Er kommet bag ud...

Du læser en tråd i debat > vægttab

Er kommet bag ud...
Jeg har ikke været på madital det mest af ugen, så har en hel lidt jeg skal have tastet ind her (for de sidste 5-7 dag eller sådan noget).
Det er selvfølgelig ikke det optimale, men nødvendigt. For jeg er ikke hjemme 2-3 aftner i ugen pga. motionsholdet jeg er beyndt på, og så prioriterer jeg sammenvær med min mand i stedet for computeren!

NU LOVER JEG MIG SELV, AT JEG SKAL TASTE DAGENE IND I DAG! :)

For tiden prioriterer jeg motionen størst, da det er meget nyt og skal køres ind på rutinen som også kosten skulle det.
Tror I ikke det er klogt nok, så man ikke taber pusten?!?!?!

16 år18. april 2008 kl. 10:37
re: Er kommet bag ud...
Så længe, du stadig spiser fornuftigt, så er det jo ikke så vigtigt om der går et par dage inden det bliver tastet ind - og det vigtigste er nok, at du selv kan overskue det hele. Så hvis motionen kræver din opmærksomhed, så tror jeg, at du gør det på den rigtige måde - det skal være til at overkomme det hele indtil det bliver rutine.

Og for øvrigt fedt at høre, at du er blevet så hooked på motionen. Det kan kun gå godt det projekt :-)
16 år18. april 2008 kl. 11:33
Personligt synes jeg selv det er vigtigt for mig at jeg taster ind hver dag og i det hele taget går ind på siden. Det gør at jeg holder min motivation ved lige og gør det til en slags vane. Det samme gælder jo din nye motivation til motionen som du jo gerne skal gøre til en ny god vane.

Derfor synes jeg det er god ide at du taster alle dage ind, men hvis det er uoverskueligt for dig og du holder ved uanset hvad, så kan jeg ikke se noget problem i at du undlader det engang i mellem.

Angelica
16 år18. april 2008 kl. 11:49
Så vidt jeg kan forstå så skriver du det hele ned, men indtaster først efter flere dage? Det kan jeg ikke se et problem med.

Jeg har selv gjort det samme - dels i ferier og dels har jeg af og til først tastet ind dagen efter.

Bare du husker at kikke på infosiden og på info/mad siden for hver dag. Når jeg har tastet ind så kikker jeg på måltidsfordelingen og de andre smileys. Hvis noget ser overraskende eller usædvanlig ud, så går jeg på info/mad siden og sorterer alt efter måltid. Så løber jeg dem lige over for at se hvad uregelmæssigheden skyldes (har flere gange set over 120 gram tørret æble i stedet for uspecificeret æble - en tastefejl jeg af og til laver som virkelig betyder noget på energien :-).

Jeg kan godt forstå at du vælger at prioritere din mand og jeres samvær og jeg synes det er ganske fornuftigt at erkende sine begrænsninger og sørge for at man ikke strækker sig for langt.

Men de der maraton-indtastninger efter en uge - de kan altså godt blive lidt belastende i længden. Så jeg vil nok råde dig til at prøve at opøve en rutine hvor du i hvert tilfælde taster ind 2 gange om ugen - og har dine noter i orden så varer og opskrifter kan tastes ind før den spiste mad.
16 år18. april 2008 kl. 21:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });