Lidt vejledning
Du læser en tråd i debat > vægttabkp08
re: Lidt vejledning
Hvad siger din energi fordeling.
Det er svært at finde fedt og proteiner i i din kost.
Du får rigtig meget frugt, ikke så mange grove grønsager.
Dine muskler har brug for proteinerne. Og for at tabe det fedt vi har på maven, er det vigtigt med det sunde fedt fra fisk, nødder, rapsolie osv.
Hvis vi ikke får fedt, holder kroppen på det fedt der er, og vores vægttab er muskler - det er ikke godt.
Det er svært at finde fedt og proteiner i i din kost.
Du får rigtig meget frugt, ikke så mange grove grønsager.
Dine muskler har brug for proteinerne. Og for at tabe det fedt vi har på maven, er det vigtigt med det sunde fedt fra fisk, nødder, rapsolie osv.
Hvis vi ikke får fedt, holder kroppen på det fedt der er, og vores vægttab er muskler - det er ikke godt.
16 år7. maj 2008 kl. 12:52
bruger slettet
Enig! der mangler noget grovt. Grove grønsager, protener etc., og lidt for mange hurtige kulhydrater.
16 år7. maj 2008 kl. 12:54
Frk M (slettet)
Jeg synes du spiser alt for lidt
16 år7. maj 2008 kl. 13:35
Mayflower (slettet)
Du spiser alt for lidt kalorier.. din krop skal bruge ca 1200 kalorier bare for at fungere... Du taber dig ikke ved at spise så lidt kalorier... Du opnår kun at din forbrænding går helt i stå...
Du spiser meget frugt hvor der er et højt indhold af frugtsukker i... det er heller ikke særlig sundt..
Du mangler helt klart noget goft brød enten rugbrød eller grovboller med nogle kerner i.
Hvis du skal spise så meget pasta synes jeg helt klart du skal skifte dem ud med fuldkorn/grov pasta..
Her er en kostplan som jeg har fået anbefalet herinde af en som har tabt sig meget med den:
Morgenmad:
1 grovbolle (50 g med mager ost og sukkerfri marmelade)
Elller
1½ dl mager surmælksprodukt med ½ del fiberdrys
Formiddag:
1 stk knækbrød
Eller
1 stk frugt
Frokost:
Mindst 200 g grøntsager og
1 grovbolle/ 1 skive rugbrød med pålæg eller æg eller makrel i tomat og maynaise
eller
90 g kogt pasta eller ris samt 50 g mager kød samt grønsager mindst 100g . Evt mager dressing.
Eftermiddag:
½ grovbolle med magert pålæg eller ost
eller
1 stk knækbrød med magert pålæg eller ost
eller
1 stk frugt
Aftensmad:
Mindst 250 g grøntsager
Max 100 g kartofler 2 i æggestørrelse, eller 80 g ris eller pasta – tilberedt vægt ( 30 g tørvægt)
Ca. 100 g kød/ fed fisk/fjerkræ med max 12 g fedt pr. 100g tilberedt vægt eller 150 g mager kød eller fisk med max 5g fedt pr 100g - tilberedt
½ spsk fedtstof til stegning.
Sen aften:
½ grovbolle eller ½ stk fiberbrød, magert pålæg
eller
Det er en kostplan som er meget nem at variere... Du skal efter min mening helt klart have fat i nogle grovere grønsager enten rå eller kogte f.eks: blomkål, hvidkål, gulerødder, rodfrugter osv..
Det er mit råd.. Jeg har selv prøvet at spise så lidt kalorier som muligt og det taber du dig ikke af... du kan tilgengæld ødelægge din krop og dine organer fordi de ikke får den energi de som minimum har brug for, for at fungere...
Du spiser meget frugt hvor der er et højt indhold af frugtsukker i... det er heller ikke særlig sundt..
Du mangler helt klart noget goft brød enten rugbrød eller grovboller med nogle kerner i.
Hvis du skal spise så meget pasta synes jeg helt klart du skal skifte dem ud med fuldkorn/grov pasta..
Her er en kostplan som jeg har fået anbefalet herinde af en som har tabt sig meget med den:
Morgenmad:
1 grovbolle (50 g med mager ost og sukkerfri marmelade)
Elller
1½ dl mager surmælksprodukt med ½ del fiberdrys
Formiddag:
1 stk knækbrød
Eller
1 stk frugt
Frokost:
Mindst 200 g grøntsager og
1 grovbolle/ 1 skive rugbrød med pålæg eller æg eller makrel i tomat og maynaise
eller
90 g kogt pasta eller ris samt 50 g mager kød samt grønsager mindst 100g . Evt mager dressing.
Eftermiddag:
½ grovbolle med magert pålæg eller ost
eller
eller
1 stk frugt
Aftensmad:
Mindst 250 g grøntsager
Max 100 g kartofler 2 i æggestørrelse, eller 80 g ris eller pasta – tilberedt vægt ( 30 g tørvægt)
Ca. 100 g kød/ fed fisk/fjerkræ med max 12 g fedt pr. 100g tilberedt vægt eller 150 g mager kød eller fisk med max 5g fedt pr 100g - tilberedt
½ spsk fedtstof til stegning.
Sen aften:
½ grovbolle eller ½ stk fiberbrød, magert pålæg
eller
Det er en kostplan som er meget nem at variere... Du skal efter min mening helt klart have fat i nogle grovere grønsager enten rå eller kogte f.eks: blomkål, hvidkål, gulerødder, rodfrugter osv..
Det er mit råd.. Jeg har selv prøvet at spise så lidt kalorier som muligt og det taber du dig ikke af... du kan tilgengæld ødelægge din krop og dine organer fordi de ikke får den energi de som minimum har brug for, for at fungere...
16 år7. maj 2008 kl. 13:51
mortito22 (slettet)
mange tak for jeres svar.
Jeg er helt enig, jeg er bare ret kræsen kan ikke lide rugbrød, fisk og heller ikke så mange af de grovere grøntsager.
Men jeg vil helt sikkert tage rådene til mig, jeg arbejder heldigvis i et køkken så det skulle være til at finde ud af :)
Jeg er helt enig, jeg er bare ret kræsen kan ikke lide rugbrød, fisk og heller ikke så mange af de grovere grøntsager.
Men jeg vil helt sikkert tage rådene til mig, jeg arbejder heldigvis i et køkken så det skulle være til at finde ud af :)
16 år7. maj 2008 kl. 23:19
Jeg er helt ny på denne her side, men vil lige høre om nogen vil give deres mening om min dagbog indtil videre.
Hvad synes i jeg mangler, eller spiser for meget af osv?
Jeg ved ikke om jeg får for lidt kalorier eller hvad, men føler mig meget mædt så det har ikke været et problem for mig.
Jeg har skrevet att jeg vejer 64 kg, men har ikke vejet mig i noget tid så det var bare et gæt.
Tak på forhånd.