Et kvindeligt spørgsmål..

Du læser en tråd i debat > vægttab

Et kvindeligt spørgsmål..
Hej
Jeg er på min første kur nogensinde og er ikke så erfaren på området :)
Startede 1. jan og har tabt mig lidt over 5 kg. Det er jeg helt tilfreds med.
Mit spørgsmål er, om der er nogle af jer kvinder/piger, der oplevet vægtstigning op til/under jeres menses?
Lørdag er vejedag for min Mor og jeg (som bakker hinanden op i vores lille kamp), der vejede jeg 56,8. Helt perfekt og jeg var super glad. Mandag morgen følte jeg mig helt lad, selvom jeg kun havde spist sundt weekenden over. Vejede da 60 kg!! Tud tud.
Har siden mandag faktisk kun spist frugt og grønt samt suppe. vejer idag 58,2.
Jeg fatter det simpelthen ikke ... Kan det være væske mon? Jeg venter menses idag eller imorgen.
Øv, får næsten fornemmelsen af, at det hele kan være lige meget.
Sabine
16 år5. marts 2008 kl. 10:31
re: Et kvindeligt spørgsmål..
Det er helt almindeligt at vægtet stiger på til mens. Jeg engang en kollega der havde en vægtforskel på 10 kg !!!!!!!!! HVER GANG -
Så slap du bare af - din vægt skal nok falde igen.

Nu er der jo ikke kun ulemper vi kvunder/piger har - vores forbrænding er højere under mens, så vi kan godt tillade os et lille stykke chokolade uden det hævner sig.
16 år5. marts 2008 kl. 11:31
Gud et lækkert svar. Mange tak - nu stiger humøret igen:)
Sabine
16 år5. marts 2008 kl. 11:47
Fat mod..
Hi hi - jeg sendte en mail ud i dette forum i sidste uge, med nøjagtig samme spørgsmål. .For dér stod min vægt fuldstændig stille (og jeg havde menses) I denne uge daler min vægt lige så stille igen - dag for dag ... så FAT MOD...
Smil fra Camfog
16 år5. marts 2008 kl. 20:44
re: Fat mod..
ORKKK - her er det MINDST et kilo som jeg tager på op til mens.
Jeg var ikke klar over det med forbrændingen - så noget godt er det da.
KH Lene
16 år6. marts 2008 kl. 18:52
Jeg tager gerne 1½ kg på i dagene op til menses
16 år15. marts 2008 kl. 22:57
hehe, lidt godt at høre at jeg ikke er den eneste som føler mig som en blåhval op til min mens ;-)
16 år18. marts 2008 kl. 12:57
Jeg taber mig normalt meget i mens perioden. men når jeg så går igang med P-pillerne igen, så stiger vægten drastisk.

Er der andre der oplever det samme???

Jeg overvejer at droppe pillerne, da jeg også føler de gør mig oppustet og irritabel. (ja har prøvet andre mærker...men det virker som om jeg kan vælge mellem hysteri eller depresssion)
16 år31. marts 2008 kl. 18:02
Overvej sådan en ring - en prævensionsring (P ring). Den skal sættes op og tages ud 1 gang i måneden men ellers skal man ikke røre ved den. Fidusen skulle være at den leverer "medicinen" der hvor medicinen skal leveres og derfor er den ikke så kraftig.
16 år31. marts 2008 kl. 19:44
endnu engang....
... utroligt at man "glemmer" så hurtigt (skrev selv en kommentar d. 5.3)... MEN endnu engang har jeg fået det bekræftet.... 1 kg op UDEN nogen god grund, andet end MENSES... (det er sgu da utroligt).... altså utrolig irriterende ;-(.... og utroligt at det er så svært at affinde sig med :-)
16 år31. marts 2008 kl. 19:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });