Lidt småfrustration
Du læser en tråd i debat > vægttabkp08
re: Lidt småfrustration
Hvad siger din energifordeling ? og fedtfordeling ?
Ja, det kan godt være at du en 3 dage skal prøve at spise mere. Det kan nogen gange sætte skub i forbrændingen.
Husk at drikke masser af vand.
Har du målt dig. Muskler vejer mere end fedt, men fylder mindre.
Eller må du have lidt tålmodighed, vægttabet skal nok komme, men hvis de er sidste kilo inden ønskemålet, ja kan de godt være meget svære at komme afmed.
Ja, det kan godt være at du en 3 dage skal prøve at spise mere. Det kan nogen gange sætte skub i forbrændingen.
Husk at drikke masser af vand.
Har du målt dig. Muskler vejer mere end fedt, men fylder mindre.
Eller må du have lidt tålmodighed, vægttabet skal nok komme, men hvis de er sidste kilo inden ønskemålet, ja kan de godt være meget svære at komme afmed.
16 år25. april 2008 kl. 15:12
Kirsten P (slettet)
Desværre har jeg ingen gode råd, men deler din frustraton. Jeg får som du ca. 1500 kal om dagen og jeg motionere ret meget(når jeg selv skal sige det).
Iflg programmet her skulle jeg havde tabt mig 11 kg siden 1 jan. men jeg har kun tabt det halve nemlig 5,5 kg. På den anden side er det jo tabt. Det er bare det ved det at dem har jeg tabt før, men tog dem på sidste halvår af 2007
Iflg programmet her skulle jeg havde tabt mig 11 kg siden 1 jan. men jeg har kun tabt det halve nemlig 5,5 kg. På den anden side er det jo tabt. Det er bare det ved det at dem har jeg tabt før, men tog dem på sidste halvår af 2007
16 år25. april 2008 kl. 15:17
Frk M (slettet)
Du kan også prøve nogle dage at spise mere og nogle dage mindre end dine 1500 kcal, så "driller" du forbrændingen
16 år25. april 2008 kl. 18:04
BettinaKL (slettet)
Tak for rådene.
Ja jeg har prøvet det med at måle mig, men synes ikke rigtigt der sker noget der heller. Det eneste jeg måske kan mærke (eller det er ønske tænkning) er at jeg synes musklerne i mine ben er lidt mere stærke.
Min energifordelig og fedtfordeling ligger for det meste lige på grænsen til at få en smiley. Jeg har for det meste undeskid i energifordelingen på kulhydrater, men må indrømme at jeg bevidst undgår at spise for meget brød, pasta mv, idet jeg har på fornemmelsen at det var en af de store skyldnere for at tage på.
Jeg tror jeg vil forsøge at spise lidt mere nogle dag. Måske er jeg også bare ved at blive for fikseret på mad.
Mens mine kolleger var til fest i går var jeg ude at løbe. Lige efter var jge ret stolt af mig selv, men da vægten igen stod på stilstand her til morgen (i det mindste stilstand), kunne jeg godt fornemme lidt fortrydelse.
Kirsten - til os begge to - de siger jo at det kommer lige pludselig, så måske begynder det bare at rasle af lige pludselig :-)
Og kp08, man kan ikke ligefrem sige det er de sidste kilo inden ønskemålet, snarere nogen jeg har haft på sidebenene så længe jeg kan huske. Jeg kan leve med det, men efter jeg kome hjem fra en trekking tur på Madagascar i oktober sidste år havde jeg tabt 4 kilo. Det holdt jeg i nogle måneder, og jeg havde det så godt med det, at jeg meget gerne vil derned igen.
Rigtig god weekend alle sammen
Ja jeg har prøvet det med at måle mig, men synes ikke rigtigt der sker noget der heller. Det eneste jeg måske kan mærke (eller det er ønske tænkning) er at jeg synes musklerne i mine ben er lidt mere stærke.
Min energifordelig og fedtfordeling ligger for det meste lige på grænsen til at få en smiley. Jeg har for det meste undeskid i energifordelingen på kulhydrater, men må indrømme at jeg bevidst undgår at spise for meget brød, pasta mv, idet jeg har på fornemmelsen at det var en af de store skyldnere for at tage på.
Jeg tror jeg vil forsøge at spise lidt mere nogle dag. Måske er jeg også bare ved at blive for fikseret på mad.
Mens mine kolleger var til fest i går var jeg ude at løbe. Lige efter var jge ret stolt af mig selv, men da vægten igen stod på stilstand her til morgen (i det mindste stilstand), kunne jeg godt fornemme lidt fortrydelse.
Kirsten - til os begge to - de siger jo at det kommer lige pludselig, så måske begynder det bare at rasle af lige pludselig :-)
Og kp08, man kan ikke ligefrem sige det er de sidste kilo inden ønskemålet, snarere nogen jeg har haft på sidebenene så længe jeg kan huske. Jeg kan leve med det, men efter jeg kome hjem fra en trekking tur på Madagascar i oktober sidste år havde jeg tabt 4 kilo. Det holdt jeg i nogle måneder, og jeg havde det så godt med det, at jeg meget gerne vil derned igen.
Rigtig god weekend alle sammen
16 år26. april 2008 kl. 09:59
Jeg har en tendesn til at svinge meget i vægt, hvilket man også kan se på min vægt kurve. Men siden søndag har jeg indtaget under 1500 kcal om dagen, og har løbet eller spinnet næsten hver dag - har haft et energi underskud på omkring 1000 kcal. Og.... jeg har taget 300 gram op. Ikke at det er så slemt, men ih altså, hvis det havde været 300 gram ned havde jeg været mægtig glad.
Jeg har svært ved at forstå det - jeg ved godt at jeg altid tager lidt på når jeg har været til spinning, men alligevel.
Jeg har på opfordring af en herinde læst en artikel om at man også år forøget blodmasse etc nå+r man begynder at træne, men jeg har trænet regelmæssigt 2-4 gange om ugen siden februar... så jeg har list svært ved at fatte det.
Min veninde, som taber sig storartet via vægtvogterne, er kommet med det forslag, at jeg måske spiser for lidt, men jeg synes jeg fåpr rigeligt, og det kan vel ikke virekeligt være det. Altså at stofskiftet går lidt ned i starten kan jeg forstå, men det skulle vel stabilisere sig igen.
Nogne der har gode råd?