Livsstilsundersøgelse hos lægen - eksamensbeviset er hjemme!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Livsstilsundersøgelse hos lægen - eksamensbeviset er hjemme!
Jeg var til livsstilsundersøgelse hos lægen idag. Jeg er godt nok ikke helt færdig med min kur, men kun 2 kilo fra. Det føltes som en eksamen.

Første meddelelse (efter vejning og måling) lød at jeg havde tabt mig nok - de sidste 2 kilo behøvede jeg ikke tabe mig men hvis jeg gerne ville så gjorde det ikke noget.

Anden meddelelse var at mit blodtryk var rigtig fin og lav. Min læge så faktisk helt forbavset ud. Da jeg senere i konsultationen spurgte om hvorfor jeg gik og blev svimmel ind imellem, så sagde hun at det skyldtes det lave blodtryk - som hun sagde var et sundhedstegn. Hun fortalte også at folk med lav blodtryk ikke belaster hjertet så meget og derfor kan hjertet holde i mange år på de folk. Det var jo en god besked at få !

Tredie meddelelse var at mit slaskede maveskind var for lidt til operation (heldigvis, jeg skal altså ikke skæres i hvis det kan undgåes). Hun sagde at maveøvelser for de nedre og skrå mavemuskler ville kunne afhjælpe problemer, fordi jeg er under 40 år. Det er jeg stadig i et trekvart års tid endnu, så det er bare med at komme igang.

Som jeg fortalte hende, så er det lidt svært at lave ryg og maveøvelser herhjemme fordi jeg straks har to små børn på ryggen eller maven hvis jeg forsøger. Men det må jeg jo finde en løsning på.

Jeg har en skæv ryghvirvel og min læge mente at med min nye vægt, så kunne min ryg holde i mange år endnu. Rigtig dejlig besked. Hun gav mig også rygøvelser med hjem. Samme problem som med maveøvelserne :-D

Så spurgte hun om jeg røg (nej) og om jeg dyrker motion (lidt). Med en bemærkning om at jeg jo har små børn som holder mig i et vist aktivitetsniveau, så konkluderede hun at jeg ikke kunne leve sundere!

Jeg skal have målt min kolesterol når min søn i april skal til 3 års undersøgelse (man skal møde fastende op). Og det regner jeg ikke med viser problemer.

Så alt i alt, bortset fra dem under mine graviditeter, én af de bedre besøg hos lægen jeg har haft.

Jeg kan klart anbefale alle et sådant besøg, både midtvejs og til sidst.
16 år28. marts 2008 kl. 21:02
re: Livsstilsundersøgelse hos lægen - eksamensbeviset er hjemme!
Flot - TILLYKKE. Det må være den største og bedste belønning man kan få for sin livsstilsændring.
16 år28. marts 2008 kl. 22:34
Super flot. Du har også gjort en god indsats og er rigtig god til at komme med god råd og indput til os andre også.
16 år28. marts 2008 kl. 23:41
Tillykke hvor er det flot.. Du kan godt være stolt af dig selv :-)
16 år29. marts 2008 kl. 09:21
hej iakob

hvor er det dejligt, tillykke.
du har nu også gjort en stor indsats ;-)
og nu har du belønningen . :-)
knus lise
16 år29. marts 2008 kl. 09:33
Hvor er det dejligt for dig
16 år29. marts 2008 kl. 09:57
TILLYKKE IAKOB!!!

Du har virkelig gjort det fantastisk godt :-)
Du har fortjent at det var et godt og positivt besøg ved lægen.
Også rart nok at du fik svar på det med svimmelheden, selvom det selvfølgelig er skide ubehageligt alligevel.

Jeg synes at du er et godt eksempel for os andre.

Du starter næsten helt på en frisk med "nyt udseende" og nyt job.
Det er jo en helt ny pige der starter op i det nye job d. 1-4 ;-)
(men det er samme firma ikke?)

Jeg vil ønske dig held og lykke fremover :-)
Knus fra Spacy.
16 år29. marts 2008 kl. 11:49
Nejda hvor flot. Det må ha været et rigtig dejligt besøg.
KH Lene
16 år30. marts 2008 kl. 12:20
Tillykke tillykke også herfra. Dejligt at din læge også sagde at de sidste to kilo ikke var nødvendige, men at du heller ikke tog skade af at tabe dem - nu der er så mange som siger til dig at du ikke skal tabe mere. Så kan du jo berolige dem med at lægen ikke ser det som et problem ;-)
16 år31. marts 2008 kl. 07:28
I er bare så søde. Tak for alle jeres dejlige svar.

Jeg skal først starte i mit nye job i næste uge / slutningen af denne uge og det er fordi det ganske rigtigt er samme arbejdsgiver (og samme lokation). Det er bare en anden projektgruppe og et andet arbejdsområde og andre værktøjer. Så jeg bliver først flyttet når jeg er færdig med det jeg er igang med. Hvilket jeg håber at blive i løbet af ugen :-)

Og nu har jeg hele weekenden lavet maveøvelser og rygøvelser til den store guldmedalje. Jeg regner med det hjælper på den dårlige ryg men er stadig ret skeptisk om det kan gøre noget ved maveskindet - men jeg fik da lidt ømme mavemuskler :-)
16 år31. marts 2008 kl. 10:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });