At spise frokost ude?

Du læser en tråd i debat > vægttab

At spise frokost ude?
Min vægt er rædselsfuld - 77,4 dvs ½ kilo OP fra igår........det er bare ikke OK men jeg viste at det ville ¨å galt da jeg så menukortet.......
Det meste er jo nok trods alt tarmindhold (yummi!) og mens på vej, men for pokker da - har I andre madpakker med ud eller?

Jeg trøster mig med at min høje vægt idag trods alt er lavere end min høje vægt for en måned siden - kun et kilo, men lidt har også ret og jeg ved jo at dette virker når jeg bruger det!
Men der skal vist drikkes en helt del vand idag........
KH Lene og ha en dejlig fredag
16 år29. februar 2008 kl. 07:06
re: At spise frokost ude?
Hvis du har mens på vej ville jeg prøve at lade være med at tænke så meget på det. Flere gange har det vist sig at man tager minimum et kilo på lige op til. Så tag det helt roligt. Og lad være med at tænke så meget på det menukort. Sket er sket og du er igang igen.

Jeg tager heller ikke madpakke med ud. Jeg var på Jensens bøfhus tidligere på ugen og det gik rigtig godt i forhold til kuren. Nogle steder er det bare nemmere end andre.

Kh Karina
16 år29. februar 2008 kl. 07:47
jeg har et job som gør at jeg ofte spiser ude, jeg vælger det mindst fede, undlader sovs og dressing er det salat/grønt er det godt, du skal sørge for at det mætter godt, for det er jo et måltid, og er du sulten når du går derfra falder du bare i senere på dagen, - undskyldningen kan jo være "middagen holdt ikke, jeg starter igen i morgen" - og husk dessert smager dejlig, men den går ikke. Så mit råd er "spis bare ude, men hold øjene åbne" Merete
16 år29. februar 2008 kl. 08:02
du kan også spise ekstra mange gulerødder på dagen, det sættter godt gang i forbrændingen...
16 år29. februar 2008 kl. 08:26
Så vidt jeg kan gennemskue, kan det ikke lade sig gøre at tage ½ kilo på om dagen (ligeså lidt som det kan lade sig gøre at tabe det)

Jeg tror i øvrigt at det er godt for både dig og kuren at skeje lidt ud og måske overraske kroppen med lidt ekstra kalorier en gang imellem.
Hvis du gør det med god samvittighed, er det heller ikke til fare for din motivation (men det skal selvfølgelig være ved specielle lejligheder)

Når jeg spiser ude er det ikke kalorierne jeg er bekymret for, men udelukkende mit sukkermonster, som jeg ikke gider at slås med to dage efter (ulvehunger) Så jeg spiser ikke flüte og bagt kartoffel. Men jeg kan godt finde på at spise is til dessert (det er sjældent store mængder man får på restaurant)

Det skal så lige siges at jeg vejer en del mere end dig, og mit basis stofskifte tillader mig måske at synde lidt mere uden at det får betydning....
16 år29. februar 2008 kl. 09:15
Som jeg skriver i Fredes slanketråd, så er det en god idé at planlægge sin mad på forhånd. Så slipper man jo for at læse menukortet igennem og lade sig friste.

Men.. sket er sket og det nytter ikke noget at ærge sig. Som du selv siger så har du jo tabt dig. Du kan bruge lidt energi på at tænke over hvad der gik galt og hvad du vil gøre næsten gang. Overlad så lidt som muligt til din viljestyrke når du sidder der - men planlæg maden så godt du kan på forhånd.

Og husk at det må gerne være lidt godt når du er ude - i hvert tilfælde hvis du sjældent er ude.

Jeg skal ud i aften - på Tortilla Flats. Sidste gang jeg var ude var på Italia hvor jeg på forhånd havde bestemt mig for at få fisk og at jeg gerne måtte levne og bare light sodavand at drikke. Jeg fik kaffe til desert.

I aften er det endnu sværere at finde en kalorielet menu, så jeg vælger at sammenligne med hvordan jeg plejede at gøre fremfor min nuværende diet. Jeg plejer at starte med en omgang nachos med ost, så en stor hovedret og til sidst en is eller kaffe med spiritus og flødeskum.

I aften skal jeg ikke have forret, hovedretten bliver ikke noget specielt slankende - men jeg vil bede om ikke at få ost og der er fri salatbar. Deserten bliver - hvis der er tid og lyst, frisk frugt.

På den måde er ting planlagt og jeg spiser noget bedre end til hverdag.
16 år29. februar 2008 kl. 11:09
Tak for de gode svar...og nej, jeg tror heller ikke at man kan tage ½ kilo på på et døgn sådan i reelt fedt og guskelov for det!

Hvad er der med de der gulerødder???
Er de ekstra gode for folk på kur?
KH Lene
16 år29. februar 2008 kl. 11:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });