#2 af jeabol (slettet)
Grænseoverskridende motionsoplevelse
Du læser en tråd i debat > vægttabjeabol (slettet)
re: Grænseoverskridende motionsoplevelse
Jeg synes du er vildt sej ! Jeg har én gang prøvet en prøvetime sammen med 2 af mine drenge til taek wondo....det var bare hårdt...jeg fik også en anden forældre at træne med...men skulle heldigvis ikke bære hinanden !
Jeg har været igang i 6 uger nu, med en start kampvægt på 83,2 kg (177cm) og mit 1. mål var minus 10 kg på 12 uger....hmmm. Jeg har indtil videre kun tabt knap 3 kg på 6 uger, så det går landsomt, selvom jeg synes jeg motionerer meget mere end før og kun spiser ca. 6 - 7000 kj dgl. Men ½ kg om ugen er da også lidt ! Hvor meget mangler du i at nå dit mål ?
Held og lykke / Jette
Jeg har været igang i 6 uger nu, med en start kampvægt på 83,2 kg (177cm) og mit 1. mål var minus 10 kg på 12 uger....hmmm. Jeg har indtil videre kun tabt knap 3 kg på 6 uger, så det går landsomt, selvom jeg synes jeg motionerer meget mere end før og kun spiser ca. 6 - 7000 kj dgl. Men ½ kg om ugen er da også lidt ! Hvor meget mangler du i at nå dit mål ?
Held og lykke / Jette
16 år12. marts 2008 kl. 09:24
claus (slettet)
Det lyder da som om det er ret hård træning, så det er da godt gået, at du bliver ved!
Og så er det da næsten ligeså meget træning af at afprøve sine sociale grænser - det er da heller ikke helt skidt ;-)
Og så er det da næsten ligeså meget træning af at afprøve sine sociale grænser - det er da heller ikke helt skidt ;-)
16 år12. marts 2008 kl. 09:49
Kirsten P (slettet)
Det lyder også som det er sjovt, og noget der giver sved på panden.
Så længe har du heller ikke gået så du skal nok blive god og så kan det være der skal flytttes nogle grænser
Så længe har du heller ikke gået så du skal nok blive god og så kan det være der skal flytttes nogle grænser
16 år12. marts 2008 kl. 10:39
KarinaHadsten (slettet)
Ja det er vildt sjovt og vildt hårdt. Jeg vil dog stadig sige at jeg gerne havde været foruden nogle af de øvelser fra sidst, men efterfølgende er det jo grinagtigt.
Jette - jeg mangler et sted mellem 10 og 15 kilo - jeg har ikke endelig bestemt mig for målet. I første omgang 75 - vægten er lige nu 84,7.
Jette - jeg mangler et sted mellem 10 og 15 kilo - jeg har ikke endelig bestemt mig for målet. I første omgang 75 - vægten er lige nu 84,7.
16 år12. marts 2008 kl. 13:57
fabiola4 (slettet)
ja det må være underligt at være så tæt på en fremmede mand,, men godt gået af dig...
16 år12. marts 2008 kl. 20:18
Jeg er jo som nogle nok har hørt begyndt til karate. Nu har jeg også fået karatedragt. I mandags svigtede min karatemakker mig pga. sygdom, så jeg var alene afsted med min søn. I begyndelsen fik vi lov at danne makkerpar selvom træneren sagde ca samme højde. Men på et tidspunkt bad hun os så om at bytte makker med et andet voksen/barn-par. Dvs. jeg dannede nu par med en fremmed mand. En jeg aldrig havde set før.
Første opgave var nu så at gå trillebør med hinanden. Så jeg var nede på hænder mens han holdt mine ben og jeg skulle så gå hele vejen til den anden ende af en gymnastiksal. Kors mine arme syrede til. Bagefter byttede vi plads. Efter den tur skulle vi så på skift gå krabbegang og abegang (abegang er fremad på hænder og fødder - noget karatefolk mener er fysisk muligt - det er det simpelthen ikke for mig -i hvert tilfælde ikke i det tempo de sætter for dagen).
Nå men den ultimative grænseoverskridende oplevelse var da træneren sagde at nu skulle vi tage hinanden på ryggen i en tur ned i den anden ende og tilbage. Shit. Jeg tilbød straks at starte med at bære og så brugte jeg HELE turen på at overveje hvordan pokker jeg skulle slippe ud af at skulle op på ryggen af den fremmede mand. Men ak - jeg fandt ikke nogen gyldig undskyldning, så jeg måtte bare hoppe op. Og så bare prise sig lykkelig for de 12 kilo man trods alt HAVDE tabt allerede, så det var 12 kilo mindre pinligt.
HAHAHAHA
Ja bagefter er det jo skide grinagtigt. Men for pokker det var grænseoverskridende. Bagefter skulle vi i øvrigt også flette benene sammen og lave mavebøjninger, hvilket jeg heller ikke er for god til. Når man ligger der skal man lede lidt længe efter mavemuskler, men jeg skal love for - jeg ved godt hvor de sidder idag. Så de er i hvert tilfælde blevet trænet.