Lene Hansson
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Lene Hansson
Det er hende med syre-base-ting som vasker kødet under den varme hane, ikke?
Jeg synes hun er en fidusmager.
Jeg synes hun er en fidusmager.
16 år4. marts 2008 kl. 19:40
fabiola4 (slettet)
har ikke hørt noget om at vaske kødet,, så det ved jeg ikke,,,
det virker for nogle, og det er sjovt at læse og afprøve andre opskrifter som variation,, men nej det var ikke alt maden der smagte godt,,,kan jeg huske da vi afprøvede nogle af opskrifterne...
det virker for nogle, og det er sjovt at læse og afprøve andre opskrifter som variation,, men nej det var ikke alt maden der smagte godt,,,kan jeg huske da vi afprøvede nogle af opskrifterne...
16 år4. marts 2008 kl. 19:47
Frede123 (slettet)
Det er rigtigt det med syre - base
Men det er ikke hende som vasker kødet - det er Anne Larsen som har gjort det engang...
Men det er ikke hende som vasker kødet - det er Anne Larsen som har gjort det engang...
16 år4. marts 2008 kl. 19:51
iakob
Ah.. godt, tak for det.
Det kan godt være det virker på kort sigt, men kan man leve med den måde at leve/spise på resten af livet? Ja, Lene Hansson kan sikkert godt, men jeg tvivler nu på jeg kan. Også fordi jeg ikke tror på teorierne omkring syre-base overhovedet - hvis det virker så er det fordi folk spiser mindre end de forbrænder ikke fordi de opdeler mad i syre/base og passer på hvordan de spiser det.
Ja, undskyld. Men det kan altså godt hidse mig op at nogle mennesker tjener penge på andres fedme ved at binde dem historier på ærmet om fup-teorier. Især fordi disse mennesker jo mister tiltroen til hvad der bliver sagt og så ikke lytter når de rigtige ernæringseksperter siger noget.
Det kan godt være det virker på kort sigt, men kan man leve med den måde at leve/spise på resten af livet? Ja, Lene Hansson kan sikkert godt, men jeg tvivler nu på jeg kan. Også fordi jeg ikke tror på teorierne omkring syre-base overhovedet - hvis det virker så er det fordi folk spiser mindre end de forbrænder ikke fordi de opdeler mad i syre/base og passer på hvordan de spiser det.
Ja, undskyld. Men det kan altså godt hidse mig op at nogle mennesker tjener penge på andres fedme ved at binde dem historier på ærmet om fup-teorier. Især fordi disse mennesker jo mister tiltroen til hvad der bliver sagt og så ikke lytter når de rigtige ernæringseksperter siger noget.
16 år4. marts 2008 kl. 20:48
Torunn (slettet)
Alt godt om Lene Hansson. Jeg er bare ikke særlig enig med hende vedr. syre/base teorien. Noget andet man skal være opmærksom på i hendes diæter er, om man kan tåle at spise så meget frugt (sukker) fra morgenstunden. Det kan nemlig påvirker blodsukkeret negativt og sagtens give fysiske symptomer, så som ildebefindende osv.
Fra forskning ved man at ,bl.a. hyperaktive børn eller børn som generelt har store udsving i blodsukkeret (af en eller anden årsag), helst skal undgå frugt (søde sager) indtil midt på eftermiddagen. Dermed har man mulighed for at etablere et fornuftigt blodsukker, som gør børnene mere stabile, især emotionelt.
Torunn
Fra forskning ved man at ,bl.a. hyperaktive børn eller børn som generelt har store udsving i blodsukkeret (af en eller anden årsag), helst skal undgå frugt (søde sager) indtil midt på eftermiddagen. Dermed har man mulighed for at etablere et fornuftigt blodsukker, som gør børnene mere stabile, især emotionelt.
Torunn
16 år5. marts 2008 kl. 09:20
KarinaHadsten (slettet)
Jeg har været stor fan af Lene Hansson - synes hun har gang i nogle rigtige ting på nogle punkter, men må indrømme at jeg ikke helt kan klare hele konceptet. Den med ikke at blande proteiner og stivelse (var det ikke sådan) skulle ifølge en eller anden undersøgelse jeg læste om i IForm være uden hold i virkeligheden. Det har altså ingen betydning og i værste fald får det folk til at tage på. Det begrundes med at det er svært at sammensætte ordentlige måltider. Og det kan jeg godt sætte mig ind i. Med mindre man er vegetar så er det svært at få ordentlige måltider. Jo man kan tage noget kød og nogle grøntsager, men hvis man vil ha ris, pasta, kartoffel og brød er det NUL kød. Det kørte jeg træt i. Så nu prøver jeg i stedet at få smileys her på siden og ikke bekymre mig så meget om sammensætningen i øvrigt.
Men jeg tror til gengæld på at tro kan flytte bjerge, så hvis man tror på Lene Hansson, så er det da bare at følge kuren. Men som Iakob siger tror jeg også man skal overveje om det er noget man gider følge resten af livet. Kan man leve på den måde. Jeg kunne ikke.
Men held og lykke med det. Det fede ved Lene Hanssons bøger er indkøbssedlerne til hver uge ;-) Så er det jo lige til at gå til.
Kh Karina
Men jeg tror til gengæld på at tro kan flytte bjerge, så hvis man tror på Lene Hansson, så er det da bare at følge kuren. Men som Iakob siger tror jeg også man skal overveje om det er noget man gider følge resten af livet. Kan man leve på den måde. Jeg kunne ikke.
Men held og lykke med det. Det fede ved Lene Hanssons bøger er indkøbssedlerne til hver uge ;-) Så er det jo lige til at gå til.
Kh Karina
16 år5. marts 2008 kl. 14:22
Razzmatazz (slettet)
Hvis man tager nogle fede mennesker der udelukkende lever af lortemad der svømmer i fedt og får dem til at spise grøntsager og magert kød og samtidig motionere, ja så taber de sig. Der er der da hverken noget mærkeligt eller forbavsende i. Det har intet med hendes latterlige syre-baseteorier eller noget som helst andet end ganske almindelig sund fornuft, og som alle kan lære. At hun så har været så smart at hun har fået en tv station og en stor del af befolkningen til at hoppe på den galaj, må man jo tage hatten af for. Verden vil bedrages!
Men vi ved jo bedre, ikke sandt? Håber ikke der er nogen af jer der lever efter hendes principper. Opskrifterne er udmærkede og kan sagtens bruges, det er bare det vrøvl de er pakket ind i man skal ignorere.
Men vi ved jo bedre, ikke sandt? Håber ikke der er nogen af jer der lever efter hendes principper. Opskrifterne er udmærkede og kan sagtens bruges, det er bare det vrøvl de er pakket ind i man skal ignorere.
16 år9. marts 2008 kl. 17:52
Hvad med jer.. bruger i hende??