#2 af HelleC74 (slettet)
Har brug for støtte!
Du læser en tråd i debat > vægttabHelleC74 (slettet)
re: Har brug for støtte!
Sådan TO UGER har lige haft... Vågner om morgenen og tænker YEs, idag kan jeg sagtens klare den, men alligevel er der hver dag røget lidt for meget ned. Heller ikke chips eller kager eller andet sjov, men bare ekstra mad!
Jeg tror helt afgjort det hænger sammen med følelserne.(ihvertfald for mig), når man er bare en anelse ude af balance, så spiser man altså mere...
Jeg tror du skal vælge at være stolt over, at det er vildere end det er, du kunne jo nemt været gået fuldstændig amok!
Tillad dig selv at være menneskelig engang imellem, og ikke 100% perfekt :)
Tænk på din sundhed istedet for din vægt, og husk at sille spørgsmåltegn til alt hvad du putter i munden, tal lidt med dig selv om det, så vælger man tit det 'rigtige', og skulle du vælge noget mindre sundt, ja så kan du være stolt over i dte mindste at have VALGT det helt selv, så man ikke bagefter føler, at man har gjort noget uden at tænke sig om!
Jeg er selv tilbage på hesten igen idag, og for hver dag der går godt, er jeg et skridt nærmere målet!
Du VED jo du kan, du skal bare lige tro på det igeb :)
KH
Helle.
Jeg tror helt afgjort det hænger sammen med følelserne.(ihvertfald for mig), når man er bare en anelse ude af balance, så spiser man altså mere...
Jeg tror du skal vælge at være stolt over, at det er vildere end det er, du kunne jo nemt været gået fuldstændig amok!
Tillad dig selv at være menneskelig engang imellem, og ikke 100% perfekt :)
Tænk på din sundhed istedet for din vægt, og husk at sille spørgsmåltegn til alt hvad du putter i munden, tal lidt med dig selv om det, så vælger man tit det 'rigtige', og skulle du vælge noget mindre sundt, ja så kan du være stolt over i dte mindste at have VALGT det helt selv, så man ikke bagefter føler, at man har gjort noget uden at tænke sig om!
Jeg er selv tilbage på hesten igen idag, og for hver dag der går godt, er jeg et skridt nærmere målet!
Du VED jo du kan, du skal bare lige tro på det igeb :)
KH
Helle.
16 år3. maj 2008 kl. 16:25
daj (slettet)
Jeg synes du lyder til, at være meget hård ved dig selv... Jeg ved selv hvor svært det er, at holde kursen når man ikke er i sine vante omgivelser. Men det lyder da faktisk til, at du har klaret det virkelig godt!!
Jeg forstår godt din angst. Men det er et godt tegn, at du er klar over, at det ikke holder at gå i 7-11 bare fordi man kan.
Mit råd er at du skal være god ved dig selv og tænke positivt, det tror jeg gør det nemmere ikke at blive "den tykke pige" igen.
OG waau! 15 kg er da vildt flot :)
Jeg forstår godt din angst. Men det er et godt tegn, at du er klar over, at det ikke holder at gå i 7-11 bare fordi man kan.
Mit råd er at du skal være god ved dig selv og tænke positivt, det tror jeg gør det nemmere ikke at blive "den tykke pige" igen.
OG waau! 15 kg er da vildt flot :)
16 år4. maj 2008 kl. 15:43
iakob
Du skriver ikke om du er tilbage i dine vanlige omgivelser eller ej.
Jeg går ud fra at du er tilbage, men måske kan du bruge rådene alligevel, hvis du ikke er:
1) Motion. Jeg ved ikke hvor meget motion du dyrker, men hvis du kan finde ½-1 time til en rask gåtur, løbetur, cykeltur eller tur i motionscenter eller noget helt andet, så kan det være et godt sted at starte for at få motivationen tilbage. Efter en lille times løbetur så gider man heller ikke proppe sig med al mulig skodmad.
2) Motivationsliste. Skriv en liste ned over top 10 trælse ting ved at være fed - altså de ting *du* syntes var træls. Skriv så en liste ned over top 10 gode ting ved at være slank - igen din oplevelse.
3) Tag et armbånd (køb evt sådan en til fordel for kræftens bekæmpelse e.l) og sæt den på et håndled som du normalt ikke bærer smykke på. Sæt uret over på den anden arm eller put en stor ring på. Et eller andet - helst på højre arm/hånd, som vil genere dig hver gang du tager hånden frem og gøre opmærksom på sig selv og huske dig på at du skal beherske dig. Denne strategi havde jeg god held med at bruge da jeg ville sætte ind overfor snack-spiseri (jeg brugte sådan en grim grøn plastikarmbånd købt i ToyzRUs til fordel for børnecancerfonden).
Jeg går ud fra at du er tilbage, men måske kan du bruge rådene alligevel, hvis du ikke er:
1) Motion. Jeg ved ikke hvor meget motion du dyrker, men hvis du kan finde ½-1 time til en rask gåtur, løbetur, cykeltur eller tur i motionscenter eller noget helt andet, så kan det være et godt sted at starte for at få motivationen tilbage. Efter en lille times løbetur så gider man heller ikke proppe sig med al mulig skodmad.
2) Motivationsliste. Skriv en liste ned over top 10 trælse ting ved at være fed - altså de ting *du* syntes var træls. Skriv så en liste ned over top 10 gode ting ved at være slank - igen din oplevelse.
3) Tag et armbånd (køb evt sådan en til fordel for kræftens bekæmpelse e.l) og sæt den på et håndled som du normalt ikke bærer smykke på. Sæt uret over på den anden arm eller put en stor ring på. Et eller andet - helst på højre arm/hånd, som vil genere dig hver gang du tager hånden frem og gøre opmærksom på sig selv og huske dig på at du skal beherske dig. Denne strategi havde jeg god held med at bruge da jeg ville sætte ind overfor snack-spiseri (jeg brugte sådan en grim grøn plastikarmbånd købt i ToyzRUs til fordel for børnecancerfonden).
16 år5. maj 2008 kl. 14:23
bruger slettet
Hej alle. Tak for i gider tage Jer tid tid til at skrive. jeg er ikke tilbage endnu. Først imorgen, hvor hverdagen skal i gang igen. Er spændt på hvordan det bliver. Til hverdag dyrker jeg okay meget motion. Danser eller løber hver dag. og har ikke kørekort så går rundt(eller cykler) Har også taget et par timer mens jeg har været i KBH, men det er svært fordi det er mega dyrt at købe enkel timer (100 kr pr. gang) Selvfølgelig har jeg gået meget rundt. Motionen er jeg ikke så nervøs for, det er mest det med ikke at kunne kontrollere 100 procent hvad jeg putter i munden og det at slække på reglerne jeg har opstillet. Som sagt har jeg ikke kommet over de der 1700 kcal pr. dag. HAr også været nede på mindre nogle dage. Men ville gerne ligge konstant påå de 1400 kcal inden bikinisæson... Nu må jeg se hvor lang tid det tager at rette op på skaden!
16 år5. maj 2008 kl. 16:16
iakob
Når jeg skriver at du kan dyrke motion - så var det faktisk som en metode til at få styr på hvad man putter i munden.
Motion er jo godt fordi det forbrænder energi - og dermed kan man tillade sig at spise lidt mere. Og det er godt fordi kroppen har brug for at bevæge sig - det er sundt.
Med det var ikke med disse to ting i mente jeg skrev at du skulle dyrke lidt motion. Det var fordi at når man har kokset løs på et løbebånd eller et fortov i en time så kommer det helt naturligt at man tænker sig om før man propper noget i munden. Man tænker: "Her er energi nok til en hel løbetur. Har jeg virkelig behov for det?". Og motion er også godt til at hjælpe med at få gang i motivationen - det er noget aktiv man kan gøre (fremfor maden hvor det oftest er noget man skal lade være med at gøre for at blive sundere - altså lade være med at spise usundt). Og motion virker også regulerende på både humør og appetit.
Men som du skriver, så dyrker du masser at motion til dagligt. Og det kan jo være lidt svært at få det lagt ind i en tur til hovedstaden o.l. Så måske ville det bare være bedre for dig at gå en tur på en halv time hver dag (f.eks. om morgenen) - eller på anden måde tager time out - hvor du tænker alle mad-relaterede situationer igennem og spiller en film i dit hovede hvor du foretager de rigtige valg - du ved, det valg som har ballancen mellem sundt og det-skal-også-nydes.
Motion er jo godt fordi det forbrænder energi - og dermed kan man tillade sig at spise lidt mere. Og det er godt fordi kroppen har brug for at bevæge sig - det er sundt.
Med det var ikke med disse to ting i mente jeg skrev at du skulle dyrke lidt motion. Det var fordi at når man har kokset løs på et løbebånd eller et fortov i en time så kommer det helt naturligt at man tænker sig om før man propper noget i munden. Man tænker: "Her er energi nok til en hel løbetur. Har jeg virkelig behov for det?". Og motion er også godt til at hjælpe med at få gang i motivationen - det er noget aktiv man kan gøre (fremfor maden hvor det oftest er noget man skal lade være med at gøre for at blive sundere - altså lade være med at spise usundt). Og motion virker også regulerende på både humør og appetit.
Men som du skriver, så dyrker du masser at motion til dagligt. Og det kan jo være lidt svært at få det lagt ind i en tur til hovedstaden o.l. Så måske ville det bare være bedre for dig at gå en tur på en halv time hver dag (f.eks. om morgenen) - eller på anden måde tager time out - hvor du tænker alle mad-relaterede situationer igennem og spiller en film i dit hovede hvor du foretager de rigtige valg - du ved, det valg som har ballancen mellem sundt og det-skal-også-nydes.
16 år6. maj 2008 kl. 09:57
bruger slettet
Hmmm min motivation er der egentlig stadigvæk (især efter jeg prøvede min nye guld dolce gabbana bikini og gik rundt i den nogle timer- meget meget god motivations faktor) men føler bare stadig at jeg er fed og klam. Man kan da ikke tage på af at få 1500-1600 kcal om dagen og træne dagligt, kan man???
16 år6. maj 2008 kl. 21:25
iakob
Jeg er 165 cm høj og vejer pt 62,7 - men har været nede på 59 komma etellerandet.
Og jeg syntes stadig jeg havde flappermave, ridebukser og bred røv. Jeg er så også 39 år og har fået 2 børn, så lidt flapper vil der jo være.
Det handler om kropsbygning. Nogle kroppe har bare lidt mere former, flapper og deller end andre uanset BMI.
Så kik på din krop igen og spøg dig selv om du stille urimelige krav til din krop i forhold til din kropsbygning. Og ellers så synes jeg det med at gå i fitnesscenter og få vejledning lød som den rigtige måde.
Lidt billigere kan du gøre det hvis du surfer lidt rundt på iforms (iform.dk) motionssider og ser på deres træningsprogrammer for mave, hofter og lår. Husk også at træne ryggen - ryg og mave bør man altid træne sammen, det er sundere og giver en bedre kropsholdning.
Og jeg syntes stadig jeg havde flappermave, ridebukser og bred røv. Jeg er så også 39 år og har fået 2 børn, så lidt flapper vil der jo være.
Det handler om kropsbygning. Nogle kroppe har bare lidt mere former, flapper og deller end andre uanset BMI.
Så kik på din krop igen og spøg dig selv om du stille urimelige krav til din krop i forhold til din kropsbygning. Og ellers så synes jeg det med at gå i fitnesscenter og få vejledning lød som den rigtige måde.
Lidt billigere kan du gøre det hvis du surfer lidt rundt på iforms (iform.dk) motionssider og ser på deres træningsprogrammer for mave, hofter og lår. Husk også at træne ryggen - ryg og mave bør man altid træne sammen, det er sundere og giver en bedre kropsholdning.
16 år7. maj 2008 kl. 09:09
bruger slettet
Måske gør jeg- altså kan sagtens leve som jeg gør nu men aner ikke om jeg taber mig af det??!?
Problemet med fitness er lidt at jeg selv er træner og hver gang jeg så beder om et program, der især kan styrke min mbl og ryg kigger de lidt underligt på mig og siger, at det ved jeg da godt selv hvordan man gør, bare lige et par mavebøjninger hist og her. Men det er ligesom ikke det samme! Hvis de ligger et fast program til en, ved man ligesom at det skal man gennemføre og så er der lige pludselihe andre ind over. Forstår du hvad jeg mener?
Problemet med fitness er lidt at jeg selv er træner og hver gang jeg så beder om et program, der især kan styrke min mbl og ryg kigger de lidt underligt på mig og siger, at det ved jeg da godt selv hvordan man gør, bare lige et par mavebøjninger hist og her. Men det er ligesom ikke det samme! Hvis de ligger et fast program til en, ved man ligesom at det skal man gennemføre og så er der lige pludselihe andre ind over. Forstår du hvad jeg mener?
16 år7. maj 2008 kl. 10:04
Torunn (slettet)
Iakob: du har lige taget modet fra mig... Jeg havde set frem til at min "flap"-mave ville forsvinde sammen med mine kilo. For første gang i mit liv, havde jeg planer om at købe en bikini, jeg er nemlig helt klart til badedragt (til min mands store fortrydelse).
Nu bliver jeg nødt til at lede efter en bikinimodel, hvor jeg kan putte min "flap"-mave ned i trussen :-)
Men jo, du har ret. Efter et par graviditeter, er der nok et par ting eller tre der hænger lidt mere end da man var 18 år.
Nu bliver jeg nødt til at lede efter en bikinimodel, hvor jeg kan putte min "flap"-mave ned i trussen :-)
Men jo, du har ret. Efter et par graviditeter, er der nok et par ting eller tre der hænger lidt mere end da man var 18 år.
16 år7. maj 2008 kl. 12:17
Jeg har de sidste to uger været hevet ud af mine vanlige omgivelser. Den første uge var ejg i berlin og der gik det faktisk okay. Jeg valgte groft og frugt til morgenmad, kaffe latte frugt/grønt til mioddagsmad og salat med proteiner og evt. olie til aftensmad og udsvinget var måske en smule mere sukkerfrit kaloriefattig tysk slik såsom halspastiller etc fordi det er sjovt! Men denne uge har altså været svær. Jeg opholder mig hos en veninde og ugen har været præget af mange receptioner, fester og så fremdeles. Jeg har dog max drukket en enkel genstand til to (Lørdag og onsdag) og en halv øl igår. Men jeg kan bare ikke styre mit madindtag! Jeg ved ikke hvad der sker! Jeg får ikke overdrevet mange kalorier, måske en 1800-1900 kcal, men det er mere min tankegang jeg er bekymret for. FX igår, hvor jeg var lidt småsulten kl 11 fordi jeg havde spist kl 5. Istedet for bare at tage et stykke frugt, en kop kaffe med mælk el.lign. gik jeg i 7 11 og købte to alm.kyllingespyd og spiste en kæmpe gulerod! Det var der jo INGEN seriøst INGEN grund til. Jeg havde lige været på date og var meget forvirret og en smule frustreret fordi mine følelser måske ikke er helt reelle, men kan det være grunden til dette indtag. Tænkte jeg ville kompensere for det i morges og kun spise en smule, men har allerede spist en banan mere end jeg plejer. Er bange for det er en ond cirkel. Jeg VIL ÍKKE VÆRE DEN TYKKE PIGE IGEN!!!
Jeg har det seneste halvandet års tid lavet en drasisk ændring i mine spisevaner og har tabt de der 15 kilo ca. og det her er første gang jeg har skejet så meget ud i sådan en lang periode! Jeg føler mig klam og ulækker og oppustet når jeg vågner om morgenen og kan slet ikke finde motivationen til at "sulte" mig lidt. Jeg er bare så bange for at tage på igen og lade stå til, for jeg har det virkelig godt med den m¨de jeg ser ud på pt. Men nu synes jeg allerede jeg kan se et ekstra lag fedt over hele kroppen... Hjælp PLEASE hjælp ,mig med at komme op på hesten og giv mig gode råd! Please!! De sure smiley demotiverer mig så meget!
Ps. Prøver at taste så meget ind som muligt, men det er lidt svært når jeg ikke er hjemme. Igår er dog tastet rigtigt ind samt et par enkelte andre dage de seneste to uger...
HJÆLP!