Vemodigt "på gensyn"!!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Vemodigt "på gensyn"!!!
I dag var jeg ved sygeplejersken for at blive vejet, og jeg havde plan: Det skulle være sidste gang jeg kom hos hende, i hvertfald for en tid.

Jeg har gået hos hende siden oktober og blevet motiveret til at holde fast i de gode ting jeg ligger ind i mit liv, men også til at videreudvikle disse og ikke mindst MIG!

Hun har givet mig en masse at arbejde med og tænke over, og hun er ofte i mine tanker – hun skulle bare vide! Jeg arbejder stadig med mig selv, og det bedste af det hele er; DET HJÆLPER!
Jeg kan mærke forandringer inde i mig, en gladere Helle er på vej frem og jeg er sikker på at det er vejen frem til mit vægttab.

Det er en hård kamp for mig, jeg bruger meget energi på at tænke, da jeg ved at det er inde i mit hovede, at jeg skal finde kræfterne til at sige nej til det usunde og ja til alt det sunde!

Nu har jeg fundet et hold – et motionshold, og det er mit næste skridt i den rigtige retning. Det er et hold med vejning, målning og pulstræning, alt for folk med + 15 kg eller mere. – det er LIGE MIG! :)

Så jeg har aftalt at jeg først skal se Birthe om næste 3 måneder, og mit mål er klart: Jeg SKAL være kommet under 120 kg, og inde i mit hovede siger den 117 kg. :) Jeg er SIKKER og det er fedt! :)

Det var lige en lille status på hvad mine tanker bliver brugt på disse dage! :)
16 år3. april 2008 kl. 20:09
re: Vemodigt "på gensyn"!!!
Hvor er det dejligt at høre den kampgejst du oser af :-)

Jeg glæder mig til at følge din videre kamp og se hvordan det går med dine mål. Jeg er sikker på at du nok skal klare det. Du lyder meget målrettet.

Husk at be om hjælp i god tid her på forum hvis det er ved at gå galt. Eller du bare trænger til nogle der gir dig ret i at det ikke altid er lige nemt. For det er vi jo mange der ved det ikke er. Men hvis man har bare en lille smule støtte og nogle til at minde om hvorfor det er at det er kampen værd, så går det jo alligevel.

God kamp og held og lykke med dit gym-hold.
Kh Karina
16 år3. april 2008 kl. 20:22
Hejsa Helle

Jeg bliver sådan lidt bekymret for dig, hvis du siger at du mener at du skal tænke dig frem til overskudet til at få sagt nej. Det er en meget svær vej at gå. Man skal ØVE sig i det. Både i tankerne og i virkeligheden - og jo mere man øver sig, desto bedre bliver man. Og hvis man ikke lige laver øvelsen perfekt den ene dag, så er der jo en dag imorgen. Og så kan man jo søge inspiration - hos andre, på hjemmesider om mad og motion og 8 kostråd og sund livsstil.

Du har ret i at du skal finde årsagerne til din overvægt og motivationen til dit vægttab ved at tænke... og her er det så også en god hjælp at skrive ned. Så kan du tage både årsager og motivation frem senere og kikke på det igen. Det hjælper også til at få struktureret tankerne.

Men dit motionshold.. det lyder godt nok super. Ville ønske jeg havde fundet sådan et dengang jeg startede. Og godt at se at du er så tændt på din diæt - med det udgangspunkt så skal det nok lykkes.

Og så har Karina ret - skriv her på forummet og få lidt feedback. Det hjælper også. Og det hjælper også at skrive for at give andre råd og ideer og indblik. Og så må du gerne skrive om din motion - jeg er godt nok nysgerrig efter at høre om hvordan det fungerer, om I kommer til at hjælpe hinanden.
16 år3. april 2008 kl. 21:29
Hej Iakob og Karina - i to trofaste her på madital! ;)

Jeg synes efterhånden at jeg har fundet "stilen" for at komme ned i vægt – der er mange ting jeg ha lavet om fra "mit tidligere liv" og ting som nu sidder som rutiner og fast elementer i min hverdag, det er dejligt og synes det hele virker positivt!

Det betyder dog ikke at ALT kører - for så ville jeg jo tabe mig helt vildt! :) Men det er vigtigt at jeg finder MIN måde at gøre det på og det er SUPER at blive inspireret af sådan to som jer! ;)

Kan se det gør jeg godt, og det er dejligt! :)

Holdet starter i morgen - glæder mig, men tror også det bliver hårdt! Det er vel et rigtig godt udgangspunkt må man sige! :)

God aften til jer begge!
16 år7. april 2008 kl. 20:40
Du har helt ret - man skal finde sin egen stil, sin egen tempo. (Faktisk synes jeg at det er kendetegnende ved det her site at man har lov til at finde sin egen stil) men for folk som dig der har specielle udfordringer (f.eks. forholdsvis ofte ikke selv er herre over hvad der bliver serveret) så er egen stil desto mere vigtig.

Og du er helt sikkert på rette vej - det har du faktisk været længe :-)

Angående dit hold, så er motion jo heldigvis sådan at man kan selv regulere sin indsats lidt og på den måde ikke knalde al sin energi og styrke af i løbet af de første 10 minutter. Det gjorde jeg engang jeg var på et spinninghold - jeg måtte ud og lægge mig ned med kvalme efter cirka en halv time. Derefter blev jeg lidt bedre til at lytte til min egen krop samtidigt med at jeg også lyttede til instruktøren - så jeg hele tiden pressede mig selv til at blive lidt bedre, give lidt mere og samtidigt ikke komplet udmattede mig selv og fik blodsmag i munden. Det samme med vinterens step. Da jeg startede så prøvede jeg at få så mange trin med som muligt, da jeg sluttede hoppede jeg rundt på steppet og svingede med armene - samtidigt!!! :-)

Så du skal ikke være nervøs for hvor hårdt det blive. Du kan selv sørge for at det bliver netop så hårdt at det er godt og at du får noget ud af det.

Jeg glæder mig til at høre om din time i morgen.
16 år7. april 2008 kl. 20:53
Heiii... Skriver lige under "motion" om min 1 time på motionsholdet! ;)
16 år9. april 2008 kl. 20:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });