vejning

Du læser en tråd i debat > vægttab

vejning

Jeg synes siden her ligger op til at vi skal veje os dagligt, men jeg har altid hørt det er bedst at nøjes med en gang om ugen.
Synes selv der er for store udsving hvis jeg vejer mig dagligt

Hvor tit vejer du dig?
16 år18. marts 2008 kl. 12:36
re: vejning
Jeg vejer mig kun 1 gang om ugen, efter råd fra en diætist jeg havde engang.
Ved kun at veje sig 1 gang om ugen, eller MAX 2, undgår man flere uhelige ting, hvoraf den vigtigste klart er at man ikke bliver slået ud af de udsving der er i vægten fra dag til dag!

Jeg har før ladet mig slå ud af daglige udsving, som kunne skyldes alt muligt andet en fedt, fx, væske i kroppen som resultat af hormonerne eller stort salt indtag.

Derudover synes jeg at det er mere motiverende at der ryger "en større bid" af kagen når jeg så vejer mig. Dvs. at jeg fx taber mig 500 g. imellem hver vejning, istedet for de 50-100 jeg ville se ved en daglig vejning.

Jeg har desuden før haft problemer med spiseforstyrrelser, og kan mærke at processen bliver emre afslappet og sund for mig, når hver dag ikke går op i vejning.

Det blev lidt langt, men følte lige at der skulle lidt input til :)
16 år18. marts 2008 kl. 12:55
Jeg vejer mig dagligt fordi jeg er nysgerrig. Men man skal kunne håndtere at der er udsving. Men det er skønt at følge den faldende tendens på kurven alligevel.
16 år18. marts 2008 kl. 12:57
Jeg vejer mig minimum 2 gange om dagen men indtaster kun vægten om morgen herinde. Ja der er meget store udsving men min dag kan ikke fungere hvis jeg ikke er på vægten minimum om morgen og om aftenen.

Det er dog kun vægten onsdag morgen der virkelig gælder herinde, men for mig er det meget vigtigt hele tiden og vide om jeg har taget på i løbet af dagen.

Jeg er dog blevet bedre til kun at veje mig 2 gange om dagen for det meste... for 3 måneder siden kunne jeg meget nemt veje mig omkring 10 gange på en dag. Jeg brugte det meget til at hvis jeg i løbet af dagen havde taget f.eks 100g måtte jeg ikke spise noget videre til aftensmad, det gør jeg dog ikke lige så meget mere. nu prøver jeg at holde mig til en kostplan og kun veje mig 2 gange om dagen...
16 år18. marts 2008 kl. 12:59
Jeg vejer mig også dagligt - og har altid tastet samtlige vejninger ind. Derfor så har jeg efterhånden får en vis form for hård hud overfor vægtudsving og ved også lidt om hvornår de kommer for mig.

Men hvis man har det bedst med en kurve som ikke ser ligeså savtakket ud som andesbjergenes ryg så skal man nok veje sig højst en gang om ugen.

Jeg har af og til været på vægten længere op af dagen, også. Men jeg sætter ikke den vægt sammen med hvad jeg har spist indtil da fordi der er så mange faktorer som kan påvirke vægten at det slet ikke giver mening. Hvis jeg spiser 200 gram selleri og 200 gram gulerod og drikker 500 gram vand, så vil jeg jo veje mere på vægten end hvis jeg spiste en McDonald menu med hele svineriet - men det ville være maveindholdet jeg vejede.

Jeg tror ikke man kan sige om det generel er godt eller skidt at veje sig dagligt - men man kan hurtigt finde ud af om det er godt eller skidt for een selv for det kommer helt an på hvordan man vil have det med oplevelsen.
16 år18. marts 2008 kl. 14:02
Du bestemmer da selv hvor tit du vil veje dig. Jeg ved godt det bliver anbefalet at veje sig en gang om ugen, men jeg har det bedst med at veje mig hver dag.
Det er en fast del af mit morgenritual, og jeg lader mig ikke slå ud af de svingninger der er.
Jeg taster kun min vægt ind her når den går ned.

Jeg har været med til herinde at køre noget der hed 10 på stribe, hvor man først måtte veje sig når man havde 10 dage hvor man havde spist rigtig og hvis man faldt i skulle man begynde forfra. De måtte jeg gemmme vægten for det var meget svært at lade være med at veje sig uden for tiden.

Kirsten
16 år18. marts 2008 kl. 14:24
Jeg har selv vejet mig dagligt, men har nu besluttet at gøre det to gange om ugen
16 år18. marts 2008 kl. 15:25
Jeg er simpelthen så nysgerrig at vejning en gang om ugen slet ikke kan lade sig gøre :-)
Men jeg bliver så også sur hvergang der er et udsving til den forkerte side......og det der med at tabe sig er virkelig tre skridt frem og to tilbage heeeele tiden, ihvertfald for mig.
KH Lene
16 år18. marts 2008 kl. 16:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });