#2 af bruger slettet
Hvordan gør du? Sådan gjorde jeg ...
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Hvordan gør du? Sådan gjorde jeg ...
Hej
jeg har tabt 17 kg dels ved at føgle DVV og så noget hjemme strikket, jeg mangler nu 3 kg. Jeg går stavgang, og skal starte i fitness center i dag, og det der er så vigtig er at måle sig på kroppen. Det er faktisk mange cm man svinder ind.
Gitte.
jeg har tabt 17 kg dels ved at føgle DVV og så noget hjemme strikket, jeg mangler nu 3 kg. Jeg går stavgang, og skal starte i fitness center i dag, og det der er så vigtig er at måle sig på kroppen. Det er faktisk mange cm man svinder ind.
Gitte.
19 år16. april 2005 kl. 10:52
Corina (slettet)
Hej Lone
19 år18. april 2005 kl. 08:34
Corina (slettet)
Hej Lone
Sådan gjorde jeg også.
Jeg spiste frugt morgen og formiddag. ½ skive rugbrød - gerne med fiskepålæg (sild, makrel el.lign.) på. Frugt til eftermiddag. Og til aften en lille portion alm. aftensmad.
Undgik det meste fedt og hvidt brød, pasta m.m. (kulhydrater)
2 måneder og 10 kilo var væk.
Jeg holdt vægttabet i over 1 år og begyndte så at slække FOR meget og tog desværre på igen. Nu vil jeg så ned igen, for nu har jeg jo set det godt kan lade sig gøre. *S*
Udover kosten dyrkede jeg alm. motion. Gik en god tur (bakket terræn) ½ time til 45. min. hver dag og tog en video engang imellem. (kickboxing var min favorit)
Det var ikke surt på NOGET tidspunkt og det er det der er det vigtigste i at tabe sig.
Mange hilsner
Corina
Sådan gjorde jeg også.
Jeg spiste frugt morgen og formiddag. ½ skive rugbrød - gerne med fiskepålæg (sild, makrel el.lign.) på. Frugt til eftermiddag. Og til aften en lille portion alm. aftensmad.
Undgik det meste fedt og hvidt brød, pasta m.m. (kulhydrater)
2 måneder og 10 kilo var væk.
Jeg holdt vægttabet i over 1 år og begyndte så at slække FOR meget og tog desværre på igen. Nu vil jeg så ned igen, for nu har jeg jo set det godt kan lade sig gøre. *S*
Udover kosten dyrkede jeg alm. motion. Gik en god tur (bakket terræn) ½ time til 45. min. hver dag og tog en video engang imellem. (kickboxing var min favorit)
Det var ikke surt på NOGET tidspunkt og det er det der er det vigtigste i at tabe sig.
Mange hilsner
Corina
19 år18. april 2005 kl. 08:37
bruger slettet
Hej Lone, jeg har ikke tabt mig så meget endnu, jeg startede for 8 uger siden og har tabt 7 kg, men mangler stadig 28 mere. Jeg spiser meget mere end I har gjort.
Morgenmad : en bolle med marmelade / havregryn m mælk
mellem : 200 g gulerødder
frokost : 100 g højfiber grøntsager + 3 stk rugbrød m magert pålæg
mellem: frugt
aften : 100 g ris/kart. 100 g kød og 300 g højfiber grøntsager
sent: frossen frugt med mælk el. frugt
Det skal lige siges at jeg har et meget fysisk job, så det er ikke sikkert at det passer på jer.
Jeg er gået lidt i stå her hvor jeg nærmer mig de 10 kg, men nu er jeg begyndt at cykle 2 x 20 min om ugen. Håber at det hjælper.
Hilsen Wanning
Morgenmad : en bolle med marmelade / havregryn m mælk
mellem : 200 g gulerødder
frokost : 100 g højfiber grøntsager + 3 stk rugbrød m magert pålæg
mellem: frugt
aften : 100 g ris/kart. 100 g kød og 300 g højfiber grøntsager
sent: frossen frugt med mælk el. frugt
Det skal lige siges at jeg har et meget fysisk job, så det er ikke sikkert at det passer på jer.
Jeg er gået lidt i stå her hvor jeg nærmer mig de 10 kg, men nu er jeg begyndt at cykle 2 x 20 min om ugen. Håber at det hjælper.
Hilsen Wanning
19 år18. april 2005 kl. 11:27
eskimo (slettet)
i starten talte jeg kalorier. Jeg holdt mig inden for 1300 kcal pr. dag og inden for den grænse spiste jeg sådan set hvad jeg havde lyst til.
Man finder hurtigt ud af at man får meget mere mad ved at spise grøntsager og magert kød end franskbrødsmadder med ost, så kosten blev automatisk rettet ind efter det.
Nu hvor jeg er 6,5 kg fra målet spiser jeg ca 1500 kcal om dagen med fokus på at få en masse protein. Derud over dyrker jeg motion 5 dage om ugen, 3 dage med styrke træning og en lille løbetur og 2 dage med intensiv cardiotræning.
Det gode ved den nuværende metode er, at ikke blot bliver jeg slank, jeg bliver flot slank, flad mave og markede arme.
Motionen er klart vigtig synes jeg. Man kan sagtens være tynd og stadig slasket at se på.
Man finder hurtigt ud af at man får meget mere mad ved at spise grøntsager og magert kød end franskbrødsmadder med ost, så kosten blev automatisk rettet ind efter det.
Nu hvor jeg er 6,5 kg fra målet spiser jeg ca 1500 kcal om dagen med fokus på at få en masse protein. Derud over dyrker jeg motion 5 dage om ugen, 3 dage med styrke træning og en lille løbetur og 2 dage med intensiv cardiotræning.
Det gode ved den nuværende metode er, at ikke blot bliver jeg slank, jeg bliver flot slank, flad mave og markede arme.
Motionen er klart vigtig synes jeg. Man kan sagtens være tynd og stadig slasket at se på.
19 år18. april 2005 kl. 20:00
sandie (slettet)
Jeg er endnu ikke færdig, men min pla er; Jeg spiser kun frugt og grønsager til morgenmad og frokost og mellem måltider.. agurk, gulerod, grape, appelsin, kiwi, æble.. alt muligt godt.. og til aftensmad spiser jeg blandede salat og enten laks, kylling eller tun til, men max 100 g af kødet. og derefter svømmer jeg. Jeg har ikke meget tid til motion da jeg har to job der skal passes, så det bliver kun til lidt svømning og lidt mavebøjninger om aften.. Men det virker godt på mig.. har allerede tabt mig de første par kilo på kun 2 uger.. Så længe jeg kan se fremskridt er jeg gld:)
Hilsen sandie
Hilsen sandie
19 år4. maj 2005 kl. 08:17
administrator
For et par år siden tabte jeg mig godt 10 kilo i en sommerferie.
Måden var:
Frugt til morgenmad - det kunne være kiwi, æble, banan, pære, melon, mango, druer osv (gerne 4-5 stks)
En skive rugbrød med pålæg til middagsmad.
Én portion aftensmad - også selv om man har lyst til at fylde på tallerkenen 2. gang :-)
Derudover alt det frugt og grønt som jeg havde lyst til imellem måltiderne - og alt det vand man kan drikke.
Det kunne faktisk holde mig mæt, selv om det ikke lyder af meget.
PLUS en meget vigtig ting: motion! :-) Dengang var det sol og sommer - så jeg cyklede meget, gik ture, svømmede ... alt det jeg kunne. Og det blev egentlig til ret meget ... :-)
Denne måde virker for mig.
Hvordan gør du? Hvad virker for dig?
Mvh Lone