Når man klarer de dårlige dage godt...

Du læser en tråd i debat > vægttab

Når man klarer de dårlige dage godt...
Den sidste uge har jeg ikke ligefrem fulgt min kur, men jeg er alligevel glad nu. Og det er jeg fordi jeg i det mindste har kunnet klare dagene imellem rimeligt pænt...

Jeg har været i byen 3 dage inden for den sidste uge og den har ikke fået for lidt med pizza, røde bøffer og god sovs. Og ikke mindst masser af rødvin og øl. Den værste dag nærmede indtaget sig 20.000 kJ, hvor forbrændingen nok var det halve :-(

Alligevgel er det lykkedes mig at komme hen over ugen med en samlet balance i regnskabet og uden at tage på. Så man kan godt indhente tre hårde dage på fire rimeligt gode.

Det er skønt at sidde her og tænke tilbage på, at jeg har skejet vildt ud tre dage og kun forsinket min kur med en enkelt uge - og det er dejligt positivt for fremtiden, for når jeg har så nemt ved at komme op på hesten igen under en kur, så må jeg også i fremtiden kunne klare at tage en dag eller to en gang imellem uden at behøve at tage på af det.

Ovenpå en hård uge, der trods alt ikke har ødelagt så meget som man altid frygter, så er det jo helt nemt det her med at tabe sig. Optimismen er godt nok i top :-)

Og så står vægten stadigvæk på spring til at hoppe ned under de 80 - det bliver nu rart at se ;)

Claus
16 år1. april 2008 kl. 21:29
re: Når man klarer de dårlige dage godt...
hej claus

det er skønt for dig, at opleve at man godt kan synde
og dernæst hurtig at springe op på hesten, uden der er sket den store skade ved det. jeg mener også der skal være plads til udsving og enkelte byture ellers bliver det simpelthen for surt. og meningen er jo også at finde en balance hvor kostomlægningen bliver en sussec og at vægten efter et vægttab kan holdes . skulderklap til dig der hurtigt kom i gang med det sunde. ;O)
flittiglise
16 år1. april 2008 kl. 22:13
Ja, det er en god lektie at lære. Jeg prøver stadig :-)
KH Lene
16 år1. april 2008 kl. 22:19
Tak - jeg tror nu også ligeså meget at det fik mig overbevist om, at det er ikke så hårdt at være på kur. Så det haster jo ikke - om jeg skal være på kur et par uger mere eller mindre gør jo ikke noget, når jeg egentlig synes, at det er meget rart at leve som jeg gør til hverdag...
16 år1. april 2008 kl. 23:46
hej claus

det var lige det jeg mente. og så skal det nok lykkedes for dig ;-)
lise
16 år2. april 2008 kl. 07:33
Ja det gælder om at gi sig selv lov ind imellem, så livsstilen bliver noget man kan holde ud i længere tid. Alternativet er at det hele bliver surt og man falder i og alt er surt og man kommer ikke igang igen.

Men 20.000 KJ dage er der nok alligevel ikke plads til så mange af ;-)
16 år2. april 2008 kl. 08:43
Det er lige det det gælder om. Bare se fremad og har der været nogle lige lovlig vældige dage kaloriemæssigt , så gælder det bare om at tage nogle dage, hvor det er noget smalt og så ellers bare fortsætte. Det er netop den del af kur, der kan være så svær, at bevare optimismen, når vægten går lidt op :)
Flot !
Dejligt inspirerende indlæg !
Godt med de gode historier !
Er helt ny på denne side, men synes den er drøngod :)

KH
Carina
16 år2. april 2008 kl. 11:00
Jeg vil god godt lige korregere et par usagn.

At have nogle dage hvor man totalt overspiser - det er skam ikke snyd og især ikke så længe det er planlagt. Hvis man en almindelig tirsdag aften åbner en pose chips eller æder sig en pukkel til i chokade - så er det et alvorligt fejltrin, men at gå i byen og på forhånd regne med overskud den dag på energiballancen, det er ikke snyd.

Det er heller ikke uden for livsstilen på nogen måde. Vores nye livsstil skulle jo helst ikke bare dække de "sure hverdage på gulerødder og bladselleri" - men også konfirmationer, bryllupper og restaunrantbesøg mv.

En god og fornuftig livsstil bør imo sige følgende: Spis fornuftigt og sundt til hverdag, lidt guf i weekenden og fest når der er fest. Samt: ikke alle specielle dage er anledninger til fedt- eller sukkerholdig mad og overspisning. Festdage skal der være forholdsvis få af i forhold til normale dage.

Een af de sværeste ting for mig under kuren har netop være at vende tilbage til hverdagen igen. Men det går bedre - nogle af dagene længes jeg endda efter grøntsagerne og er motiveret for motionen :-)

Kanon, Claus.. Og rigtig godt gået at du kom tilbage i hverdagen og rigtig godt gået at du kunne feste igennem uden dårlig samvittighed - så er det da ligegodt sjovere at feste.
16 år2. april 2008 kl. 11:39
Flot gået – det er fedt at du har fundet en balance!
Jeg har lige haft snakken med Iakob ang dette. Jeg taber mig ikke i de perioder jeg skal meget; kursus, vennebesøg mv. hvor det er svært selv at vælge maden. Og det er jeg ikke ene om kan jo forstå. For som du skriver: " Så man kan godt indhente tre hårde dage på fire rimeligt gode."
Men man skal jo ikke gøre det for ofte når man gerne vil tabe sig! ;)
Fortsæt din gode retning, så når du hurtigt ned under de 80! :)
16 år3. april 2008 kl. 20:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });