#1 af bruger slettet
lene hansson
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
lene hansson
hej jeg har lige anskaffet mig bogen: lene Hanssons slank og sund på 8 uger. jeg synes at mange af de ting hun skriver virker logiske og meget rigtige. jeg vil derfor hører om der er nogen af jer, der har erfaringer positive som negative om dette wellness program. da jeg gerne vil hører mere om det inden jeg begiver mig i kast med det.
16 år18. marts 2008 kl. 15:02
Mayflower (slettet)
re: lene hansson
Personligt er jeg ikke den store tilhænger af hendes regler om ikke at blande kød med kartofler/ris/pasta. Jeg tror ikke man taber sig mere af ikke at blande proteiner med kulhydrater. Jeg tror heller ikke det er sundt kun at spise frugt om morgen da det vil give ustabilt blodsukker og man meget nemt, i hvert mig selv, ville føle sig meget nemt sulten derved og nemmere fristet.
Jeg mener at grunden til man taber sig er at man spiser mindre og sundere og dykker mere motion.
Men det er kun min mening....
Jeg ved i hvert fald med mig selv at jeg ikke ville kunne leve efter hendes regler resten af mit liv...
Jeg mener at grunden til man taber sig er at man spiser mindre og sundere og dykker mere motion.
Men det er kun min mening....
Jeg ved i hvert fald med mig selv at jeg ikke ville kunne leve efter hendes regler resten af mit liv...
16 år18. marts 2008 kl. 15:10
Frk M (slettet)
Jeg kan ikke det med kun at spise frugt ind til kl. 12 eller hvordan det nu er, så ville jeg få ondt i maven og være sulten, har en gammel bog hun har skrevet, dengang hvor det primært handlede om at hun kom af med nogle allergier
16 år18. marts 2008 kl. 15:22
Pokemom (slettet)
jeg har samme bog...og en anden også. Jeg har levet efter hendes principper i et par mdr. ikke med formålet at tabe mig men for at ændre livsstil og blive sund, for min egen og for mine børns skyld.
Det har virket. jeg er blevet rask efter en laaaaaang nedtur med stress.
Ungerne har ændret kostvaner fra junkfood til masser af grønt hver dag. pasta er nu fuldkorn/spelt.
det er svært at følge hendes opskrifter slavisk, da man jo tit ikke har mulighed for at lave varm mad eller i det hele taget tilberede mad til frokost. men de opskrifter skal også kun ses som vejledende.
det er SLET ikke svært kun at leve af frugt om morgenen - man skal bare vende sig til det. men frugtsmoothies er et nemt, og super lækkert produkt.
ok - til tider savner man et rundstykke med smør. men bare man ik gør det hver dag er det da også ok at synde.
ungerne og jeg sætter smileys ved de opskrifter vi kan lide/ik lide og må indrømme at begejstringen er stor hos børnene. selv supper som de ellers aldrig gad røre, har de bedt mig lave igen.
og det handler jo ikke om du ikke må spise kød - det må man gerne. bare med rigeligt grønt. som f.eks hendes kyllingfrikadeller med squash.
jeg synes du skal prøve i 3 uger...det er den tid det tager at vende sig til noget nyt - og derefter vurdere om du kan mærke en forskel.
jeg bruger hendes bog som inspiration til opskrifter men følger den ellers ikke slavisk.
nu har jeg besluttet mig for at tabe mig og vil følge hendes anbefalinger og samtidigt minimere mit kalorieindtag.
held og lykke!
Det har virket. jeg er blevet rask efter en laaaaaang nedtur med stress.
Ungerne har ændret kostvaner fra junkfood til masser af grønt hver dag. pasta er nu fuldkorn/spelt.
det er svært at følge hendes opskrifter slavisk, da man jo tit ikke har mulighed for at lave varm mad eller i det hele taget tilberede mad til frokost. men de opskrifter skal også kun ses som vejledende.
det er SLET ikke svært kun at leve af frugt om morgenen - man skal bare vende sig til det. men frugtsmoothies er et nemt, og super lækkert produkt.
ok - til tider savner man et rundstykke med smør. men bare man ik gør det hver dag er det da også ok at synde.
ungerne og jeg sætter smileys ved de opskrifter vi kan lide/ik lide og må indrømme at begejstringen er stor hos børnene. selv supper som de ellers aldrig gad røre, har de bedt mig lave igen.
og det handler jo ikke om du ikke må spise kød - det må man gerne. bare med rigeligt grønt. som f.eks hendes kyllingfrikadeller med squash.
jeg synes du skal prøve i 3 uger...det er den tid det tager at vende sig til noget nyt - og derefter vurdere om du kan mærke en forskel.
jeg bruger hendes bog som inspiration til opskrifter men følger den ellers ikke slavisk.
nu har jeg besluttet mig for at tabe mig og vil følge hendes anbefalinger og samtidigt minimere mit kalorieindtag.
held og lykke!
16 år18. marts 2008 kl. 15:43
KarinaHadsten (slettet)
Jeg har også prøvet at leve efter Lene Hanssons bog. Men jeg må indrømme at efter at ha prøvet det tror jeg mere det er et spørgsmål om sundere vaner og ikke så meget selve kostkombinationen der hjælper på vægten. Jeg tror jeg løb sur i underlige menuer fordi jeg hele tiden skulle lade være med at spise kartofler, ris, pasta eller brød til mit kød. Det tror jeg i bund og grund er den største risiko med Lene Hansson. Ellers er hun jo inde på noget af det rigtige med fuldkorn og masser af grøntsager. Hun går efter min mening lidt over gevind med at smide ALT ud og ikke spise noget som helst forkert. Tror ikke på det holder i længden. Jeg kan i hvert tilfælde ikke personligt være fanatisk ret længe.
16 år18. marts 2008 kl. 22:06