KUN frugt hele dagen?

Du læser en tråd i debat > vægttab

KUN frugt hele dagen?
Er der nogle af jer, der nogensinde har sådan en dag?
Altså jeg har valgt at gøre sådan idag, fordi min kæreste og jeg var ude og spise 4 retters menu igår, med super lækker mad og tilsvarende vin.
Jeg har taget det valg kun at spise frugt idag, for har hørt at frugt er det kroppen som har lettest ved at fordøje igen.
Og jeg havde et stort kalorieindtag igår!
16 år5. april 2008 kl. 14:46
Dem har jeg mange af...
Dels er det ik så mange KJ. Dels har man det bedre psykisk når man skaber balance fra dagen i forvejen...
16 år5. april 2008 kl. 17:22
Nope
Aldrig.

Jeg tror på at man bedst kompenserer for enkelte spikes i ens forbug ved at have et generelt lavere forbrug end der skal til for at opretholde vægten.

Men jeg vil da ikke sige at det er en dårlig model. En dag, når jeg ikke længere bruger madital som min krykke, så kunne jeg måske finde på noget lignende.

Jeg har dog lidt svært ved at se at jeg ikke skulle spise havregryn til morgenmad, rugbrød til frokost og en normal aftensmad, måske lidt let i kød-afdelingen.

Jeg vil nemlig tro at kostfibre ville være et godt tillæg til at den frugt. Især hvis man fik lidt for meget fedt eller kød dagen før.

Kostfibre modvirker nemlig hård mave. Det er derfor min læge anbefalede Husk da jeg havde forstoppelse da jeg var gravid.
16 år5. april 2008 kl. 21:42
re: frugt
Det kunne jeg godt finde på, har før levet kun af frugt og grønt i 3 uger, husker det ikke som værende hårdt, men da havde jeg også kun mig at tænke på. Nu ville det nok være svært med min kæreste her.

I dag skal jeg dog have en del mere frugt, da jeg synes jeg spiste for meget brød i går. Og har fået købt både jordbær og frisk ananas
16 år6. april 2008 kl. 15:05
Man skal passe på med ikke at leve kun af frugt i lang tid.

Fordi der mangler der mange ting i frugt som man ellers får fra andre kilder (fedt, kostfibre, protein, visse mineraler og vitaminer). Supplerer man op så man i det mindste får veganer-kost, så kan man få disse ting fra grøntsager, bønner, planteolier, nødder og brød/kartofler.

Men veganere som lever sundt, skal altså stadig være omhyggelige med at få proteiner, mineraler mv.

Opgraderer man igen til vegetar, så man også må få fisk, æg og mælkeprodukter, så bliver det endnu nemmere at få en sund og varieret kost.
16 år6. april 2008 kl. 20:12
Hej.
Vil bare sige, at vegetarer ikke spiser fisk!
Men er helt og aldeles enig i, at det ikke er sundt udelukkende at spise frugt og grønt - slet ikke i længere perioder.
Hilsen Babydyr
16 år7. april 2008 kl. 13:00
Nej... det er også rigtigt. Ikke fisk til vegetarer.
16 år7. april 2008 kl. 14:17
re: KUN frugt hele dagen?
Jeg tror ikke på metoden med KUN at spise frugt en hel dag.
- som jeg tidligere har skrevet her inde så gælder det om at ligge sine vaner om, og tænke før man spiser. Så er det bedre at synde den ene gang ind i mellem, det gør at intet bliver surt og utåleligt!

Kan godt forstå at det er en metode til at lette ens samvittighed – det hjælper jo på ens humør?!
16 år7. april 2008 kl. 20:43
Der er nu altså nogle vegatarer der spiser fisk. Kender selv et par stykker.
Veganere er en helt anden sag dog.
16 år7. april 2008 kl. 20:46
vegetarforening.dk

vegetarer spiser ikke fisk mm.
16 år8. april 2008 kl. 08:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });