Har været stille i noget tid...

Du læser en tråd i debat > vægttab

Har været stille i noget tid...
Hej alle sammen – dejligt at se at nogen af de gode gamle stadig hænger ved! ;)

Jeg har ikke været på madital i løbet af påsken og inden da har jeg ikke rigtig skrevet her på forummet. Der har været MEGET andet som har fyldt hos mig og føler at det er noget jeg har skullet bruge mn energi på.

Jeg har heldigvis ikke taget på, men faktisk tabt mig en smule, så jeg er rigtig glad. Det er blevet til 6,5 kg her på madital på ca. 8 mdr.
I mellemtiden har jeg fået konstateret PCO og det har et og andet sted lettet mit hjerte, ligeledes har jeg fået at vide at jeg IKKE har sukkersyge og har et rigtigt fint kolesteroltal! :)

Foråret er lige om hjørnet, jeg skal snart ned i tid på mit arbejde, så jeg håber inderligt at vægten fortsætter ned og om jeg kan få det til at gå liiiidt hurtigere! :)

Tak fordi du læste med, jeg håber at vi kommer til at se mere til hinanden herinde! ;) KÆMPE KNUS TIL JER ALLE!
16 år27. marts 2008 kl. 21:11
re: Har været stille i noget tid...
hej helle

skønt at høre lidt fra dig igen.

rart lægen har fundet ud af det, så kan du lige som handle ud fra det. og pragtfuld at du ikke har sukkersyge og at dit kolesteroltal er fint.

dejligt det med dit arbejde er faldet på plads.

lyder til det hele ser lysere ud for dig, skønt at høre.

go held med de sidste kilo . og velkommen tilbage
knus lise
16 år27. marts 2008 kl. 21:39
Hej Helle

Velkommen tilbage. Jeg er glad for at høre fra dig. Det lyder som om tingene går lidt mere din vej end sidst vi hørte fra dig. Håber du er tilbage med fornyet energi.

Kh Karina
16 år27. marts 2008 kl. 21:42
Hej Helle.

Dejligt der stadig er liv i dig. Ville bare lige fortælle at jeg har hørt om nogen der har pco. De havde meget svært ved at tabe sig, men efter de gik på omega-kuren hjalp det. Altså atkins i lightudgaven.

16 år28. marts 2008 kl. 00:34
Dejligt at høre fra dig igen, Helle, og godt at høre at du lyder til at have det godt.

Det er også flot at du har tabt dig - og super stærkt at du stadig hænger i.

Men nu *må* du da blive lidt mere stabil herinde... (vi savner dit input :-)
16 år28. marts 2008 kl. 10:02
HI HI
Jamen jeg skal nok komme med lidt input Iakob ;) Håber du har det godt! :)

Ja, jeg synes tingene ser lysere ud selvom jeg stadig har lidt af hvert at slås med, men måske det også er det lyse vejr og sommeren der er på vej!

Jeg har et myt lille projekt igang der hedder MOTION. Det får jeg ikke for meget a' og slet ikke de sidste 3 mdr hvor vejret har været træls og det tideligt er blevet mørkt. Jeg har fundet et hold jeg gerne vil være med på, så når jeg ringer på mandag håber jeg der er plads. – det er jo det største skridt; at få meldt sig til. Tror nu også det bliver med sommerfugle i maven den første aften jeg skal af sted! :)

Rigtig god weekend til alle... ;)
16 år29. marts 2008 kl. 16:48
Hvilket hold er det?
16 år31. marts 2008 kl. 11:05
Iakob: Det er et hold for personer som vejer 15 kg eller mere for meget. Det er motion på gulv 3 gange i ugen, - puls og muskeløvelser.
I programmet ligger ligeledes vejning og målning.
Det SKAL prøves og jeg ER optaget på holdet. Jeg er spændt og har kriller i maven! :)

Det er vigtigt for mig at komme igang med motion, synes det at leve sundt er for (tænker) skrøbeligt (?!) kun at tænke på maden.
Tag f.eks de sidste 2 dage hvor jeg har været på kursus og været 80% afhængig af maden som blev serveret. Kun mine mellemmåltider har jeg selv været herre over, det er nok til at jeg skal bruger ALT for meget krudt på at tage tråden op igen. Har jeg nu også motionen til at hjælpe mig a med kiloerne, så er der 2 hjælpemidler i stedet for kun 1.
Ved ikke om det giver nogen mening??? ;)

16 år2. april 2008 kl. 20:46
Hvor godt - det var jo netop sådan et hold du søgte efter. Er der langt at køre, så?

Jeg synes det giver god mening, det du siger. Min egen holdning var at jeg er så bendoven at hvis jeg også skulle oppe mig til at dyrke motion OVEN i ændrede spisevaner - ja så ville jeg sikkert opgive det alt sammen. Og her er du så og har det bedst med det nøjagtigt modsatte argument. Men jeg kan stadig godt følge dig - jeg er også selv gledet mere over i din løsning fordi i længden holder et vægttab uden motion ikke.

Jeg tror i øvrigt at man skal gøre 2 ting når man er afsted til arrangementer som kurser og fester mv. Først skal man forberede sig så man ved hvor ens grænser går og hvilken strategi man vil følge (og man skal tillade sig selv lidt mere end til hverdag) og derefter skal man fokusere på hverdagen bagefter og lægge en plan for hvordan man hurtigst muligt kommer tilbage til en madmæssig hverdag. Prøv at læse Claus' indlæg: ***forældet link er fjernet***

Men det er naturligvis svært hvis der er mange dage hvor man ikke selv har kontrol over maden. Og så kan det være en god idé at komme til motion - også fordi det giver følelsen af kontrol tilbage og motivation til at komme tilbage i hverdagen igen.
16 år2. april 2008 kl. 21:14
Jeg er 100% enig :) og har mange gange tænkt på dig når jeg skulle noget - besøge venner, på kursus og.lign. Men det er bare svært når maden står foran én – det stresser mig faktisk!!!

Jeg føler jeg har SÅ meget styr på min mad til hverdag at der skal ske noget mere nu = motion! Så jeg glæder mig helt vildt!
Tror selvfølgelig også det bliver hårdt, 3 gange i ugen må da kunne mærkes! ;)
Jeg har en lille halv times kørsel, så det går! ;)

Læser lige Claus' indlæg som du anbefaler! :)
16 år3. april 2008 kl. 19:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });