Stor bagdel - kan være en fordel

Du læser en tråd i debat > vægttab

Stor bagdel - kan være en fordel
Hørt i TV2 morgen nyhederne.

Forskning viser at fedtdepoterne på bagdelen kan være yderst fordelsagtig i forebyggelsen af sukkersyge.

Sååå ... piger, ikke alle vi mænd er vilde med noget der ikke former sig.
16 år9. maj 2008 kl. 08:11
re: Stor bagdel - kan være en fordel
hehe. nej men det er vel et spørgsmål om HVOR meget man kan forebygge...
16 år9. maj 2008 kl. 09:37
Hahaha... ja og jeg har altid set en stor bagdel som en fordel. Jeg er selv lille og min bagdel er desværre ikke stor nok... den skal selvfølgelig ikke være bred og stor, men rund og struttende...

Susan
16 år9. maj 2008 kl. 09:43
Hørt - jeg synes også en flad numse er kedeligt. Det har været en af de ting jeg har glædet mig lidt over. Min bagdel var så stor før jeg tabte mig at der ikke var fare for at den skulle blive for lille hehe.
16 år9. maj 2008 kl. 10:31
Hejsa
Selvom det er lidt "old news", så er det aligevel værd et stort HALLELUJA! For jeg er en af dem, der lige meget hvad jeg gør ikke kommer til at få "problemer med at føde børn" - som folk så gerne formulerer det, så de skal sige, at man har lidt meget til gården :-) Så måske skulle jeg bare være glad for det; hvis det altså ikke lige var så besværligt at finde bukser, der sidder godt...
16 år9. maj 2008 kl. 11:36
Problemer med at føde børn - det udtryk har jeg aldrig hørt om stor røv før. Men jeg skal hilse at sige at min bagdel aldrig har været lille og jeg har haft 3 nemme fødsler. Så det hænger vist ikke sammen.
16 år9. maj 2008 kl. 12:16
Man skal helst have en vis vidde i hofteskålen hvis det skal være nemt at føde børn. Det var et kriterium i gamle dage hvis forældre af en vis stand skulle finde passende fødedygtige koner til deres giftemodne sønner.

Det har altså ikke så meget at gøre med hvor meget fedt der sidder på hoften og lårene, men mere med basisbredden i hoften. Jeg ved ikke om de to ting hænger sammen.

Om teorien har hold i virkeligheden ved jeg ikke og hvor signifikant virkningen er - men i gamle dage var der jo en betragtelig dødelighed for kvinder under fødsler, så det var vel et kriterium som det var en god idé at tage med. For hvis kvinden dør er der jo også en vis risiko for at arvingen dør - og desuden er det jo ikke ligefrem godt for sønnens mentale helbred hvis han skal giftes påny efter hver barn.
16 år9. maj 2008 kl. 13:51
Haahahaha! iakob, din lakoniske kyniskhed er absolut ubetalelig!

Men det giver så absolut mening, også i dag, selv om fedt har hjerteligt lidt at gør med den sag. Det er udelukkende et spørgsmål om knoglebygning.

Faktisk kunne jeg godt tænke mig at se noget statistisk materiale på, hvad mænd synes om store bagdele. Jeg har på fornemmelsen, at mænd der er 35-40+ synes det er top-sexet, mens de yngre gerne vil have en lille, men velformet/-trænet bagdel. Hvad siger i?
16 år9. maj 2008 kl. 14:35
øøøh,

Ja nu startede jeg jo tråden så jeg kan vel give min helt personlige mening til kende om "den dertil indrettede".

Det må ses i en helhed sammen med resten af kroppen. Der skal jo helst være en rimelig proportion imellem det ene og det andet.

Volapyk ??

Men en lidt overpolstret bagdel som ikke hænger men er struttende og spændstig er absolut at foretrække.

Tror ikke der findes nogen statistikker herfor men kære læsere, i kunne jo stille spørgsmålet på en diplomatisk måde til jeres egne mænd / eller samboer. Og lad jer ikke narre med svaret !!!!
16 år9. maj 2008 kl. 15:50
Og jeg har en aldeles præsentabel rumpe - og den er ikke lille og jeg kan ikke føde børn da mit bækken er for snævert så ikke engang der var rumpen til gavn.
Men sukkersyge - OK så! :-)
KH Lene
16 år11. maj 2008 kl. 07:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });