#1 af Anonym
dårlig samvittighed..
Du læser en tråd i debat > vægttabAnonym
dårlig samvittighed..
Jeg spiste så meget igår.. 4000 kalorier, hvilket er 1900 kaloriers overskud. havde det så dårligt at jeg tog ud og trænede en time, så kom jeg hjem og var vildt ked af det og græd. så jeg tog 6 afføringspiller, og idag har jeg kun tænkt mig at spise to æbler som jeg har delt op i fire halve..skal ned og træne nu, er så bange for jeg tager på:(
16 år9. april 2008 kl. 11:02
kp08
re: dårlig samvittighed..
Hej
Det hjælper ikke at straffe sig selv, eller kroppen ved at lade være med at spise.
Det er bedre at sige en god varieret kost hver dag, og så kan du jo træne 1-2 ekstrat imer pr. dag de næste par dage, så er du på sporet igen.
Ja, vi bliver kede af det, når vi falder i, men hvis du straffer dig selv, og livet bliver for sur ret kost mæssigt, så er risikoen for at falde i også større.
Tænk på - om du når dit 1-2 uger, er ikke det vigtigste - bare du når målet.
At lade sit kost indtag svinge formeget fra meget til intet - ja straffer kroppen dig - det vil den altså ikke finde sig i. Den vil have brændstof hver dag !!!.
Det hjælper ikke at straffe sig selv, eller kroppen ved at lade være med at spise.
Det er bedre at sige en god varieret kost hver dag, og så kan du jo træne 1-2 ekstrat imer pr. dag de næste par dage, så er du på sporet igen.
Ja, vi bliver kede af det, når vi falder i, men hvis du straffer dig selv, og livet bliver for sur ret kost mæssigt, så er risikoen for at falde i også større.
Tænk på - om du når dit 1-2 uger, er ikke det vigtigste - bare du når målet.
At lade sit kost indtag svinge formeget fra meget til intet - ja straffer kroppen dig - det vil den altså ikke finde sig i. Den vil have brændstof hver dag !!!.
16 år9. april 2008 kl. 11:32
KarinaHadsten (slettet)
Enig - det hjælper ikke at du straffer dig selv ved ikke at spise noget i dag. Du ender med at få endnu mere ondt af dig selv og falde i igen. Glem dagen i går. Eller tænk allerhøjest på hvordan du vil undgå at havne i den situation igen. Hvad gik galt - hvorfor blev dit indtag så højt. Var det overspisning af mad og hvorfor eller var det kage og slik, som gjorde det højt. Når du har fundet forklaringen så find ud af hvad du vil gøre i stedet. Var det for meget mad, så sæt dig et mål om at du kun tager 1 portion og at du sørger for at spise godt med grøntsager til alle måltider.
Hvis det var kager og slik og usunde mellemmåltider, så læg en plan for hvad det er du vil spise når trangen kommer, for den kommer for os alle.
Og når du så har reflekteret over dagen i går og lagt en plan så du minimerer risikoen for at det sker igen. Så glem den dag. Ja den var træls, men der er intet formål med at blive hængende i den. Det kan blive svært at rette op på regnskabet for den dag i løbet af få dage. Så lad være med at tænke på det sådan. Kom i stedet tilbage på sporet. Spis efter det mål du har sat i madital. Sørg for at du overholder det underskud du skal ha og gør det hver dag. Så vil vægten belønne dig i løbet af kort tid.
Hvis det var kager og slik og usunde mellemmåltider, så læg en plan for hvad det er du vil spise når trangen kommer, for den kommer for os alle.
Og når du så har reflekteret over dagen i går og lagt en plan så du minimerer risikoen for at det sker igen. Så glem den dag. Ja den var træls, men der er intet formål med at blive hængende i den. Det kan blive svært at rette op på regnskabet for den dag i løbet af få dage. Så lad være med at tænke på det sådan. Kom i stedet tilbage på sporet. Spis efter det mål du har sat i madital. Sørg for at du overholder det underskud du skal ha og gør det hver dag. Så vil vægten belønne dig i løbet af kort tid.
16 år9. april 2008 kl. 12:50
iakob
Jeg er helt enig med de to andre. Man bliver nødt til at have en sund og realistisk strategi for hvordan man undgår at spise for meget og een for hvordan man håndterer den slags når det er sket. Min foretrukne er at lade som ingenting og bare spise en lille smule mindre til hverdag end man skal have for at opretholde vægten (og dyrke motion som ellers / måske lige 10 minutter mere).
Med mindre man altså regner med at ville gå i sort og tage afføringspiller fra nu af og resten af livet. Hvilket også er en slags strategi - men også et spil med ens mentale og fysiske sundhed.
Med mindre man altså regner med at ville gå i sort og tage afføringspiller fra nu af og resten af livet. Hvilket også er en slags strategi - men også et spil med ens mentale og fysiske sundhed.
16 år9. april 2008 kl. 19:42
line_kyndi (slettet)
:( afføringspiller... Det lyder ikke rart... og du kan ødelægge din normale fordøjelse ved det.
Jeg plejer om morgenen at skrive ca. det ind jeg spiser og så kan jeg se hvor meget jeg skal bevæge mig ekstra for at forbrænde det. Eks. hvis man ved man skal på Jensens eller lign.
En halv time på crosstraineren ved hårdt brug giver 300 kcl af. Men kig på gennemsnittet for en uge, ikke på de enkelte dage. Så skal du se at det slet ikke er så slemt. Og kuren føles knap så hård:)
Jeg plejer om morgenen at skrive ca. det ind jeg spiser og så kan jeg se hvor meget jeg skal bevæge mig ekstra for at forbrænde det. Eks. hvis man ved man skal på Jensens eller lign.
En halv time på crosstraineren ved hårdt brug giver 300 kcl af. Men kig på gennemsnittet for en uge, ikke på de enkelte dage. Så skal du se at det slet ikke er så slemt. Og kuren føles knap så hård:)
16 år14. april 2008 kl. 18:15