#2 af Frk M (slettet)
Ny på siden... og kalorie-spørgsmål...
Du læser en tråd i debat > vægttabFrk M (slettet)
re: Ny på siden... og kalorie-spørgsmål...
Velkommen til
16 år28. april 2008 kl. 10:00
bruger slettet
Mange tak!
16 år28. april 2008 kl. 10:13
Muumin (slettet)
Hold da op! Med den livsstil (forudsat at i altså ikke spiser usunde ting ved siden af din beskrevne menu, burde i være super-slanke og sunde! Du må være meget lille, siden du med 61 kg betegner dig selv som "Lille tyksak" ;-)
Men velkommen. Siden her er fantastisk til at få et realistisk billede over hvad ting "koster" i kalorier, men ogsåmotion (har du prøvet at taste din motion ind?).
Men velkommen. Siden her er fantastisk til at få et realistisk billede over hvad ting "koster" i kalorier, men ogsåmotion (har du prøvet at taste din motion ind?).
16 år28. april 2008 kl. 11:07
bruger slettet
Hehehe - ja Muumin - jeg er 152 - og min kæreste har tabt sig rigtig meget. Vi lagde kosten om for en knap 2 måneder siden.
Og jeg spiser ikke usundt ved siden af - og spiser meget behersket, når jeg er ude eller til middag. Alkohol-begrænsning er ligesom kommet af sige selv, jeg kan simpelt hen ikke drikke så meget. Og det er ikke fordi, at jeg aldrig spiser noget usundt - jeg fik da en is for en måneds tid siden - og lidt mørk 86% chokolade i ny og næ. Men jeg føler faktisk ikke, at jeg går glip af noget - nyder min mad - der er jo rigtigt mange lækre ting, som man kan spise.
Og jo - jeg har kun været her en dag - men er slet ikke til at skulle veje alting hver dag. Det var dog sjovt at prøve en enkelt dag - for at få et overblik over både motion og kost.
Og ja - jeg føler mig meget sund - og heller ikke decideret tyk, men jeg vil gerne være slank og sund.
Susan
Og jeg spiser ikke usundt ved siden af - og spiser meget behersket, når jeg er ude eller til middag. Alkohol-begrænsning er ligesom kommet af sige selv, jeg kan simpelt hen ikke drikke så meget. Og det er ikke fordi, at jeg aldrig spiser noget usundt - jeg fik da en is for en måneds tid siden - og lidt mørk 86% chokolade i ny og næ. Men jeg føler faktisk ikke, at jeg går glip af noget - nyder min mad - der er jo rigtigt mange lækre ting, som man kan spise.
Og jo - jeg har kun været her en dag - men er slet ikke til at skulle veje alting hver dag. Det var dog sjovt at prøve en enkelt dag - for at få et overblik over både motion og kost.
Og ja - jeg føler mig meget sund - og heller ikke decideret tyk, men jeg vil gerne være slank og sund.
Susan
16 år28. april 2008 kl. 15:41
Kirsten P (slettet)
hej og velkommen til. Jeg er også kun 152 cm lav. vejer p.t. 64 kg.
Madital kan mange ting hvis du udforsker det , og der kan gå helt sport i det.
Madital kan mange ting hvis du udforsker det , og der kan gå helt sport i det.
16 år28. april 2008 kl. 19:05
iakob
Velkommen til.
16 år28. april 2008 kl. 21:51
bruger slettet
Mange tak for velkomsten.
For mig handler det om at få etableret en sund og aktiv hverdag. Det er ikke en slankekur, men retningslinjer for min hverdag på sigt. Jeg er blevet helt vild med at træne og det har gået utrolig nemt med kosten. Selvfølgelig har der været et par dage, hvor jeg bare tænkte... Men et stykke frugt, en smoothie og support fra kæresten, har klaret det alle gangene - og vi har jo også været ude og spise et par enkelte gange, hvor jeg spiste fois gras og chokoladekage, creme brulet etc.... Jeg har også drukket et glas rødvin en sjælden gang. Det skal ikke være uudholdeligt... men godt og sundt.
Dvs. kosten fylder ikke så meget i min hverdag mere - den kører bare. Motionen fylder så ret meget pt. - men det er også fordi det er "nyt" og spændende.
Jeg har været lidt for meget fokuseret på de resterende deller i stedet for at fokusere på de deller, som er forsvundet, og jeg vil forsøge at nyde mit liv i stedet for - nyde min nye livsstil og de fordele som følger med.
God dag til alle...
Susan
For mig handler det om at få etableret en sund og aktiv hverdag. Det er ikke en slankekur, men retningslinjer for min hverdag på sigt. Jeg er blevet helt vild med at træne og det har gået utrolig nemt med kosten. Selvfølgelig har der været et par dage, hvor jeg bare tænkte... Men et stykke frugt, en smoothie og support fra kæresten, har klaret det alle gangene - og vi har jo også været ude og spise et par enkelte gange, hvor jeg spiste fois gras og chokoladekage, creme brulet etc.... Jeg har også drukket et glas rødvin en sjælden gang. Det skal ikke være uudholdeligt... men godt og sundt.
Dvs. kosten fylder ikke så meget i min hverdag mere - den kører bare. Motionen fylder så ret meget pt. - men det er også fordi det er "nyt" og spændende.
Jeg har været lidt for meget fokuseret på de resterende deller i stedet for at fokusere på de deller, som er forsvundet, og jeg vil forsøge at nyde mit liv i stedet for - nyde min nye livsstil og de fordele som følger med.
God dag til alle...
Susan
16 år29. april 2008 kl. 08:55
Muumin (slettet)
Sådan skal DEN skæres! Du er en rollemeodel! :-)
16 år30. april 2008 kl. 12:08
Jeg kom egentlig ind på siden, fordi jeg var interesseret i at finde ud af, hvor mange kalorier der egentlig var i min almindelige daglige kost - og jeg må indrømme, at det kan være, at jeg får får lidt kalorier, men jeg er ikke sulten... Jeg har dog haft lidt tendens til forstoppelse, men det er vist ved at være overstået. Jeg drikker en masse vand, spiser groft og får motion...
Jeg er jo en lille størrelse - og vejer pt. ca. 61 kg - har allerede tabt mig en 5-6 kg - jeg har ikke badevægt herhjemme, men jeg vejer mig en gang imellem til træning. Desuden har jeg skrevet mine mål ind - så der er jeg spændt på, at se, hvordan det går. Mit mål er at veje 51 kg - og være veltrænet. Det er min fornemmelse at jeg allerede er blevet mere "spændstig", selvom vægten ikke går voldsomt hurtigt ned.
Inputs er velkomne...
Kærlig hilsen
Susan