dårlig mitte i ferie

Du læser en tråd i debat > vægttab

dårlig mitte i ferie
ja den endte så godt,, men så tog vi på besøg hos svigermor,,, hun valgte så at hente boller hos bageren til middagsmad, men kom så også hjem med flødekage,, så det var en bolle uden smør og et stk flødekage til middagsmad,,føj.....men jeg kan jo ikke tillade mig at sige noget,, og hun har aldrig noget i køleskabet,, til aften lavede hun så flæskesteg med tilbehør,,,da vi kom hjem fik vi bare så ondt i maven og kvalme,,,og det forsatte så hos mig hele lørdag,, så jeg lå hele dagen,,,
I dag skal vi til påskefrokost hos mine forældre, vi går der op,, så får jeg ihvertfald lidt motion i denne kulde.... og appetitten er ikke så stor endnu,,, så spare på manden kan jeg godt...
Gid der kunne komme en masse sne så vi kunne komme ud og slæde....
Forsat god ferie til jer..
16 år23. marts 2008 kl. 10:18
re: dårlig mitte i ferie
Øv, noget møg.
Hvem spiser flødekage i stedet for mad?

Men god bedring
16 år23. marts 2008 kl. 10:23
ja tak, jeg sagde også til min mand og han ikke kunne forslå middagsmad næste gang,, det er jo ikke dyre end bagermad,,,,
16 år23. marts 2008 kl. 10:25
Hm.. det lyder lidt som en overdrevet eksemplar af min far. Han serverer godt nok froskost mad (brød, pålæg, lune frikadeller mv) til frokost men næsten al pålægget er fed (og man skal også selv huske at checke efter for datoen selvom han er blevet noget bedre efter jeg i et stykke tid under stor morskab har smidt gamle ting fra køleskabet ud for ham).

Til kaffe er der næsten altid kun kage og franskbrød, chokolade, marmelade og fed ost. Og til aftensmad er der sjældent grønt (han spiser dog kogte kartofler hver dag så aftensmaden kan man også selv justere lidt).

Jeg har ofte valgt selv at tage frugt med. Både til mig selv og mine børn. Jeg ved godt at det er noget nemmere med ens far end med ens svigermor, men helt ærligt!!! Lagkage til frokost ??

Jeg synes bestemt godt du kan tillade dig at sige noget. Det er jo brud på både tradition og godt værtsskab at servere lagkage til frokost. Men du behøver ikke lyde sur - sarkasme og ironi, humør eller bare en stille opfordring med forklaring er også muligheder. Måske har du mere lyst til i første omgang at lade din mand "tage slagsmålet"?

Har du fortalt hende at du er på kur? Jeg ved ikke på hvor god fod I er, men hvis du fortæller hende lidt om hvad det betyder for dig og hvad du skal gøre for at gennemføre det, så må hun jo enten lave en fornuftig alternativ til lagkagen eller finde sig i at du selv tager med.

Jeg tror næsten jeg ville selv tage mad med, spise hjemmefra eller nægte at tage afsted overhovedet under de betingelser. Og så enten sige noget selv eller få min mand til at sige noget. Især under min kur hvor det er vigtigt at det skodmad man spiser er med til at opbygge motivationen.
16 år24. marts 2008 kl. 07:27
ja det er svært med min svigermor,, har aldrig kunne sige min mening uden hun tager det meget nært,, og de sidste par år har hun lidt af stress,, så der skal ingenting til...vi besøger hende ikke særlig tit, og hun ikke os,,, så det var så lidt impuls at vi pludselig tog derned.
Hun vil også gerne tabe sig, og spurgte om jeg skulle ha smør på bollen -nej tak - men hun tog det på hendes egen,,,
Men godt at vi ikke skal derned så tit, ja for der er det også knap med grøntsager,,,,
Døjer stadig med maven,,,og de sidste par dage har manden haft "dirre", jeg spurgte hendes så om hun havde (det kan jo være maden) og hun blev helt dårlig over at jeg kunne tænke sådan!!! ja ser du .. jeg holder min mund...
16 år24. marts 2008 kl. 12:54
Min svigerinde inviterede os engang til fødselsdag klokken 11 om formiddagen og vi tog det som en selvfølge at vi så skulle spise frokost hos hende. Men vi blev klogere. Der blev serveret krydderboller og lagkage, så nu sørger vi altid for at blive inviteret om eftermiddagen for at undgå den samme situation igen. Når man sidder der og er sulten og ved at der går mindst 3 timer inden man tager derfra, bliver man nødt til at spise noget, selvom maven ville have bedre af noget andet.Når vi kommer om eftermiddagen har vi da muligheden for at fylde maven inden vi kommer så vi ikke så nemt kommer til at spise for meget af det usunde.
16 år24. marts 2008 kl. 15:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });