Ren Panik - jeg falder i - meget langt indlæg

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ren Panik - jeg falder i - meget langt indlæg
Jeg er simpelthen så skuffet og frustreret på mig selv. I lørdags besøgte jeg min far, og selvom det var fedtfattigt mad (påstod de) ved jeg at jeg har brugt alt for mange point den dag (altså spist for mange kalorier). Fredag faldt jeg bare i ... spiste for mange knækbrød med smør og pålægschokolade og 3 chokoladebarer. Senere fredag tog min kæreste og jeg til hans farmor, der havde lavet wienerbrød (som jeg ikke kunne lade være). Og i går aftes efter min kæreste var taget spiste jeg 3 barer igen og overskred igen min pointregnskab.

Jeg er simpelthen så slik-syg i øjeblikket så det halve ville være rigeligt. Jeg vil jo så gerne ned under 72 kg... som er mit "frygtens" punkt. Det var der jeg sluttede i år 2000. Jeg føler jeg saboterer mig selv, ja det er jo ikke engang noget jeg barer føler, jeg gør det jo rent faktisk.

Jeg havde planer om at cykle en masse i går aftes men fordi min kæreste kom forbi og havde sin hund med, så kunne jeg ikke lide at cykle. Jeg havde ellers planlagt at cykle så længe så jeg med god samvittig hed kunne spise en enkelt chokoladebar. men sådan gik det jo ikke.

Jeg har bare IKKE lyst til at være iblandt de 90% på slankekure der falder tilbage og tager på igen... jeg vil IKKE. Og det er det jeg frygter mest. Jeg bonker mig selv gang på gang, jeg laver masser af planer - madplaner, motionsplaner. Men de bliver bare ikke til så meget.

Fredag aften da min kæreste kom på besøg, havde han kæmpeflødeboller med. "jubi" jeg havde da godt nok point nok, og spiste da også en enkelt, men han sad sq og spiste 2, og jeg bliver virkelige muggen over det, jeg synes godt han kunne være solidarisk med mig, og kun spise én også. Eller jeg det bare mig der er sippet ???

Han har selv indrømmet, at han spiser for meget, og vi har aftalt at når der spises aftensmad, så bliver der kun lavet ét stykke kød til hver. Men hvad nytter det, når han så guffer det hele op i slik senere. Det er som om han er et stor hul, han kan bare æde hele tiden, og sådan føler jeg det jo også, jeg vil også spise hele tiden, jeg skal "bare lige" overholde mine point.

Jeg føler mig begrænset i øjeblikket, at jeg er nød til at undvære. Og det er virkelig træls.

På søndag rejser vi til Polen i 4 døgn, og hvordan skal jeg så lige klare det ??? Jeg har jo ikke lyst til at gå og være sulten hele dagen, jeg har jo også lyst til at "hygge" mig mens vi er afsted. Og alligevel er jeg allerede begyndt at tænke i point, hvordan jeg kan overholde dem, og alligevel spise hvad jeg har lyst til - og det kan bare ikke hænge sammen.

Jeg har jo heller ikke lyst til at have taget på når jeg kommer hjem. Der er jo trods alt kun 4-5 dage vi skal være afsted.

Jeg kan også kun bliver vejet 2 gange til inden ww holder sommerferie i Farum ... og så åbner de først til august. Jeg synes godt nok bare det er lang tid. Og jeg ønsker, at have tabt mig en masse til det starter op igen. Lige nu frygter jeg bare at jeg ikke kan gøre det... at jeg ikke får tabt mig. At jeg tværtimod tager på. Og det er jo ikke meningen.

Undskyld alle sammen ... jeg sidder og hælder vand ud af ørene og piver over noget jeg ikke behøver pive over, jeg skal "bare" tage mig sammen. Synes bare det er for svært lige nu.

Håber I bærer over med mig.

Knuz Marianne
19 år6. juni 2005 kl. 08:14
re: Ren Panik - jeg falder i - meget langt indlæg
Hej Marianne
Du har ret - det var et langt indlæg, men jeg tror du havde behov for det.
For det første vil jeg spørge dig om der ikke findes WW klasser i en anden by i nærheden af dig - hvor der ikke holdes så lang sommerferie? Det lyder som om det ville hjælpe dig lidt? Jeg går selv i Ishøj - og der mener jeg ikke der holdes ferie?
Mht dit overspiseri af søde sager - så kender jeg det godt, jeg har selv haft en periode ligesådan - og valgte tilsidst at sige til mig selv at jeg måtte lære at sige nej. Fortæl dig selv at du bestemmer! Det er ikke din kæreste, ej heller farmor eller andre. Det er jo dig der bliver ked af det - når du har "syndet"
Og husk som de siger hos ww - det kan godt være du ikke går i seng som en ww - men når dagen starter er vi på igen.
Hav en god dag - og tro nu på det DU KAN GODT
knus
Helle
19 år6. juni 2005 kl. 08:22
re: Ren Panik - jeg falder i - meget langt indlæg
Hejsa Marianne!

Jeg kan godt følge dig i din frustration, har selv prøvet det - men du skal tage dig selv i nakken og komme videre! Du har klaret det så flot indtil nu, så skal en "enkelt" nedtur ikke ødelægge det hele.
En ny dag er startet - og du starter på en frisk.... tag den cykeltur i aften, som du ikke nåede igår.

Hvad angår din kæreste, så synes jeg, at han skal vise mere hensyn, når han ved, at du kæmper en kamp. På den anden side, så skal "din kamp" heller ikke gå ud over ham.
Du skal ikke lade dig påvirke... tænk på hvor usund han er og glæd dig på dine egne vegne, at du er så standhaftig.

Du kan klare det.... op med humøret!

:o) Sandra
19 år6. juni 2005 kl. 09:14
Stakkels dig
Du er sørme i dårligt humør og vred på dig selv. Lad være med at være det. Jeg kan godt se at det er noget skidt at du spiser de forkerte ting. Mit bud til dig er, lad være med at købe knækbrød og pålægschokolade og chokoladebarer. Støvsug dit hjem for den slags ting. Sig til din kæreste, at skal han æde flødeboller så må han gøre det hjemme hos sig selv, for nu har du besluttet dig for komme ned på 72 kilo inden ret længe. Du bliver nødt til at tage skeen i den anden hånd og ikke spise det chokolade. Bliver du sulten så spis noget andet. Du ved det jo godt, så jeg vil ikke remse det hele op her.

Og nyd så din tur til Polen, gå nogle lange ture, sug til dig og oplev. Hav altid en flaske vand på dig så du har noget at slukke tørsten og evt. sulten med. Spis nogle sandwich med skine og tomat og ikke andet, det skal nok lykkes, det er jeg sikker på, men du bliver NØDT til at sige nej tak. Beslut dig for at du ikke spiser slik/kager/is/chokolade i minimum 14 dage, så skal du bare se løjer, og man behøver ikke sulte fordi man ikke får slik vel?

Stort kram til dig.
19 år6. juni 2005 kl. 09:18
Hejsa
Uha, det lyder lissom mig i tirsdags. Hvad er det lige der er med knækbrød???? Nåede du op på mine vilde 8 stks?? ;-)

Nej, spøg til side. Jeg er HELT sikker på, at det kun er en periode du skal igennem. Dem får vi allesammen en gang i mellem. Du virker meget fokuseret på at nu skal det altså lykkes, så selvfølgelig skal det lykkes for dig!!

Søde Marianne, det nytter ikke noget at slå dig selv oven i hovedet med det du har spist, det kan du ikke lave om på. Men du kan lave om på hvad du spiser de næste dage. Næste gang du er ved at falde i, så hiv fat i dig selv. gå udenfor i 2 min og tænk om det virkelig er det du vil. Spis evt en gulerod eller en pære for at se om det kan tage sulten. Skriv et indlæg her, det hjælper ofte at se sine tanker på skrift.

Som Advogirl skriver, så ryd huset for de værste faldgruber, chokoladebarene, pålægschokoladen osv. Se om det hjælper på spiseriet. Og så dyrk ellers en masse motion. Du skriver selv at du kommer til at gå meget i Polen. Det skal nok blive godt. Nyd ferien, lad være med at tælle point og kalorier, men prøv at spise fornuftigt og med måde. Jeg er sikker på at du godt ved hvordan du skal gøre:-)

Knus en Eskimo, som også kæmper med sliktrangen for tiden.
19 år6. juni 2005 kl. 11:53
re: Hejsa
Kære Marianne.
Jeg kan godt forstå du har skrevet et langt indlæg.
Der er da godt nok lige en masse der skulle ud.
En ting vil jeg dog lige bede dig om, gå ud på en mark, eller i en skov, råb, skrig gør noget vanvitigt og få det hele ud af kroppen, og gå så hjem, og start på en frisk.
Jeg ved hvor svært det er og jeg har en sød tand, men jeg tror faktisk det er på samme måde som at holde op med at ryge, kroppen får ike den nekotin, det samme sker her, nu får kroppen pludselig ikke det sukker som den måske har været vandt til, og nu skriger den efter sukker.,
Jeg er holdt op med at ryge, jeg er holdt op med at spise slik, og nej jeg er ikke hellig, men det har jo hjulpet mig meget at være hård overfor mig selv.
Med hensyn til din kæreste så burde han godt nok støtte deig noget mere, og hvis hanh vil spise slik er det hans problem, men han skal ikke gøre det foran dig.

Håber du overkommer trangen og kommer videre.
Knuser Bamse
19 år6. juni 2005 kl. 13:49
Hvor er I bare dejlige
Hvor er det rart at få alle de gode råd, kærlige klap og spark. Jeg har virkelig brug for at høre det.

Jeg vil droppe mit pointtælleri i min ferie, og fra i morgen vil jeg hoppe op på hesten igen og holde mine point helt præcist til og med lørdag, og så igen fredag i næste uge, hvor jeg er kommet hjem fra Polen aftenen i forvejen.

Jeg er såmen faldet mere i idag, men jeg har også cyklet ½ time på kondicyklen og nu sætter jeg snart en rigtig god film på dvden og så skal der mindst cykles en time mere.

Min aftenvægt stod på 72,8 så jeg kan kun krydse fingre for et lille vægttab på onsdag og i værste fald at den står stille - jeg frygter helt vildt at jeg har taget på. Men nu knokler jeg på kondicyklen i aften, og i morgen skal jeg til træning med min kæreste, så der bliver også ca. 1 times træning. Og så er det onsdag - uha - men det må jeg også tage med løftet pande.

Men i hvert fald : Tusind tak fordi I er her. I er guld værd.

Knuz Marianne
19 år6. juni 2005 kl. 18:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });