#2 af Kirsten P (slettet)
Det kan madital også bruges til
Du læser en tråd i debat > vægttabKirsten P (slettet)
re: Det kan madital også bruges til
Det var en god ide. Du bliver fri for at være den "dumme" mor og hun kan lære af sine erfaringer.
Det er også en god ide for så lære hun udefra hvad sundhedsstyrelsen anbefaler og falder ikke for en eller anden smart kur eller begynder at sulte sig.
Det er også en god ide for så lære hun udefra hvad sundhedsstyrelsen anbefaler og falder ikke for en eller anden smart kur eller begynder at sulte sig.
16 år27. april 2008 kl. 17:37
iakob
re: Det kan madital også bruges til
Det har sikkert ikke ændret sig meget siden du og jeg var 15 - ens forældre har ikke ret også selvom de påstår at græs er grønt.
Det er fordi unge skal gøre deres egne erfaringer, men ved at vise hende siden herinde og hjælpe hende igang med det, så har du givet hende muligheden for at gøre nogle positive, lærerige erfaringer. Rigtig godt tænkt!
Og så kan hun jo også selv lave sin egen "kur" så mor stadig kan tage fejl - bare hendes smileyer smiler til hende ;-)
Det er fordi unge skal gøre deres egne erfaringer, men ved at vise hende siden herinde og hjælpe hende igang med det, så har du givet hende muligheden for at gøre nogle positive, lærerige erfaringer. Rigtig godt tænkt!
Og så kan hun jo også selv lave sin egen "kur" så mor stadig kan tage fejl - bare hendes smileyer smiler til hende ;-)
16 år28. april 2008 kl. 21:58
Hun har taget nogle kilo på pga. trøstespisning. Dem vil hun selvfølgelig gerne tabe igen, men vil ikke rigtig tro på mg, når jeg fortæller hende hvad og hvordan hun skal gøre.
Ved at føre kost og motion ind her, så kan jeg vise hende og det hvcrdan regnskabet hænger sammen.
Vi tager dt stille og roligt (der har jeg tage ved lære áf jer som sætter korte lave mål) - så blive hun ikke ked af det, de dage hvor det går galt - 1 kilo over 3 uger.
Det virker. Hun kan nu se at hun ikke får vand nok og at hun skal have mere fedt. Hun har også fået motivationen for at trænge igen. Og hun er begyndt at spise morgenmad!!!!!
Hun skal nok få smidt de 5-6 kilo hun gerne vil.
Hun vejer 65 kg og er 166 høj.
Hvis jeg allerede nu kan give hende nogle gode vaner omkring mad, skal hun ikke kæmpe med det senere. Og jeg får en glad teenager i hjemmet (ja, ja alt er relativt) - der er da en kamp mindre.