på evt nyindkøbt tøj (eller gammel tøj du kan passe) og gennemgå i tankerne hvordan det føltes da du prøvede det

- Har du fået mere selvtillid? selvglæde? selvværd? Hvordan viser det sig evt?

- Har du fået mere udholdenhed? Kan du gå og stå i længere tid?

- Har du fået mindre ondt? F.eks. mindre ondt i benene hvis du har stået længe? Ømme fødder efter lang gåtur? Mindre ondt i ryggen?

- Er nogle af dine nye spisevaner nu naturlige for dig? Savner du f.eks. grøntsager til aftensmaden hvis de ikke er der? Kan du godt sige nej til guf uden at føle dig snydt?

- Sover du bedre?

- Er du i bedre form og dyrker du motion regelmæssigt. Hvordan har du det med det?

Find selv på flere :-D
16 år14. maj 2008 kl. 20:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });