Så var det alligevel godt.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Så var det alligevel godt.
Jeg har gået og været lidt små frustreret og brokket mig lidt over at der ikke rigtig skete noget med min vægt.

Har de sidste fire uger spist under 1400 kcal i snit, trænet 5-6 gange om ugen og syntes bestemt det skulle vise sig på en eller anden måde. Men det gjorde det ikke - indtil i sidste uge, hvor jeg pludselig smed 1½ kilo... meeeen så var jeg i byen lørdag og tog en del på igen.

Men i går var jeg til møde med en af vejlederne i mit fitness center for at få målt fedt procent mv. Og og og - jeg på den senste måned sænket min fedtprocent med næsten 3% - så har det alligevel givet pote.

Jeg var bare så glad og det bedste er, at jeg i midten af november også fik lavet en sådan test (på samme vægt skal siges) , der vejede jeg 2 kilo mindre end nu, men min fedtprocent var alligevel 2% over hvad den er nu. Så jeg har fået gnisten til at gå videre, for nu ved jeg da, at der sker noget :-)

Ha' det godt og nyd det dejlige vejr alle sammen.

Bettina
16 år7. maj 2008 kl. 15:39
re: Så var det alligevel godt.
Tillykke Bettina,
det er dejlig læsning! Og minder mig netop om at tallene på badevægten ikke fortæller hele historien.

Susan
16 år7. maj 2008 kl. 16:04
Herligt tillykke med det og fortsat god kamp. Ja man skal huske at få det hele med. Jeg kan godt ærgrer mig lidt over at jeg ikke tidligere har fået målt fedtprocent. Det kunne være lidt sjovt at have de tal også. Men altså målene i cm taler også deres klare sprog. Og tøjet som sidder løsere.
16 år9. maj 2008 kl. 10:33
Tak Karina og Susan.

Ja - det er nemlig netop det - jeg kunne ikke mærke det så meget på mit tøj og ved måling af cm viste der sig heller ikke rigtig noget, så det var derfor det betød så meget for mig, at der så i det mindste var noget der var blevet omdannet til muskler.

Nu er vægten også begyndt at gå ned igen, og jeg kan bestemt mærke på mit sommertøj fra sidste år at det er blevet lidt stort .

Men nu er det jo pinse, og der kommer nok lidt på igen. Jeg skal til barnedåb og ned til min familie og der bliver ikke så meget tid til motion med videre, men tænker at det at lege med mine to nevøre på 2 og 5 sikkert kan forbrænde lidt. Det gælder i weekenden bare om at nyde det, holde lidt igen og såp tilbage til det sunde liv på tirsdag.

Rigtig god pinse!
16 år9. maj 2008 kl. 10:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });