Sommerhus uden internetadgang

Du læser en tråd i debat > vægttab

Sommerhus uden internetadgang
Snart tager jeg i sommerhus, hvor jeg i to dage ikke har adgang til internet. Jeg overvejede først at skrive mad ned på papir og måske gør jeg det også, men ellers tror jeg bare jeg slapper af og holder mig på sporet men uden indtastninger i stedet for at blive stresset over papiret, hvor jeg alligevel ikke kan se om jeg har spist for meget eller ej.

Til gengæld tror jeg at jeg vil prøve at tage min løbesko med i sommerhus og se om jeg ikke bare en enkelt dag kunne tage en løbetur.

Jeg er hjemme igen fra sommerhus fredag, men skal i byen om aftenen, så det er igen noget bøvl. Lørdag skal vi enten i byen eller ha gæster. Søndag har vi noget fødselsdag i bowlingcenter med buffet og mandag får vi gæster. Så der er udfordringer nok. Men jeg frygter det nu ikke så meget.
16 år19. marts 2008 kl. 12:50
re: Sommerhus uden internetadgang
Tag det som en øvelse til når den tid kommer hvor du har nået dit mål,

Nyd turen selvom om vejrudsigten snakker om snestorm på fredag.

Du lyder også som en der kan tåle udfordninger.
Kirsten
16 år19. marts 2008 kl. 13:14
Da jeg var på efterårsferie i sommerhuset sidste år, så skrev jeg faktisk alt ned i min lille sorte bog - og førte det ind da jeg kom hjem.

Jeg var nemlig for nysgerrig til at lade være - og så vidste jeg det ville irritere mig voldsomt hvis jeg havde sådan et hul i mine indtastninger.

Men hvis du ikke kan med indtastningerne, så prøv at overveje et andet system hvor du giver dig selv grønne, gule og røde mærkater for hhv kost og motion.

Eksempel:
Morgenmad, Formiddagsmad, Frokost, Eftermiddagsmad, Aftensmad, Natmad, Andet.

Hvis du holder dig til planen giv dig selv en grøn klat. Spiste du lidt mere end planlagt men stadig rimeligt så giv dig selv en gul klat. Spiste du forkert, så giv dig selv en rød klat.

Spiser du noget under kategorien "andet" - så er det ikke et planlagt måltid og bør give en gul eller rød klat.

For hver motions-ting - giv dig selv en grøn klat. For hver dag uden motion giv dig selv en rød klat. For en dag kun med en gåtur til stranden giv dig selv en gul klat.

Så kan du jo tælle klatter når du kommer hjem og se om det var godt, ok eller... nå ja, at der er noget at arbejde med ;-)

Bare en idé.

Åh.. husk at fortælle de andre at du regner med at skulle løbe, hvornår på dagen det helst skal være og hvor tit. Så er det mere sandsynligt du kommer afsted.

God tur!!!

Og husk at tage ind til Hvide Sande og få noget af al den lækre fisk. I fiskehandlen har de en lille blå (og måske en grøn) kogebog om fisk. Den er super - tag sådan een til dig selv.
16 år19. marts 2008 kl. 20:54
Jeg klarede sommerhusturen okay - dog uden at taste ind. Jeg tror ikke jeg vil tildele mig selv nogle røde klatter efter Iakob systemet. Måske en lille smule uplanlagt spisning, men ikke store mængder af fede ting. ;-)

Iakob - det var ikke det sommerhus, men mine forældres. Næste weekend er det HvideSande - endnu en udfordring. Men her står jeg for indkøb og har lidt magt over hvad der bliver købt. Pyyhhh. OG flere er heldigvis på kur.

Her i påsken glemte jeg mine løbesko !!!!!!! Men det blev da til et par gåture. Dog ALT for lidt. Men det er der ikke noget at gøre ved. Måske en RØD klat for manglende motion :-( Jeg skal klart huske mine løbesko i næste weekend, så jeg kan gøre lidt ved samvittigheden.
16 år23. marts 2008 kl. 12:24
.... har selv lige "overlevet" godt en uge i sommerhus uden internet.... oog uden min "elskede" vægt... Der var godt nok en vægt derned, som fortalte mig at jeg havde været MEGET dygtig..... så det er MEGET spændende hvad min egen vægt siger mig i morgen tidlig (faktisk alt alt for spændende)... Jeg kan se på min vægtkurve at jeg skal til at "stramme ballerne" endnu mere hvis jeg skal nå mit mål til den "aftalte" tid. Men omvendt, jeg er totalt happy over at kunne se på min krop at det går den rigtige vej... så hvis det kommer til at tage 1 md mere så går det nok...

Nyd den sidste påskedag i morgen.
C
16 år23. marts 2008 kl. 16:47
Camfog: Håber vægten var sød ved dig i morges. Jeg har lidt kamp med min. Kan også se at jeg skal stramme ballerne for at nå det mål jeg har sat. Der er 2,5 kilo og 16 dage tilbage. Men vægtkurven har lige haft en peak opad, så jeg håber at det går nedad igen, så jeg kan komme helt ned på kurven igen.

Jeg har også været ret glad for at se resultaterne i spejlet, men lige idag (og i går) har jeg bare syntes at jeg alligevel stadig er tyk og ser træls ud. Så jeg tror min motivation er i top for at komme igang efter påsken. Både med den sunde mad og motion.
16 år24. marts 2008 kl. 22:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });