#2 af KarinaHadsten (slettet)
:-( ---------- ØØØVVV!!
Du læser en tråd i debat > vægttabKarinaHadsten (slettet)
re: :-( ---------- ØØØVVV!!
Op på hesten igen - herre gud det var bare en leverpostejmad.
Det vigtiste er at du ikke begynder at tænke at nu er det jo alligevel gået galt, men at du kommer på sporet igen.
Det vigtiste er at du ikke begynder at tænke at nu er det jo alligevel gået galt, men at du kommer på sporet igen.
16 år2. april 2008 kl. 15:39
bruger slettet
det er bare så træls!!! Ja jeg skal op på hesten igen, være mere ligeglad med sådan noget. Er bare så bange for at tage vildt meget på. Hmmm måske skulle man begynde at skrive i dagens ros, det kunne være det ville hjælpe på humøret og motivationen...
16 år2. april 2008 kl. 16:38
Frk M (slettet)
Det er bare rigtigt surt, men jeg tror ikke det hjælper at fortryde, og ærgre sig. Du skal bare videre i morgen.
Jeg har været syg siden i søndags og spist de særeste ting fordi det ikke er mig selv der har handlet,.
(tror virkelig min kæreste har prøvet at komme med sunde ting men han har ikke min rutine i at tjekke varedeklerationer)
Jeg har været syg siden i søndags og spist de særeste ting fordi det ikke er mig selv der har handlet,.
(tror virkelig min kæreste har prøvet at komme med sunde ting men han har ikke min rutine i at tjekke varedeklerationer)
16 år2. april 2008 kl. 18:15
iakob
Ja, det er træls.
Men som Karina siger, så må man jo se fremad - bagud gør ingen gavn.
Ud over at sige "pyt" og komme videre (og herregud, et lille fejltrin kan da ikke have været ret dyrt i kilo) så kan man også med fordel tænke lidt over hvad man skulle have gjort i stedet. Hvad vil du gøre for ikke at falde i den fælde næste gang (og det er altid bedre at gøre noget - at have noget konkret planlagt - end at overlade det til ens knap så stålfaste vilje).
Du kunne have alternativer. Knækbrød med ... skrabet nutella (det er i det mindste sund fedt). Frugt.
Du kunne smøre din planlagte mad, sætte alle madvarer væk og så spise din mad.
Du kunne skrive op mens du spiser - det giver måske et kick til ikke at falde i fælden.
Der er sikkert flere måder at håndtere dette på så man enten ikke falder i fælden eller at man ikke sidder i fælden så lang tid. Husk, det er bedre at smide en halvspist mad ud fordi man ikke burde have taget den i første omgang end selv at agere skraldespand fordi "den nu er smurt".
Men som Karina siger, så må man jo se fremad - bagud gør ingen gavn.
Ud over at sige "pyt" og komme videre (og herregud, et lille fejltrin kan da ikke have været ret dyrt i kilo) så kan man også med fordel tænke lidt over hvad man skulle have gjort i stedet. Hvad vil du gøre for ikke at falde i den fælde næste gang (og det er altid bedre at gøre noget - at have noget konkret planlagt - end at overlade det til ens knap så stålfaste vilje).
Du kunne have alternativer. Knækbrød med ... skrabet nutella (det er i det mindste sund fedt). Frugt.
Du kunne smøre din planlagte mad, sætte alle madvarer væk og så spise din mad.
Du kunne skrive op mens du spiser - det giver måske et kick til ikke at falde i fælden.
Der er sikkert flere måder at håndtere dette på så man enten ikke falder i fælden eller at man ikke sidder i fælden så lang tid. Husk, det er bedre at smide en halvspist mad ud fordi man ikke burde have taget den i første omgang end selv at agere skraldespand fordi "den nu er smurt".
16 år2. april 2008 kl. 21:30
bruger slettet
Altså, nu må jeg altså lige skrige ud til omverdenen, at når i er syge, så kræver kroppen meget mere, og der er det vigtigt at lytte til den, hvis den siger 2 frikadeller isteden for den ene du har planlagt.
Der med ikke være sagt at det er i orden at falde i chips og slik og kage... For det er det IKKE.
Men kroppen kræver rigtig mad, hvis den har behov for det, og nogen gange skal vi bare lytte lidt mere til den, for den ved jo præcis hvad den har behov for.
Der med ikke være sagt at det er i orden at falde i chips og slik og kage... For det er det IKKE.
Men kroppen kræver rigtig mad, hvis den har behov for det, og nogen gange skal vi bare lytte lidt mere til den, for den ved jo præcis hvad den har behov for.
16 år3. april 2008 kl. 01:50
bruger slettet
jamenved ikke helt hvad jeg kunne gøre, har ikke engang lært af det. Hvis det var kage, chips osv. ville det på en eller anden måde være nemmere at lære af det, men havde lige spist kål og var sådan lidt :Ej nu har jeg kvalme, jeg har virkelig brug for noget mad, der er en smule federe og fylder mere og så kunne jeg simpelthen ikke styre den leverpostej- det var ikke en mad, det var bare leverpostej, rent leverpostej(heldigvis en smule fedtreduceret, ellers havde det kostet dyrt). ADD er jeg den eneste, der har fået mærkelige spisevaner og falder i med underlige ting efter man er på kur? jeg spiser aldrig slik, fastfood, kager osv osv og har slet heller ikke trang til det. Længes overhoved ikke efter det, men nogen gange kan jeg bare få det sådan, at jeg virkelig har behov for den der mætheds fornemmelse, man får når man har spist et tungt måltid. Hvad gør I andre, når I får den følelse?? Og noget helt andet: Kami- forbrænder man da mere når man er syg?
16 år3. april 2008 kl. 10:18
iakob
Det er en god idé at droppe kuren mens man er syg - som Kami siger - men altså kun på mad-fronten. Ikke på slik-fronten.
Om forbrændingen stiger? Det tror jeg ikke, men jeg ved det ikke. Forbrændingen falder vel nærmere hvis man er sengeliggende. Men hvad man ikke har brug for som syg er at presse kroppen yderligere ved at give den for få kalorier.
Jeg prøver at forebygge ved at spise et solidt aftensmåltid og et solidt morgenmåltid. Jeg spiser masser af kostfibre om morgenen, rugbrød til frokost og som regel et forholdvist stort aftensmåltid som gør min måltidsfordelingssmiley sur.
Jeg forebygger også ved ikke at sætte mit mål for ambisiøst. Har hele tiden haft den på 1 kilo over 14 dage (og nu her sidst i kuren på 1 kilo over 3 uger).
Hvis jeg er syg, så spiser jeg lidt anderledes. Jeg taster f.eks. ikke halspastiller ind (light) og drikker måske også en gul gajor uden regning i madital.
Og hvis jeg falder i, så er det som regel fordi der bliver serveret noget ekstra godt for mig. Den ekstra - ikke-planlagte kalorier, dem skriver jeg så ind, sukker lidt og overvejer hvordan jeg skal undgå at lade mig friste en anden gang. Og kommer videre.
Fordi fejltrin vil ske. Sådan er livet. Tricket er at det ikke sker for tit.
Jeg synes du burde - næste gang sådan en trang kommer over dig - smøre dig selv en rugbrødsmad med kødpålæg og så rødbeder eller agurkeskiver ovenpå. Eller lave en god, forholdsvis sund pizza og komme den i fryseren i passende stykker til senere optøning i microbølgeovn eller ovn når der igen er krise. Det må man godt.
Om forbrændingen stiger? Det tror jeg ikke, men jeg ved det ikke. Forbrændingen falder vel nærmere hvis man er sengeliggende. Men hvad man ikke har brug for som syg er at presse kroppen yderligere ved at give den for få kalorier.
Jeg prøver at forebygge ved at spise et solidt aftensmåltid og et solidt morgenmåltid. Jeg spiser masser af kostfibre om morgenen, rugbrød til frokost og som regel et forholdvist stort aftensmåltid som gør min måltidsfordelingssmiley sur.
Jeg forebygger også ved ikke at sætte mit mål for ambisiøst. Har hele tiden haft den på 1 kilo over 14 dage (og nu her sidst i kuren på 1 kilo over 3 uger).
Hvis jeg er syg, så spiser jeg lidt anderledes. Jeg taster f.eks. ikke halspastiller ind (light) og drikker måske også en gul gajor uden regning i madital.
Og hvis jeg falder i, så er det som regel fordi der bliver serveret noget ekstra godt for mig. Den ekstra - ikke-planlagte kalorier, dem skriver jeg så ind, sukker lidt og overvejer hvordan jeg skal undgå at lade mig friste en anden gang. Og kommer videre.
Fordi fejltrin vil ske. Sådan er livet. Tricket er at det ikke sker for tit.
Jeg synes du burde - næste gang sådan en trang kommer over dig - smøre dig selv en rugbrødsmad med kødpålæg og så rødbeder eller agurkeskiver ovenpå. Eller lave en god, forholdsvis sund pizza og komme den i fryseren i passende stykker til senere optøning i microbølgeovn eller ovn når der igen er krise. Det må man godt.
16 år3. april 2008 kl. 15:18
veile
Sjovt at det lige er leverepostej.....
Jeg spiser faktisk aldrig leverpostej, er ikke særlig vild med det. Men det har altid været en klasikker når jeg har været på sultekur at jeg har hungret efter leverpostej.
Jeg tror din krop mangler noget, måske du spiser for lidt. Specielt hvis du forsøger at holde underskud på en dag med kun 1600kcal forbrænding.
Sådan en sygedag bør efter min mening være en nul dag, så må du indhente det forsømte med en laaang cykeltur nr du er blevet rask.
Skal lige sige at jeg denne gang endnu ikke har hungret efter leverpostej, men hvis jeg gjorde ville jeg spise den.....
go' bedring :-)
Jeg spiser faktisk aldrig leverpostej, er ikke særlig vild med det. Men det har altid været en klasikker når jeg har været på sultekur at jeg har hungret efter leverpostej.
Jeg tror din krop mangler noget, måske du spiser for lidt. Specielt hvis du forsøger at holde underskud på en dag med kun 1600kcal forbrænding.
Sådan en sygedag bør efter min mening være en nul dag, så må du indhente det forsømte med en laaang cykeltur nr du er blevet rask.
Skal lige sige at jeg denne gang endnu ikke har hungret efter leverpostej, men hvis jeg gjorde ville jeg spise den.....
go' bedring :-)
16 år3. april 2008 kl. 15:36
bruger slettet
Dejligt med Jeres tid til indlæg. Det hjalp på samvittigheden. 1. rake dag, eller nogenlunde raske dag. Har holdt mig til kuren som altid på normale dage, og udover det, gået to timer og danset to timer, så håber jeg den dumme dag igår snart er ude af systemet:)
16 år3. april 2008 kl. 18:29
I snakker altid om herinde, at synde med god samvittighed og det skal være planlagt etc.etc.etc., men hvad gør I så de dage, hvor I bare kommer til det? Sådan "ud af den blå luft"?
Jeg tænker ikke på det helt vilde med en masse for mange kalorier, men kom fx. til at falde i den fedtreducerede leverpostej fælde idag. jeg er syg, så ligger bare derhjemme, men er ikke sådan"jeg er for dårlig til at spise syg" , mere "jeg er for dårlig til at dyrke motione etc"- syg, altså på det stadie, hvor jeg næsten er frisk igen, men vile vide, det ville gå den forkerte vej, hvis jeg ikke lige tager den med ro idag. Af samme årsag, er min forbrænding jo helt vildt lav. Ca. 1600 kcal idag, hvis det endda ikke er for højt sat, og nu har leverpostejen lige ´gjort sådan at jeg overskrider de 423 kcal minus jeg skal have pr.dag for at nå mit mål! ØV!!! Jeg kan bare næsten ikke overskue at skulle tænke på mad når jeg har det sådan her. Vil hellere bare være frisk, og nogengange kompenserer det bare lige for friskhedsfølelsen at spise og føle sig helt helt mæt!!!