#2 af KarinaHadsten (slettet)
Dittes vægttab
Du læser en tråd i debat > vægttabKarinaHadsten (slettet)
re: Dittes vægttab
Velkommen til Ditte. Uanset hvor stort et vægttab man står overfor så er denne side en rigtig stor hjælp. Så det er bare at bruge de muligheder der er på siden. Tast din mad ind og spørg hvis der er noget du er i tvivl om. Bland dig på forum hvis det kan hjælpe dig. Det hjælper mig rigtig meget med at holde motivationen.
Held og lykke med tabet.
Held og lykke med tabet.
16 år11. marts 2008 kl. 08:30
iakob
Velkommen til fra mig også.
Når du har fået ført noget ind i dagbogen, så skriv igen. Så skal der nok være nogle som kikker på det og giver dig deres råd.
Mit bedste råd - ja det følger du jo allerede. Det drejer sig simpelhen om ikke at gå på kur, men at begynde at leve sådan som du vil leve når vægttabet er ovre - bare med en anelse færre kalorier.
Den anelse færre kalorier kan du få beregnet her i madital. Du sætter et mål for dig selv (lægerne anbefaler ½-1 kilo om ugen for vægttab). I dit tilfælde vil jeg nok anbefale 250 - 500 gram fordi med et lavt sat mål er nemmere at nå og mål man når - ja de motiverer jo til at nå det næste mål.
Jeg gjorde selv det at jeg satte et mål på 1 kilo over 14 dage og så satte jeg et nyt mål når kiloet var tabt eller de 14 dage var gået. Så reelt har jeg haft et vægttab på omkring 600 gram om ugen - og det har været meget motiverende. Ved at sætte målperioden til 14 dage så opnår man den effekt at dels så er der lidt tid til at korregere for fester og den slags og dels så bliver man hele tiden holdt i ilden.
Tag også et kik på følgende:
* Tallerken-modellen (google på den)
* De 8 kostråd fra Sundhedsstyrrelsen. Se f.eks. her: altomkost.dk
Det giver en basal viden om sund kost som er lidt nødvendig for en sund livsstil.
Jeg vil anbefale dig at du går igang med en motionsprogram, som du regner med at kunne holde ved i det lange løb. Hvis du dropper motionen (eller halvdelen af tiden du bruger på det her mens du taber dig) om et år, så står du næsten helt sikkert igen med 5 kilos overvægt om nogle få år. Men sørg for at få motion ind som en del af dit liv - de 30 minutter der anbefales.
Det var mine råd for denne gang. Vil du have mere specifik hjælp til din kost, så skriv det op - hver dag - og vend så tilbage.
Når du har fået ført noget ind i dagbogen, så skriv igen. Så skal der nok være nogle som kikker på det og giver dig deres råd.
Mit bedste råd - ja det følger du jo allerede. Det drejer sig simpelhen om ikke at gå på kur, men at begynde at leve sådan som du vil leve når vægttabet er ovre - bare med en anelse færre kalorier.
Den anelse færre kalorier kan du få beregnet her i madital. Du sætter et mål for dig selv (lægerne anbefaler ½-1 kilo om ugen for vægttab). I dit tilfælde vil jeg nok anbefale 250 - 500 gram fordi med et lavt sat mål er nemmere at nå og mål man når - ja de motiverer jo til at nå det næste mål.
Jeg gjorde selv det at jeg satte et mål på 1 kilo over 14 dage og så satte jeg et nyt mål når kiloet var tabt eller de 14 dage var gået. Så reelt har jeg haft et vægttab på omkring 600 gram om ugen - og det har været meget motiverende. Ved at sætte målperioden til 14 dage så opnår man den effekt at dels så er der lidt tid til at korregere for fester og den slags og dels så bliver man hele tiden holdt i ilden.
Tag også et kik på følgende:
* Tallerken-modellen (google på den)
* De 8 kostråd fra Sundhedsstyrrelsen. Se f.eks. her: altomkost.dk
Det giver en basal viden om sund kost som er lidt nødvendig for en sund livsstil.
Jeg vil anbefale dig at du går igang med en motionsprogram, som du regner med at kunne holde ved i det lange løb. Hvis du dropper motionen (eller halvdelen af tiden du bruger på det her mens du taber dig) om et år, så står du næsten helt sikkert igen med 5 kilos overvægt om nogle få år. Men sørg for at få motion ind som en del af dit liv - de 30 minutter der anbefales.
Det var mine råd for denne gang. Vil du have mere specifik hjælp til din kost, så skriv det op - hver dag - og vend så tilbage.
16 år11. marts 2008 kl. 08:46
fabiola4 (slettet)
velkommen til.. jeg kommer fra slankedoktoren og herover...så jeg manlger det med at folk kommentere dagbøger mv...men her er det jo gratis,, så man kan jo ikke forlange så meget..
Held og lykke med projektet
Held og lykke med projektet
16 år11. marts 2008 kl. 11:13
KarinaHadsten (slettet)
Øh det har da vist ikke noget at gøre med om siden er gratis eller ej.
Hvis du synes der bliver kommenteret for lidt i dagbøgerne, så synes jeg du skulle starte en tråd om kommentarer i dagbøger. Personligt kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge kommentarer i dagbogen til. Men måske du kan hjælpe mig med at forstå formålet. Jeg føler nok heller ikke jeg har så meget tid at jeg kan sidde og kigge folks dagbøger igennem. Men jeg kigger da gerne ind hvis der er nogle der skriver - hjææælp jeg kan ikke finde ud af dit og dat og hvad gør jeg forkert.
Men hjælp mig og måske andre med at se flere fordele.
Kh Karina
Hvis du synes der bliver kommenteret for lidt i dagbøgerne, så synes jeg du skulle starte en tråd om kommentarer i dagbøger. Personligt kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge kommentarer i dagbogen til. Men måske du kan hjælpe mig med at forstå formålet. Jeg føler nok heller ikke jeg har så meget tid at jeg kan sidde og kigge folks dagbøger igennem. Men jeg kigger da gerne ind hvis der er nogle der skriver - hjææælp jeg kan ikke finde ud af dit og dat og hvad gør jeg forkert.
Men hjælp mig og måske andre med at se flere fordele.
Kh Karina
16 år11. marts 2008 kl. 13:34
fabiola4 (slettet)
ja det er lidt svært når man ikke har prøvet slankedoktoren,, det er ikke en speciel kritis,, og det jeg mener med at denne side er gratis,,,vil jo siger,, at der er jo ikke afsat tid og penge til disse formål..
Jeg jeg godt kan lide ved sd. er at det er en hjemmside der er nem at overskue, man kommer på hold,, kan tilføje venner, vi kommentere vores hold og venners dagbøger, dvs.. går ind på en liste hvor vi kan se alles dagbøger,, så man kan let og overskuelig følge med i hvem der har skrevet sidst. Dvs.. man får kommentar på hvordan ens dag er gået også personligt,, ikke kun slankemæssigt, vi kan se hiandens mål, hvor lang man er kommet mv...
Selvfølgeligt tager det lidt tid, men jeg har fået mange chat venner derinde,, som jeg stadig snakker med, og vi kan også sætte billeder ind, så man kan se hvordan man ser ud før og efter vægttab...skal nok lade være med at sige mere om den sag, men når man har prøvet...ja så er det bare en genial side....
Jeg ville ikke kunne tabe mig 10 kg herinde,, ikke for at fornærme nogle,,, men der skal bare mere "støtte", råd,, til...
Jeg jeg godt kan lide ved sd. er at det er en hjemmside der er nem at overskue, man kommer på hold,, kan tilføje venner, vi kommentere vores hold og venners dagbøger, dvs.. går ind på en liste hvor vi kan se alles dagbøger,, så man kan let og overskuelig følge med i hvem der har skrevet sidst. Dvs.. man får kommentar på hvordan ens dag er gået også personligt,, ikke kun slankemæssigt, vi kan se hiandens mål, hvor lang man er kommet mv...
Selvfølgeligt tager det lidt tid, men jeg har fået mange chat venner derinde,, som jeg stadig snakker med, og vi kan også sætte billeder ind, så man kan se hvordan man ser ud før og efter vægttab...skal nok lade være med at sige mere om den sag, men når man har prøvet...ja så er det bare en genial side....
Jeg ville ikke kunne tabe mig 10 kg herinde,, ikke for at fornærme nogle,,, men der skal bare mere "støtte", råd,, til...
16 år11. marts 2008 kl. 15:12
Frede123 (slettet)
Hvorfor smutter du så ikk bare tilbage til Slankedoktoren ? Jeg synes deres diætist vejledning er nul værd.. de sender en masse links til diverse artikler men går ikke i dybden med hvad de kan gøre for MIG..! :-( Penge ud af vinduet.
16 år11. marts 2008 kl. 17:01
fabiola4 (slettet)
jo men det må jeg jo gøre så...farvel
16 år11. marts 2008 kl. 18:42
camfog (slettet)
Hej Ditte.... Det er.. i en alder af 36.. endelig gået op for mig at den meget kendte sentens... "øvelse gør mester" altså også når det gælder slankekure/at tabe sig... Man skal faktisk have "øvet" sig... måske endda mange gange før det endelig lykkes at holde kuren.. for mit vedkommende kan jeg da se at det bliver lettere og lettere at komme ind mit "tabe-moode" efterhånden som årene går.. Og denne gang blev jeg pludselig "fanget" uden jeg egentlig vidste jeg var motiveret. Til sammenligning har jeg hørt, at folk der ønsker at holde op med at ryge også skal forsøge rygestop nogle gange, inden det faktisk lykkes.
Held og lykke..... og husk at holde fast i hvor FEDT det er at se vægten og figuren drøne dernedad...
mvh camfog
Held og lykke..... og husk at holde fast i hvor FEDT det er at se vægten og figuren drøne dernedad...
mvh camfog
16 år11. marts 2008 kl. 18:52
iakob
fabiola4: Inden du smutter, så skal du lige vide at Frede's bemærkning står for egen regning og at jeg f.eks. synes han går langt over stregen for god opførsel. Ingen steder bør være uden nye ideer og udvikling og den slags kommer jo gerne fra folk med andre, gode erfaringer. Jeg synes bestemt ikke du skal gå andre steder hen - med mindre altså at denne side ikke passer til dig. Og det er ok at komme med ideer.
Jeg er dog også enig med Karina, jeg ved ikke hvad jeg skulle bruge vennelister og en masse aktivitet i dagbøgerne til. Jeg synes da kun det ville tjene det formål at danne en slags kliker og gøre det lidt sværere for nyankomne og folk der er dårlige til den slags. Jeg var i Slankerummet i et tidligere forsøg på at tabe mig - den var gratis dengang - og der var nogle af de funktioner du nævner, dog sikkert anderledes i detaljerne. Blandt andet havde hver bruger sin egen støttegruppe - det virkede bare ikke efter hensigten. Der kom for lidt aktivitet. Og nu har jeg jo personlig tabt mig 20 kilo mens jeg har været aktiv herinde, så det mener jeg nu nok kan lade sig gøre ;-)
Det handler nok om tid og personlighed hvad slags "service" man gerne vil have.
Camfog: Du har helt ret. Øvelse gør mester. Et fejltrin er ikke et nederlag, bare en erfaring :-D
Jeg er dog også enig med Karina, jeg ved ikke hvad jeg skulle bruge vennelister og en masse aktivitet i dagbøgerne til. Jeg synes da kun det ville tjene det formål at danne en slags kliker og gøre det lidt sværere for nyankomne og folk der er dårlige til den slags. Jeg var i Slankerummet i et tidligere forsøg på at tabe mig - den var gratis dengang - og der var nogle af de funktioner du nævner, dog sikkert anderledes i detaljerne. Blandt andet havde hver bruger sin egen støttegruppe - det virkede bare ikke efter hensigten. Der kom for lidt aktivitet. Og nu har jeg jo personlig tabt mig 20 kilo mens jeg har været aktiv herinde, så det mener jeg nu nok kan lade sig gøre ;-)
Det handler nok om tid og personlighed hvad slags "service" man gerne vil have.
Camfog: Du har helt ret. Øvelse gør mester. Et fejltrin er ikke et nederlag, bare en erfaring :-D
16 år11. marts 2008 kl. 19:21
Fra i morgen starter jeg på en ny livsstil, der helst skal ende op med et mindre vægttab. Jeg tog for et halvt årstid siden alt for hurtigt 5 kilo på... Kilo som jeg nu vil gøre en indsats for at slippe af med igen! Jeg har prøvet på det lidt on and off det seneste stykke tid, hvilket har været ret hårdt for psyken (det er ikke rart med så mange forsøg der mislykkes!!!). Men så faldt jeg over denne geniale hjemmeside, og tænkte at jeg med jeres hjælp endelig måske kan nå mit mål! Jeg er mere motiveret end jeg har været rigtig længe, og det vil derfor glæde mig meget, hvis nogen tager sig tid til at kommentere her i tråden eller i min dagbog. Jeg er godt klar over at jeg i princippet ikke behøver at tabe mig, men jeg har lyst til at slippe af med de "overflødige" kilo for min egen skyld!
Skriv endelig kommentarer med hjælp, råd, tips, opbakning, spark i røven og hvad end i ellers kan finde på - det vil virkelig være en stor hjælp!
Knus fra Ditte