The Beck Diet Solution - Planlæg din motion

Du læser en tråd i debat > vægttab

The Beck Diet Solution - Planlæg din motion
Ja, jeg havde lige fået byttet om på sidste beck-dag og denne beck-dag. Sidste gang skulle man planlægge sin diet og denne gang sin motion.

Men da jeg jo har været igang med en diet længe så var det mest motionen jeg tænkte på. Men det kommer så her.

Jeg kan sige at jeg i hvert tilfælde fulgte rådet med ikke at lave 30 minutters motion hver dag lige fra starten. Jeg har slet ikke tænkt i de baner hele efteråret og indtil nu, hvor cyklen er fundet frem. I starten lavede jeg faktisk slet ikke motion fordi jeg mente ikke jeg kunne forene så mange ændringer i mit daglige liv med mit familieliv. Men senere så fik jeg lagt det i mere faste rammer - 2x20 minutters cykling på stationær cykel på arbejde om ugen (senere sat op til 24 minutter per gang). Og fra september sidste år så gik jeg til step i en time hver mandag. Det har været min planlagte motion indtil nu og det har slet ikke været noget som ligner 30 minutter om dagen.

Spontan motion - ja, ud over en lille løbetur i ny og næ (jeg tror jeg ialt har løbet cirka 15 km hen over efteråret og vinter) så har mine børn jo givet mig en del spontan motion. Jeg tager stort set aldrig bussen eller elevatoren så det der med at stå af en stop før, det har jeg ikke kunnet praktisere. Indkøbskurv i stedet for vogn? Så ville det have krævet 5 kurve. Men jeg har et ballancebræt som jeg har dyrket lidt og desuden så tager jeg nogen gange armbøjninger (evt op af et bord) hvis jeg finder et egnet sted og der ikke er andre.

Nu er sagen en lidt anden. Jeg vil til at cykle på arbejde og mit endelige mål er 4 gange om ugen (minus weekend og mandag). I denne uge kører jeg 3 dage ud af 3 men ellers så vil jeg starte op med 2 gange om ugen.

Og jeg har så fundet ud af at 2 gange om ugen vil jeg også supplere med 10 minutter på løbebånd efter cykling til arbejde. Jeg har nemlig alle tiders motionsmakker på arbejde og hun vil fortsætte med at cykle, så der kunne jeg lige få lidt selskab og det motiverer jo også.

Jeg har også besluttet at jeg vil lave et regneark på computeren hvor jeg skriver mine tider op - den tid det tager for mig at cykle på arbejde og hjem igen. På den måde kan jeg holde øje med mine forbedringer. Det motiverer nemlig meget!

Angående spontan motion, så skal vi jo snart i haven og solen kommer snart frem og børnene vil ud at lege. Jeg skal have lært den ældste at cykle uden støttehjul og den yngste at cykle på 3-hjulet. Jeg har nogle gamle rulleskøjter som jeg også tror skal luftes når engang ungerne er selvkørende. Så jeg skal nok få en masse spontan motion.

Har I alle lagt jeres motion i faste rammer?
16 år18. marts 2008 kl. 07:56
re: The Beck Diet Solution - Planlæg din motion
Det lyder som en rigtig god ide at planlægge sin motion.

Du får godt med motion lyder det til.

Jeg har planlagt hvad jeg gerne ville lave som motion, men har problemmer med at følge den.

Jeg går 1 km i rimeligt tempo om morgen da jeg står af bussen før jeg egenlig skal af.

Jeg ville gerne 1-2 gange om uge løbe da det er min helt store lidenskab inden for motion. Men kan stadig ikke på grund af min astma. Jeg har ikke kunnet få en tid hos min læge før den 17.04-2008 hvilket der jo desværre er længe til. Problemet er at den medicin jeg har fået simpelthen ikke er stærkt nok. Den gør så jeg kun får 2-5 anfald om dagen, men gør desværre ikke nok til at jeg kan dyrke den motion jeg plejer hvilket jeg desværre kan se meget tydeligt på vægten.

Jeg prøver at gå en ½ time hver aften når jeg kommer hjem i et rimeligt tempo, men det er jo desværre ikke nok...

Det er bedre end ingenting, men slet ikke nok motion til at nå de mål jeg sætter mig. Jeg er godt klar over man ikke selv er herre over at man bliver syg, men når man så snakker med folk som har levet med astma i næsten 40 år (en af mine kollegaer) og som siger at det er min medicinering der er forkert så bliver man lidt sur...

Jeg elsker motion og som tidligere sagt især løb... Jeg har været vant til at løbe mellem 3 og 5 gange om ugen så det er noget man virkelig savner....

Jeg har dog overvejet at jeg vil løbe alligevel og så tage de konsekvenser der muligvis måtte komme, da jeg ikke ønsker at tage alle de kg på som jeg tabte for 1½ år siden på igen.

Jeg har i snart 1 måned prøvet med gåture men det er slet ikke nok til at jeg taber mig selvom jeg følger kostplanen, så mit mål for påsken er at komme ud og løbe minimum 2 dage...

Så må jeg tage den derfra i næste uge og måske forsætte med 2 dage eller sætte det op til 3...

16 år18. marts 2008 kl. 08:38
ja min motion ligger i faste rammer, så faste de kan ligge når man som jeg har skiftende arbejdstider.

Jeg eri motionscenteret de dage hvor jer har formiddagen fri undtagen week-end. Det er 4 gange om ugen undtagen hver 4 uge hvor det kun bliver 3 gange.

Og hvad laver jeg så derhenne?. Det er forskelligt alt efter hvilke dage det er.
mandag: low aerobic i 45 min, løbehold i 1 time
Tirsdag: Bold og balance i 45 min, stavgang 1½ time
Onsdag: Spinning i 50 min, styrketræning i ca. 45 min
løber enten på løbebåndet eller senere på
dagen efter et program der skulle gøre mig i
stand til at løbe 10 km d. 1 maj
Torsdag: puls og styrke 45 min, low og flad mave 45
min
Fredag: spinning 50 min, bold og balance1 time
Week-end: en løbetur
16 år18. marts 2008 kl. 14:05
Hej Kirsten.. Jeg er lidt misundelig på al den tid du har. Jeg har fuldtidsjob og 2 små børn så der er ikke noget med at bruge 1 time her og 2 timer der på mig selv. Motion skal klemmes ind mellem børneaflevering, arbejde og børnehentning :-)

I øvrigt så betyder det ikke noget at motionen ikke ligger på faste tidspunkter. Det som betyder noget er at der er en plan som man tydelig ved hvornår man følger den og hvornår man ikke følger den.
16 år18. marts 2008 kl. 18:46
Hej iakob
Ja jeg ved godt at jeg er priviligeret, med hensyn til tid.

jeg har også været hvor du er nu med, fuldtidsabejde, og børn( 4 stk. til mig) hund, kat,og et større hus end nu, og hvad har vi ,så der var hellere ikke så meget tid til mig selv.

Jeg har mit fuldtidsjob og til august skal jeg være mormor så kommer der børn igen.

Kirsten

16 år19. marts 2008 kl. 13:04
4 børn, hund og kat! Hold da op - så har du også haft travlt. Enhver sekund du bruger på dig selv nu - er velfortjent.

Og nu skal du så være forældre uden ansvar! Tillykke!!
16 år19. marts 2008 kl. 20:55
Motion i faste rammer har aldrig rigtig været mig, jeg går til volley en gang om ugen, Tirsdag, og det er det der er planlagt.

Ellers så er jeg kommet i gang med at løbe, så jeg også kan løbe de 10 km d. 1 Maj, men det er når jeg er oplagt, og med et par dages mellemrum. Jeg er også begyndt i et fitnesscenter så jeg får trænet noget overkrop, da min mave ellers siger stop når jeg løber længere distancer (20 km+) det gjorde den i hvert fald for 8 år siden hvor jeg løb marathon.

Og ja, så en tur på kondicyklen når man lige mangler lidt på kalorieunderskudet.

Cykler som regel til og fra arbejde, i moderat tempo 2 x 15 minutter, men ja det med familien er svært at få passet helt ind, og derfor har vi også prøvet at gå nogle ture.

Min motivation for motion er helt sikkert vægttab så jeg kan komme ordentligt i gang med løbetræninge, da jeg nu vil nå mit næste mål inden for løb, (Mit tidligere var marathon i 2000). og det er at løbe 100 km løb i stige i september 2009, og ellers i 2010.

16 år20. marts 2008 kl. 00:14
Når ellers vi kommer ud af ferie og kommer ind i en rytme igen vil jeg have følgende planer for motion:

Mandag - karate
Tirsdag - træning på arbejde (crosstrainer, spinning, løbebånd)
Onsdag - karate
Torsdag - træning på arbejde (crosstrainer, spinning, løbebånd)

Og så vil jeg da frygtelig gerne have et eller andet lagt ind i weekendens program sammen med familien, men jeg tror det vil blive af mere spontan karakter. Jeg vil også gerne på dage, hvor det lige kan passe ind køre hjem med bilen efter arbejde og så tage cyklen op i børnehaven og hente min datter. Men det bliver også mere spontant.

Egentlig helt rart at få skrevet det her ned.
16 år23. marts 2008 kl. 12:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });