Kommentar fra min far

Du læser en tråd i debat > vægttab

Kommentar fra min far
I går fik jeg en kommentar fra min far, som virkelig betyder meget. Det er jo sådan med mænd at det med at lægge mærke til hvordan folk ser ud og sådan noget - det gør man ikke så meget i. Men i går da min far lige kort var forbi sagde han "Går du ikke og bliver tyndere". Han ved jo udmærket godt at jeg er på kur, men det at han sagde det viser mig bare at nu kan det virkelig ses. Så det var bare rigtig dejligt.

Min far har så tit været efter min mor og mig med vores store bagdele og den slags. Hehe - det er snart slut. Det skal sgu blive en stolt far, som skal følge mig op ad kirkegulvet. :-)
16 år19. marts 2008 kl. 08:16
re: Kommentar fra min far
Det er altid rart, når folk kan se, at man taber sig - jeg har også været ude for det en del gange nu.

Men lige i går var jeg ude for det modsatte. En af mine gode venner, der ikke har set mig siden jul, kom forbi. Jeg nævnte på et tidspunkt, at jeg var på kur - "er du det?" var svaret bare. Jeg ved da godt, at jeg ikke selv er god til at lægge mærke til sådan noget, men alligevel...
16 år19. marts 2008 kl. 08:40
Øv hvor træls - der er bare nogle som slet ikke er gode til det der. Men nogle gange er man måske også lidt nærtagende. Det kan jo også komme til at virke kunstigt at sige "ja jeg havde også godt tænkt på om du ikke havde tabt dig". Så er det nogle gange bedre at holde mund.

Jeg har f.eks. også en veninde som ALTID siger - nej du har da tabt dig selvom jeg ved at jeg har taget 5 kilo på siden jeg så hende sidst. Så når hun ser mig næste gang vil det faktisk være lidt sjovt at høre hvad hun siger.

Nå men jeg er sikker på at mange omkring dig heldigvis kan kompensere lidt for den ven som igår ikke kunne få det kommenteret.

God påske
16 år19. marts 2008 kl. 12:40
Super kommentar fra din far.

:-)
16 år19. marts 2008 kl. 12:51
Det har også en stor betydning når det er ens far der siger det.

Jeg har en svigerinde der er ligesom din veninde, Hun ved at jeg hele livet har været på slankekur on and off, så jeg tror hun siger det som en helgardering.

Kirsten
16 år19. marts 2008 kl. 13:19
super dejligt
16 år19. marts 2008 kl. 14:40
hej karina

super lækkert.

lise
16 år19. marts 2008 kl. 16:22
Dejlig kommentar fra din far.
Jeg tror måske at mænd alligevel lægger mere mærke til udseende og omfang end de egentlig giver udtryk for. Din far har da lagt mærke til din mors og din bagdel, gennem tiden.

Jeg kender også mennesker der altid siger noget med: ihh hvor har du tabt dig, selvom man faktisk har taget på! Det er muligt at det er en form for helgardering fordi de ved at det er det man gerne vil høre.
Selvom jeg nu ikke synes det er fedt at få at vide, hvis jeg egentlig har taget på.

Bortset fra det er det jo bare skønt at få at vide at man ser godt ud og at det klæder én at man har tabt sig. Det er noget der kan gøre underværker for ens selvtillid og motivation m.m.

Forresten Karina, hvad med brudekjolen? Ved du hvilken én du vil have? Mht størrelsen er du vel nødt til at vente og se hvad dit omfang er til den tid el. hvad gør du der?
16 år20. marts 2008 kl. 10:47
Hej Karina

Jeg er sikker på, at det er en stolt far der kommer til at følge dig op ad kirkegulvet! Og selvfølgelig er det dejligt at få at vide, at han også har bemærket dit vægttab!

Jeg fik selv positiv respons i søndag til en barnedåb...Min ene søster og jeg bor langt fra hinanden og ses ikke ret tit, men vi var sammen i december, og da så hun lidt forskrækket på mig og spurgte, om jeg var syg (på det tidspunkt havde jeg tabt 12-13 kg,siden vi sidst havde set hinanden) - her i søndags fortalt hun mig så, at hun var blevet inspireret til selv at gå igang og nu har smidt de første 4 kg...

- God Påske
16 år20. marts 2008 kl. 11:31
Spacy: Jeg har kigget lidt på kjoler i Bryllupsmagasinet og forelsket mig i et par modeller fra Agape som er et norsk firma. Men jeg har ikke fundet nogle danske forhandlere endnu. Jeg regner dog med at jeg skal kigge andre steder også.

Det med størrelsen har netop gjort at jeg har villet vente, men nu tror jeg bare snart jeg er nødt til at gå igang. Så må jeg tænke mig til de sidste 10 kilo der skal væk inden brylluppet. Jeg tror også på at brudekjolebutikkerne har prøvet det før - det med at kjolerne skal passes til lige inden brylluppet.

Jeg glæder mig rigtig meget til at skulle igang med at prøve kjolerne.

Futura: Herligt at du har kunnet inspirere din søster. Jeg har også flere veninder som har ladet sig rive med. Det er jo bare skønt.
16 år23. marts 2008 kl. 12:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });