Becks Diet Solution: Dag 5, Eat slowly and Mindfully

Du læser en tråd i debat > vægttab

Becks Diet Solution: Dag 5, Eat slowly and Mindfully
Eller som Obi-Wan siger: "Be mindful of your thoughts Anakin. They'll betray you."

Med andre ord, vi er bare padawanner i lære til at blive Jedi :-D

At sidde ned når man spiser og så at spise langsomt og være bevidst om sin mad er jo to sider af samme sag. Det siger jo næsten sig selv.

Jeg har en tendens til at sluge maden dels hvis der sker en masse omkring mig - men også hvis jeg er sulten. Idag lykkes det faktisk ikke rigtig for mig at spise min morgenmad langsomt. Jeg var nemlig sulten og så var der jo børnene - jeg havde lige hældt op og vupti så var min tallerken tom.

Jeg måtte jo have spist det fordi det var væk :-)

Men ellers er jeg ret god til at spise især mine hovedmåltider langsomt og med opmærksomheden på maden (ved mundfuldene). Altså når jeg selv skal sige det.

Jeg har haft blomster til at stå på bordet for at minde mig selv om det - nu går det lidt mere af sig selv - jeg husker det regelmæssigt. Og så lægger jeg bestikket fra mig ind imellem, det hjælper også.
16 år10. marts 2008 kl. 14:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });