#2 af fabiola4 (slettet)
Spise forkert
Du læser en tråd i debat > vægttabfabiola4 (slettet)
re: Spise forkert
ja kender det godt, men hvis vægten mv. arter sig.. så er det vel bare fedt!!
16 år24. marts 2008 kl. 12:43
KarinaHadsten (slettet)
Jo jeg kender godt fornemmelsen. Jeg føler lige for tiden at jeg ikke helt holder min kur selvom jeg overholder mit underskud. Men jeg spiser chokolade og usunde ting. Men jeg vælger lige at have sådan en periode hvor det er på den måde. Men snart må jeg på banen med mindre af det usunde, for det er som om vægten ikke helt er med på at der er underskud. Det går lidt for langsomt med at tabe sig. Men heldigvis kan man sige, så er der jo noget at arbejde med hvis det går sløvt med vægten.
16 år24. marts 2008 kl. 22:02
bruger slettet
Ja - det kender jeg godt. Jeg laver næsten ikke andet end at spise forkert!!! ..
16 år25. marts 2008 kl. 07:57
iakob
Jeg kender det godt men ikke i samme grad. Jeg tror det skyldes at du tænker forkert.
Din kur kommer sikkert til at tage lang tid - 1 - 2 år. Og senere kommer så din nye livsstil som kommer til at tage resten af livet. Hvis det bliver for surt og for træls, så glider du tilbage i den gamle livsstil - den livsstil som sætter kiloerne på sidebenene.
Så tænk på lidt planlagt guf i ny og næ som mental pleje, så du kan holde din kur. Det har jo ikke noget med belønning og straf at gøre (selv om mange har succes med at belønne sig selv efter en uge ved at tillade sig at spise lidt slik).
Det eneste du skal er bare at gøre dig selv klar, hvornår det er i orden for dig at spise den slags og hvornår du er ude på et skråplan. Dvs i uplanlagt usund mand. Fordi hvis du har styr på hvornår du må spise det så kan du også bedre holde hånd i hanke med om du spiser for meget af det.
Så blæse være med at den enkelte dag kunne være meget bedre. Hvis dagen var god nok, så har du haft succes. Hellere en lang række dage som er gode nok end en kortere række superdage som ender i nederlag og grovspisning fordi man har været for hård ved sig selv.
Din kur kommer sikkert til at tage lang tid - 1 - 2 år. Og senere kommer så din nye livsstil som kommer til at tage resten af livet. Hvis det bliver for surt og for træls, så glider du tilbage i den gamle livsstil - den livsstil som sætter kiloerne på sidebenene.
Så tænk på lidt planlagt guf i ny og næ som mental pleje, så du kan holde din kur. Det har jo ikke noget med belønning og straf at gøre (selv om mange har succes med at belønne sig selv efter en uge ved at tillade sig at spise lidt slik).
Det eneste du skal er bare at gøre dig selv klar, hvornår det er i orden for dig at spise den slags og hvornår du er ude på et skråplan. Dvs i uplanlagt usund mand. Fordi hvis du har styr på hvornår du må spise det så kan du også bedre holde hånd i hanke med om du spiser for meget af det.
Så blæse være med at den enkelte dag kunne være meget bedre. Hvis dagen var god nok, så har du haft succes. Hellere en lang række dage som er gode nok end en kortere række superdage som ender i nederlag og grovspisning fordi man har været for hård ved sig selv.
16 år25. marts 2008 kl. 09:52
Svært at forklare, jeg spiste f.eks. i går noget mad, hvor jeg følte mig helt stoppet, selvom jeg havde spist det og chokolade tidligere på dagen var jeg stadig ca. 1100 kcal. i underskud, jeg skal være lige under 1000 i underskud for at nå mit mål.
Men jeg følte mig ikke tilfreds med det i går, måske fordi jeg vidste at jeg kunne have spist mindre og sundere, end de ting jeg valgte.
Det er måske et luksusproblem. Men tænkte om i andre kendte fornemmelsen