mangler kalium
Du læser en tråd i debat > vægttabelis
re: mangler kalium
Kalium er vigtig for din krop. Om det er for meget eller for lidt har stor betydning da det påvirker dine muskler bl.a dit hjerte.
Kaliumtilskud kan købes som kaleorid på apoteket. Du bør kontakte din læge og få målt kalium niveauet i dit blod, specielt hvis du via kosten ikke får dækket dit daglige behov.
Et par kopper kaffe burde hjælpe dig godt på vej.
Hilsen Elis
Kaliumtilskud kan købes som kaleorid på apoteket. Du bør kontakte din læge og få målt kalium niveauet i dit blod, specielt hvis du via kosten ikke får dækket dit daglige behov.
Et par kopper kaffe burde hjælpe dig godt på vej.
Hilsen Elis
16 år2. maj 2008 kl. 17:07
Torunn (slettet)
Fra "helsenyt.com"
Kalium: Top-10 listen
1. Bananer
2. Avocado
3. Friske bønner
4. Tomater
5. Kartofler
6. Melon
7. Spinat
8. Tørret frugt, f.eks. rosiner eller abrikoser
9. Nødder (para- eller pistacienødder - men husk, at de ikke må være ristede eller saltede)
10. Magert kød, f.eks. kylling og lam.
Man kan ikke omtale kalium uden at komme med en opskrift, der indeholder bananer. Her er en af de bedste (portionen er nok til 1 drik/smoothie):
1 banan uden skræl og i skiver
375 ml sojamælk
175 g soja yoghurt
3 halverede passionsfrugter
Bland alt undtagen passionsfrugterne i en blender, til blandingen er jævn og skummende. Tilsæt pulpen fra passionsfrugterne, og blend i kort tid. Tilsæt evt. en teskefuld honning, hvis du ønsker en lidt sødere drik.
Kalium: Top-10 listen
1. Bananer
2. Avocado
3. Friske bønner
4. Tomater
5. Kartofler
6. Melon
7. Spinat
8. Tørret frugt, f.eks. rosiner eller abrikoser
9. Nødder (para- eller pistacienødder - men husk, at de ikke må være ristede eller saltede)
10. Magert kød, f.eks. kylling og lam.
Man kan ikke omtale kalium uden at komme med en opskrift, der indeholder bananer. Her er en af de bedste (portionen er nok til 1 drik/smoothie):
1 banan uden skræl og i skiver
375 ml sojamælk
175 g soja yoghurt
3 halverede passionsfrugter
Bland alt undtagen passionsfrugterne i en blender, til blandingen er jævn og skummende. Tilsæt pulpen fra passionsfrugterne, og blend i kort tid. Tilsæt evt. en teskefuld honning, hvis du ønsker en lidt sødere drik.
16 år2. maj 2008 kl. 22:23
Luna Krause
Umm? Din opskrift lyder rigtig lækker ? vil prøve den af en dag.
Da jeg er vegetar, og derudover interesserer mig meget for sundhed, har jeg på min blog lavet skemaer over hvor mange mg vitaminer og mineraler der findes i diverse fødevarer. Deriblandt også kalium. Så jeg tillader mig lige at poste et link til den.
hijaluna.wordpress.com
Hilsen Luna
Da jeg er vegetar, og derudover interesserer mig meget for sundhed, har jeg på min blog lavet skemaer over hvor mange mg vitaminer og mineraler der findes i diverse fødevarer. Deriblandt også kalium. Så jeg tillader mig lige at poste et link til den.
hijaluna.wordpress.com
Hilsen Luna
16 år4. maj 2008 kl. 09:05
deadea (slettet)
Jeg gik til lægen her den anden dag for at høre om jeg skulle tage noget kosttilskud af en art. Er normalt ikke meget for det og vil ikke gøre det medmindre det er meget nødvendigt.
Men lægen mente at der absolut ingen grund til, det var selvom der også er nogle mineraler jeg er lidt eller meget i underskud af, deriblandt også kalium. Man kan også få for meget af dem nemlig.
Men lægen mente at der absolut ingen grund til, det var selvom der også er nogle mineraler jeg er lidt eller meget i underskud af, deriblandt også kalium. Man kan også få for meget af dem nemlig.
16 år6. maj 2008 kl. 14:51
Set totalt over den tid jeg har indtastet, har jeg kun fået mit kalium behov dækket ca. 55%
Det skyldes at jeg næsten slet ikke spiser pasta ris og hvidt brød, men jeg kan ikke rigtig finde ud af at få behovet dækket. En banan hjælper kun lidt.
Kan man få kalium i kosttilskud, eller er det måske slet ikke så vigtigt ?