Deadline 6 måneder

Du læser en tråd i debat > vægttab

Deadline 6 måneder
Idag gik det lige op for mig at der er præcist et halvt år til mit bryllup. Dagen som er den ultimative deadline for mig. Jeg har hele tiden sagt at jeg nok skal nå mit mål - og jeg tror da også stadig på det. Men efter at jeg havde en periode hvor alt stod stille, så blev jeg altså lidt klam ved tanken om at jeg kun har 26 uger til at nå mit mål. Min første tanke var "Et halvt kilo om ugen - det er 13 kilo mere - det er ikke nok ".

Men men når jeg så lige prøver at tænke lidt over det, så er 13 kilo fra nu faktisk noget under mit oprindelige mål på 75 - jeg siger 83,8 idag, så 13 kilo er tæt på de 70 og så tror jeg at jeg er godt tilfreds. Så kan man blive klam ved tanken om at det måske bliver sværere og sværere, men når jeg så går ind og kigger på mit nuværende delmål, så har jeg sat programmet op til at tabe 4,3 kilo over 6 uger - altså mere end det halve kilo om ugen.

Puh. Nå men det var altså bare lige en beregning jeg var nødt til at lave her på min "minus et halvt års bryllupsdag" ;-) Resultatet af min beregning - jeg skal nok nå det.
16 år13. marts 2008 kl. 20:54
re: Deadline 6 måneder
Hvornår skal du ud at købe brudekjole? Det bliver vel svært, når man er midt i en slankekur? (Ikke at jeg har prøvet det, jeg blev bare gift på Rådhuset). Min svigerinde er netop blevet gift og jeg tror hun har ca. samme størrelse som dig. Hun vejede nok 75-80 kg på dagen og hun var bare SÅ flot. Inden det havde hun tabt en 10-15 kg. Hun har et rigtigt kønt ansigt og kjolen var syet på en sådan måde at den fremhævede alle hendes fortrin, f.eks. havde hun en talje i den kjole. Nå, det jeg ville sige var egentligt "bare klø på" og hvis du ikke når dit mål 100 %, så er jeg sikker på at du bliver en smuk smuk brud alligevel.

Jeg har jo selv sat et mål til om 2 måneder på 60 kg. Kun to gange har jeg prøvet at komme under kurven, selvom jeg vejer mig hver dag. Men jeg har valgt at sige "pyt" - i stedet vil jeg koncentrere mig om at lave en masse mavebøjninger, så maven bliver strammet mest muligt op inden bikini-turen.

Min mand kommer jo hjem for alvor her i påsken. Han har jo været væk de sidste 10 uger. Og så er mit mål at få ham til at tabe sig også. Hvordan var det med din mand? Skal han også nå at tabe sig inden brylluppet?

Pernille
16 år14. marts 2008 kl. 07:57
Tak Pernille.

Jeg har med vilje ikke været igang med at kigge kjole endnu - eller dvs. jeg har selvfølgelig surfet og kigget bryllupsmagasin osv. Men ude at prøve har jeg ikke været endnu. Jeg sagde for noget tid siden - lige 5 kilo mere, så kan vi begynde. Tror jeg snart skal igang med at bestille tider til at prøve. Selvom jeg har planer om at tabe endnu 10 kilo, så må jeg alligevel igang med at prøve. Kjolerne bliver jo heldigvis kun pænere af at man taber sig yderligere og de bliver jo syet til i sidste øjeblik, så de passer ;-) Har jeg hørt - ikke noget jeg har den store erfaring i.

Min mand har ikke store vægtproblemer, men han vil vist gerne tabe ca 5 kilo inden. Men det gør han nemt.
16 år14. marts 2008 kl. 08:18
hoho,,,. snakker i om at prøve brudekjoler,, ja der var januarudsalg jeg skulle lige prøe en kjole,, men skulle føde i marts,, det var umuligt,, så efter jeg havde født måtte jeg igang...og der var kun 2 mdr. til brylluppet,, jeg vejede 10 kg mere end nu, men jeg ville giftes...så det er først efter jeg er blevet slank igen.

Men bryllup er et godt mål, og det er jo godt at have en gulerod, når man skal tabe sig,, alt held og lykke med projektet herfra,, du skal nok nå det,, ellers må du måske skrue lidt mere op for motionen.../gåture---
16 år14. marts 2008 kl. 10:04
Jeg tror ikke du behøver være nervøs for at du ikke kan nå ½ kilo om ugen og for at det bliver sværere. Du er højmotiveret og det tror jeg du fortsat er når du kommer nærmere deadline.

Desuden kommer du jo til at løbe rundt som en halshugget høne lige op til dit bryllup og hvis du ellers kan holde dig fra at prøvesmage al bryllupsmaden, så får du jo ekstra motion ;-)

Den sværere del af kuren satte for mit vedkommende ind et lille stykke under normal BMI. Og jeg har regnet lidt på det. Mellem 1. januar og 11. marts - præcis 10 uger har jeg tabt mi 5,3 kilo. Det er et gennemsnit på 530 gram om ugen. Så trods al min brok og klage så har jeg jo stadig et fornuftigt vægttab.

Det er så ikke gået helt godt her de sidste 14 dage, men min BMI er også mellem 22 og 23 og jeg har ikke været topmotiveret.

Så det skal du ikke være nervøs for.
16 år14. marts 2008 kl. 10:09
Kære Karina

Jeg kan godt huske hvordan det var at købe brudekjole. Jeg bor i København og her er der jo masser af brudekjoleforretninger, så det skulle blive en fest, troede jeg og ca. et halvt år før dagen gik jeg glad i gang.

Dengang vejede jeg lige nogle kilo mere end jeg gør nu = 75. Max BMI-vægt er 68, så ja: jeg var for tykt. Men jeg spekulerede ikke så meget over det før jeg stod i butikkerne, hvor jeg troede at NU skulle jeg udleve den ultimative prinsessedrøm og prøve MASSER af flotte kjoler. Det viste sig, at langt de fleste butikker kun havde prøvemodeller hængende, som man kunne prøve, og så bestilte de hjem til en når man havde besluttet sig. Disse prøvemodeller var en størrelse 38. En 40 hvis man var heldig! Jeg var en stor 44, snarere 46 dengang.

Forestil dig hvor fed, forkert og kikset jeg følte mig! Der var ingen af kjolerne man reelt kunne lukke, og pasformen var jo af gode grunde helt hen i vejret. Hvordan kan man så tage stilling til en kjole?!

Det ultimative lavpunkt blev nået da jeg stod hos Stasia og en anoreksi-tynd ekspedient tvang mig ned i en i øvrigt meget smuk corsage. Der stod jeg så, svedende, gispede og noget rød i hovedet (det var rent faktisk lykkedes hende at lukke den - hun må have haft arme af stål) og så, at i en mere human størrelse KUNNE det faktisk være en kandidat. Så jeg spurgte ekspedienten om, hvad proceduren var, hvis jeg nu gerne ville have sådan en corsage. "Ja..." sagde hun og mønstrede mig fra top til tå "de fleste brude vil jo gerne tabe sig før brylluppet, så vi tager ikke mål og begynder at sy før 3 uger før selve dagen". Jeg har sjældent følt mig så ydmyget! Hurtigst muligt kom jeg ud af både corsage og butik og har aldrig sat mine ben der igen!

Til sidst fandt jeg den perfekte kjole ude i Srudekjolestudiet (tror jeg nok det hed) i Tåstrup, hvor butikkens indehaver, Layonet Bley, var en matrone i 50+ størrelse, med knaldrødt hår, meget kulørt tøj og en fantastisk flot udstråling. Ved siden af hende følte jeg mig nærmest som en mynde og tænk! Hun havde kjolerne hængende i forskellige størrelser! Den jeg valgte skulle oven i købet sys lidt ind! (Og ja: man tilpadser kjolen en uges tid før dagen, så den sidder helt perfekt. Det manglede da også bare med den formue man betaler for en kjole man kun har på een dag ;-)

Mit formål med denne post er ikke at tage modet fra dig, men blot forberede dig på, at der er NOGLE steder der ikke er så fede - bogstaveligt talt. Og så på at lige så snart der står bryllups- foran noget som helst, fordobles prisen på mirakuløs vis! Samt at folk i den branche taler til en somom man da er fuldstændig tabt bag en vogn hvis ikke man ved selvfølgeligheder såsom at en bryllupskage i etager naturligvis transporteres i dele og sættes sammen på stedet, hvor lang tid det tager at få invitationer trykt (du laver garanteret dine egne!) etc. Køb og læs de blade så du ved mest muligt og smil sødt til dem, hvis du konfronteres med folk, som ikke forstår, at det der er hverdag for dem, er en once-in-a-lifetime-oplevelse for dig og at du IKKE har forhåndserfaring!

Uanset hvad: glæd dig! det er supersjovt at planlægge sig eget bryllup!

PS: Hvis i holder reception OG fest, så tag bryllupskagen til receptionen. Efter middagen er alle for mætte til at kunne spise (og værdsætte) noget som helst. -Lige et lille insidertip fra mig ;-)
16 år14. marts 2008 kl. 13:04
Muumin: Tak for de gode råd. Og godt at være forberedt på at man møder ikke rare damer i de brudekjole butikker. Men jeg tror nu at når jeg kommer igang med at kigge kjole efter at ha tabt 15 kilo allerede, så kan de bare komme an ;-)

Jep jeg laver selv mine indbydelser, så der er ingen der skal fortælle mig noget som helst om trykketider, for det klarer jeg selv. ;-)

Bryllupskagen havde jeg jo også planer om at klare selv, men der tror jeg nok jeg har valgt at bakke ud igen. Jeg tror ganske enkelt ikke jeg har tålmodigheden til at øve mig nok og nerverne til at stå med det selv lige op til brylluppet. Så jeg vælger at købe den i stedet.

Heldigvis har min kæreste og jeg rigtig mange ideer selv til hvordan den dag skal holdes, så vi skal nok holde nogle af de der smarte bedrevidende bryllupseksperter lidt på afstand. hehe.

Jeg glæder mig afsindigt, men kan da godt få lidt sved på panden over at der kun er et halvt år til.
16 år15. marts 2008 kl. 01:14
Ellers er du jo sikkert også kvinde for at kunne sætte dem på plads! Det lyder som om nogen af dem godt kunne trænge til en lærestreg omkring god opførsel.

Men de findes i øvrigt alle steder, den slags mennesker. Prøv at trække i hippietøj eller fuld cowboyder outfit (uden revolvere) og så besøg en bilforhandler. Så kan man godt nok også blive set ned på.
16 år15. marts 2008 kl. 19:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });