#2 af Marianne starter forfra (slettet)
Til advogirl og StoreSøs
Du læser en tråd i debat > vægttabMarianne starter forfra (slettet)
re: Til advogirl og StoreSøs
Hej Eskimo
Jeg må indrømme jeg tager "dine" mavebøjninger til mig *griner*.. .for jeg synes netop at mit maveskind bliver lidt for løst nu, så jeg vil da prøve dem her i aften ( i hvert fald se om spisebordet kan holde til mig). Jeg tror også jeg vil fortælle min søster om disse øvelser hun vil nemlig også gerne stramme sin mave lidt op.
Og tl Advogirl og Storesøs.
jeg kan kun sige --- jeg glæder mig til jeg "når ned til jer" - ned til de 57-58 kg meeeen der er jo godt nok et stykke vej endnu... sådan cirka 14-15 kg (uha uha).
Knuz Marianne
Jeg må indrømme jeg tager "dine" mavebøjninger til mig *griner*.. .for jeg synes netop at mit maveskind bliver lidt for løst nu, så jeg vil da prøve dem her i aften ( i hvert fald se om spisebordet kan holde til mig). Jeg tror også jeg vil fortælle min søster om disse øvelser hun vil nemlig også gerne stramme sin mave lidt op.
Og tl Advogirl og Storesøs.
jeg kan kun sige --- jeg glæder mig til jeg "når ned til jer" - ned til de 57-58 kg meeeen der er jo godt nok et stykke vej endnu... sådan cirka 14-15 kg (uha uha).
Knuz Marianne
19 år30. maj 2005 kl. 18:50
bruger slettet
re: Til advogirl og StoreSøs
Hej Eskimo,
Mange tak for dine gode råd - dem vil jeg i hvert fald bruge. I har nok ret alle sammen ,når I siger at vi nok vejer det vi skal, men at der skal en omfordeling sted. Jeg vil prøve dine maveøvelser, selv om det er hårdt og det brænder, men det skal jo være skidt før det kan blive godt.
At jeg synes jeg vejer for meget er jo, at jeg har vejet meget mindre før jeg stoppede med at ryge, derfor ved jeg jo, at jeg ikke nødvendigvis skal veje det jeg gør, men jeg er selvfølgelig ikke det man kalder overvægtig, jeg er bare træt af det flomme der hænger og dasker uheldige steder. Det er da muligt at røgen har holdt min "normal" vægt kunstigt nede, og jeg er da heller ikke ved at springe ud fra Runde Tårn, men når man nu synes mn knokler og lider afsavn, ja I kender det vel selv.
Til Marianne - du skal nok nå dit mål, men det er jo ikke sikkert at det er ned til os. Det kan lyde som en provokation for jer der skal tabe så meget, at StoreSøs og jeg "brokker" os sådan, men vi knokler jo også for at nå vores mål...ikke *S*
Jeg ønsker jer en rigtig dejlig dag - jeg er i hvert fald glad for alt den støtte og opmuntring og opbakning, og "små slag" man får her. Det er også godt at få sat tingene lidt i perspektiv - livet er jo andet end en perfekt krop og slankekure.
Mange tak for dine gode råd - dem vil jeg i hvert fald bruge. I har nok ret alle sammen ,når I siger at vi nok vejer det vi skal, men at der skal en omfordeling sted. Jeg vil prøve dine maveøvelser, selv om det er hårdt og det brænder, men det skal jo være skidt før det kan blive godt.
At jeg synes jeg vejer for meget er jo, at jeg har vejet meget mindre før jeg stoppede med at ryge, derfor ved jeg jo, at jeg ikke nødvendigvis skal veje det jeg gør, men jeg er selvfølgelig ikke det man kalder overvægtig, jeg er bare træt af det flomme der hænger og dasker uheldige steder. Det er da muligt at røgen har holdt min "normal" vægt kunstigt nede, og jeg er da heller ikke ved at springe ud fra Runde Tårn, men når man nu synes mn knokler og lider afsavn, ja I kender det vel selv.
Til Marianne - du skal nok nå dit mål, men det er jo ikke sikkert at det er ned til os. Det kan lyde som en provokation for jer der skal tabe så meget, at StoreSøs og jeg "brokker" os sådan, men vi knokler jo også for at nå vores mål...ikke *S*
Jeg ønsker jer en rigtig dejlig dag - jeg er i hvert fald glad for alt den støtte og opmuntring og opbakning, og "små slag" man får her. Det er også godt at få sat tingene lidt i perspektiv - livet er jo andet end en perfekt krop og slankekure.
19 år31. maj 2005 kl. 09:13
StoreSøs (slettet)
Motionscenter
Hej Eskimo
Tusinde tak for dine opmuntrende ord, de har givet mig det sidste spark.
Jeg har meldt mig ind i et MOTIONSCENTER og skal have den første prøvetime i morgen, hvor jeg får lagt et program. Det er jeg meget, meget spændt på. Jeg har aldrig før prøvet at side en maskine...., men jeg er fuld af optimisme.
Jeg tror også at der skal noget styrketræning til for at få den sidste "finpusning". Bare det at dellen bliver suget ind til kroppen ville pynte, og så kunne det være at jeg slap for at folk spurgte om jeg var gravid og efterfølgende se deres rødmende ansigt når jeg svare Nej hvorfor tror du det? :-)
Mit mål er at komme 2 gang om ugen, så håber jeg det er nok til at se resultater.
Endnu en gang Tak, jeg var aldrig kommet så langt, som jeg trods alt er, uden alle jer...
StoreSøs
Tusinde tak for dine opmuntrende ord, de har givet mig det sidste spark.
Jeg har meldt mig ind i et MOTIONSCENTER og skal have den første prøvetime i morgen, hvor jeg får lagt et program. Det er jeg meget, meget spændt på. Jeg har aldrig før prøvet at side en maskine...., men jeg er fuld af optimisme.
Jeg tror også at der skal noget styrketræning til for at få den sidste "finpusning". Bare det at dellen bliver suget ind til kroppen ville pynte, og så kunne det være at jeg slap for at folk spurgte om jeg var gravid og efterfølgende se deres rødmende ansigt når jeg svare Nej hvorfor tror du det? :-)
Mit mål er at komme 2 gang om ugen, så håber jeg det er nok til at se resultater.
Endnu en gang Tak, jeg var aldrig kommet så langt, som jeg trods alt er, uden alle jer...
StoreSøs
19 år31. maj 2005 kl. 10:42
Marianne starter forfra (slettet)
re: re: Til advogirl og StoreSøs
Hej Advogirl
*griner* jeg skal nu nok nå ned til jer.... min idealvægt er omkring de 56-57 kg (for jeg er kun 1,57 cm høj) og jeg er meget optimistisk, men jeg har jo også vægtvogterne at støtte mig op af. Vent og se *smiler* jeg mangler kun 14,5 kg (sådan cirka) og indtil videre har jeg tabt 12,2 på 16 uger... så 20-25 uger mere så skal jeg nok få succes og nå MÅLET.
P.S. Det er ikke for at lyde højrøvet..... jeg er bare stålsat på at fuldende mit vægttab og derefter holde min vægt, som vægtvogterne også har en løsning på.
Pøj pøj med jer begge.
Knuz fra Marianne.
*griner* jeg skal nu nok nå ned til jer.... min idealvægt er omkring de 56-57 kg (for jeg er kun 1,57 cm høj) og jeg er meget optimistisk, men jeg har jo også vægtvogterne at støtte mig op af. Vent og se *smiler* jeg mangler kun 14,5 kg (sådan cirka) og indtil videre har jeg tabt 12,2 på 16 uger... så 20-25 uger mere så skal jeg nok få succes og nå MÅLET.
P.S. Det er ikke for at lyde højrøvet..... jeg er bare stålsat på at fuldende mit vægttab og derefter holde min vægt, som vægtvogterne også har en løsning på.
Pøj pøj med jer begge.
Knuz fra Marianne.
19 år31. maj 2005 kl. 12:22
bruger slettet
re: re: re: Til advogirl og StoreSøs
Marianne, jeg er ikke i tvivl, med den energi og beslutsomhed du lægger for dagen, skal det nok lykkes. 157 cm. er sørme ikke nogen stor pige hva? Men som min mor altid har sagt "hellere lille og vågen, end stor og doven". Min mor er 150 cm. Og det har hun helt ret i. Jeg er en kæmpe på 166 ha ha ha.......så jeg skal ikke grine. Mit ideal er at blive 174 cm. høj og veje 62 kg. Men det mål når jeg næppe, da jeg er 42 og som bekendt er stoppet med at vokse opad for mange år siden.
Og så er det bare tilladt at blære sig og være "højrøvet", når man synes man gør det godt. Klap på skulderen er vigtig benzin når man prøver at lægge sit liv om, også selv om man selv må gøre det.
Kh
Og så er det bare tilladt at blære sig og være "højrøvet", når man synes man gør det godt. Klap på skulderen er vigtig benzin når man prøver at lægge sit liv om, også selv om man selv må gøre det.
Kh
19 år31. maj 2005 kl. 12:45
bruger slettet
re: Motionscenter
Hej StoreSøs.
Hvor spændende. Jeg glæder mig til at høre om du kan lide det, om det er pengene værd. Du er også heldig at du kan tage din mand med. Pøj pøj med det - jeg vil bare lave eskimos spisebordsøvelser......*S*
Hvor spændende. Jeg glæder mig til at høre om du kan lide det, om det er pengene værd. Du er også heldig at du kan tage din mand med. Pøj pøj med det - jeg vil bare lave eskimos spisebordsøvelser......*S*
19 år31. maj 2005 kl. 12:48
Kan læse at I er noget utilfredse med vægten og især gerne vil af med det ekstra maveskind.
Med den vægt i har nu, er det ikke nødvendigvis meningen at I skal tabe jer mere. Nu ved jeg ikke hvor høje I er, men 57 kg lyder ikke som noget vildt overvægtigt. Og ja, jeg ved udemærket godt at så længe man ikke selv er tilfreds kan folk sige hvad de vil.
Det jeg vil frem til er, at maven nok ikke skal "tabes", men den skal strammes op og musklerne inde bagved skal styrkes, så maven ser mere flad ud. Og der skal mere til end almindelige mavebøjninger, der får i kun fat i den øverste del af mavemusklerne, og så sidder topmaven der stadig for neden!!!
Her er et par øvelser som I måske kan bruge.
Læg jer på ryggen på en spiseborg, så ben og røv ligger ud over kanten. Hold fast i bordkanten bag hovedet. Sænk de strakte ben til vandret og løft dem op til lodret igen. Gør det LANGSOMT!!! Fokuser på at lænden bliver ved med at røre ved bordet. Det skal være en kontrolleret bevægelse. Lav 10 gentagelser 3 gange med en lille pause mellem hvert sæt.
Tro mig, den virker!! Det er den nederste del af maven.
Ellers så læg jer på gulvet og lav cykleøvelser, men stræk benene mere og mere ud i vandret position, så de til sidst kun er 10-15 cm over gulvet, og stræk dem helt ud når I cykler. Det giver noget både i den nederste og midterste del af maven.
Så er der de almindelige mavebøjninger. Men varier dem, lave nogle lansomme seje nogle og lav nogle, hvor I sætter jer næsten op og så laver en masse små ryk opad, 3x24 stks eller noget.
husk de skrå mavemusker, altså drej i kroppen under maveøvelsen, eller lad begge ben "vælte" til den ene side mens i stadig løfter jer lige op. De skrå mavemusker er med til at få maven til at syne flad, når de er veltrænede.
Husk altid at lave lidt rygøvelser også, når i laver mavebøjninger. For det første er en stærk ryg med til at styrke maven yderligere og for det andet gør det, at i ikke vil have så mange problemer med ømme muskler, hverken i ryg eller mave efter træningen.
Håber øvelserne kan bruges, Lad være med at lave dem hver dag. Hver anden dag er mere end nok. Musklerne SKAL have tid til at slappe af og restituere.
Men som sagt, måske vejer I det i skal veje og det der skal til, er bare lidt "omrokering" på kiloene. Hvis jeres kroppe mener at de skal tabe mere, skal de nok ryge, så længe i stadig lever sundt, løber og styrketræner.
Det bedste vil stadig være at begynde i et motionscenter, hvor i kan få vejledning, men det er ikke alles temperament, der passer til den slags motion, og det er helt ok!!
Og så den med alkoholen. Fedtforbrændingen går næsten i stå, sålænge man har alkohol i kroppen, for det omdannes til acetat, som sætter sig i leveren, og så bruger kroppen energien på at forbrænde det i stedet for fedtet på kroppen. Så hvis man gerne vil have sin rødvin, så prøv at lade være med at drikke det til et stort måltid mad. lidt svært, men det ideelle er at drikke rødvinen på et andet tidspunkt end når man spiser, hvis man vil have det.
Det blev en laaaaaang smøre. Håber lidt kunne bruges. og så bare klø på begge to. Det går jo fint med løberiet, og som jeg kan læse det er kosten også ok stort set hele tiden, så bikinien skal nok komme frem til ferien.
Hygge Eskimo