Stadig syg

Du læser en tråd i debat > vægttab

Stadig syg
Jeg er stadig syg - 14 dage er det nu. I torsdags netop som jeg troede jeg var i bedring, så havde jeg den begrænsede fornøjelse af at gense min aftensmad (havde endda overvejet om jeg havde spist for meget, men det var altså ikke derfor min mave rumlede).

Heldigvis varede opkastningerne kun HELE natten og dagen efter var jeg ikke længere udsat for det - til gengæld var jeg ganske slatten. Jeg tror jeg sov 18 timer det døgn.

Jeg har det stadig ret dårligt, mavemæssigt - men også fordi jeg stadig har en sær forkølelse/bihulebetændelse at slås med.

Så.. jeg har ikke lige fået skrevet maden ned her på det sidste og for at gøre ting værre så har jeg jo taget drastisk på - små 4 kilo i alt. Jeg er stadig nede i det grønne område men det er altså træls at vide. Jeg ved jeg har vand i kroppen - mit ansigt bærer tydelige tegn derpå.

Jeg håber at være blevet mere rask til på mandag - det er lidt noget rod at starte på et nyt projekt med en ny chef og alt det der - og så lægge sig syg i 14 dage!

Det med vægten bekymrer mig altså. Min mad har ikke været ideel mens jeg har været syg, men jeg har altså heller ikke spist så jeg skulle tage 4 kilo på! Øv øv øv.

Nå.. jeg håber at nogen kan finde tid og hjerte til at ynke mig lidt - ellers er der jo ikke så meget jeg kan gøre før jeg er ovre alt det her bortset fra at spise fornuftigt hvilket jeg jo gør.
16 år3. maj 2008 kl. 21:13
re: Stadig syg
Det er godt nok en voldsom omgang.
God bedring
16 år3. maj 2008 kl. 21:27
hej iakob

det er godt nok en sejlivet omgang du er igennem lige nu, stakkels dig ;-)

håber du snart kommer ovenpå igen ;O)

og held og lykke med dit "nye" job

en stor knuser til dig

lise
16 år4. maj 2008 kl. 17:09
Hej Iakob!
Din stakkel, det er da noget af en heftig omgang du er igennem, hvad med resten af familien, er de ved at være ovre deres sygdomsting?

Det er da også yderst træls med de 4 kilo som vægten viser for meget. Det er nok, som du selv siger, en del væske, jeg tænker at de første par stykker er hurtig væk igen og de andre ryger sikkert også i en fart ;-) Det kan være at kroppen holder lidt mere på fedtet under sygdom ligesom under hungersnød - lyder det ikke sandsynligt?
Du ved i hvert fald hvad der skal til og sålænge du ikke har været alt for usund under sygdommen så er jeg helt sikker på at 14 dage er alt hvad der skal til, så har du smidt de kilo. Men bliv nu lige helt rask først, det er det vigtigste.

Så op med humøret og held og lykke med det nye job :-)
16 år4. maj 2008 kl. 20:13
Hold da op - det er længe siden jeg har fået læst herinde, så jeg blev helt overrasket over at du stadig var syg. Har jo dog fulgt lidt med på arbejde, hvor et par stykker fra din nye afdeling sagde at de ikke havde set dig endnu. Det er da godt nok hårdt ved dig :-(

Men lad nu være med at bekymre dig om vægten. Man skal altså gøre hvad man kan for små glæder når man er syg - og det handler tit om noget forkert mad. Men selvom din sygdom holder lidt godt fast i dig, så ødelægger du jo altså ikke alt på 14 dage.

Min vægt er heller ikke sød ved mig, men det er en anden sag. Jeg glæder mig til du er frisk igen så vi kan komme i kælderen og træne.

Kh og god bedring
Karina
16 år4. maj 2008 kl. 20:49
Tak for jeres venlige ord.

Jeg er faktisk på arbejde idag - men har det ikke helt super. Heldigvis er mit arbejde lige nu ret stille og roligt. Jeg tror jeg har noget bihulebetændelse der hænger ved. Og noget mave-onde. I hvert tilfælde lå cirka halvdelen af min frokost og gloede ondt på mig idag - indtil jeg opgav og smed det hele i skraldespanden og tyede til en banan og en cola light i stedet.

Min mand mener at jeg skal spise en masse kogte grøntsager - ikke det meste spændende men han har jo sikkert ret.

Børnene er raske - heldigvis. Min mand lider af en lidt værre omgang bihulebetændelse men den er også i bedring og han er også på arbejde idag. Så med lidt held så får vi snart normale tilstande igen i vores familie.
16 år5. maj 2008 kl. 14:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });