Hvorfor en træner? Det er en person som skal holde dig motiveret, bygge din selvtillid, hjælpe dig med at løse problemer, holde dig ansvarlig (ved at vide at man skal rapportere fremskridt til nogen motiveres man til at følge planen) og hjælpe dig til at se ting fra en mere nyttig perspektiv.
Man skal være ærlig overfor sin træner, ellers virker det ikke.
SKRIV KANDIDATER TIL EN KUR-TRÆNER NED ALLEREDE NU!
Kandidater kan være en nær ven eller familiemedlem, en anden ven eller familiemedlem der også vil køre Becks Diet Solution, en organiseret gruppe, en professionel eller folk på internettet (her har I så den dybereliggende og ret selviske årsag til at jeg skriver alt det her ;-).
Hvad skal man snakke med sin træner om: Man bør kalendersætte et fast møde, helst ansigt til ansigt, mindst een gang om ugen og ind imellem via telefon eller email når et behov derfor opstår. Gerne dagligt.
På de ugentlige møder bør man tale om følgende: - Det ugentlige vægttab, man behøver ikke fortælle ens vægt men kan nøjes med ændringen i vægten. - Successer man havde i den forgangne uge (brug gerne "dagens opgaver"-listen som udgangspunkt). Nævn alt hvad du fortjener ros for så træneren kan forstærke dine positive tendenser. - De kampe man kæmpede sidste uge. Snak om trang til spisning, svipsere og stressfaktorer. Nævn alt hvad der kan influere med Becks Diet Solution. Bed din træner om at hjælpe dig med at finde måder at håndtere tilbageskridt og udfordringer i fremtiden. Rapporter dine sabotagetanker og bed om hjælp til at finde på svar.
Initialiser kommunikation med din træner på nøgletidspunkter, når: - Du står foran en højrisiko situation - som f.eks. en fest eller familiekomsammen - hvor du er nervøs for at du måske vil forvilde dig fra planen. Find sammen ud af hvilke strategier du skal bruge.
- Du har afveget fra din plan. Diskuter hvad du skal gøre nu for at komme tilbage på sporet. Du vil især have behov for hjælp hvis du kritiserer dig selv og føler dig som en fiasko.
Skriv eller ring dagligt, hvis: - Du kæmper med at holde din daglige spiseplan. Det kan måske være en idé også at rapportere spist mad til træneren hvis man har problemer med at over holde spiseplanen. - Du kæmper med at gøre andre daglige opgaver i programmet. En træner vil være en god støttehjul indtil tiden går og ting bliver lettere.
Hvad hvis jeg får en træner og så fejler? Hvad vil han eller hun så tænke om mig? * Hvis jeg vælger den rette person, så maksimerer jeg mine chancer for succes. Jeg skal ikke vælge en kur-træner som vil se dårligt på mig bare fordi jeg prøver.
Jeg vil ikke ulejdige en anden. * Allerførst: Den person som jeg vælger som min kur-træner vil sikkert anse mig for at være lidt arbejde værd. For det andet så er det sikkert ikke så meget arbejde ved at være min træner, som jeg tror. For det tredie så kan det være at processen bringer os tættere sammen. Mange føler sig beæret over at blive valgt til at støtte og hjælpe en anden. Og til sidst så kan jeg da i det mindste give vedkommende valget om han eller hun ønsker at hjælpe mig eller ej.
Jeg burde være i stand til at gøre dette selv. * Hvis jeg kunne gøre det selv, så ville jeg allerede have tabt mig og have holdt den ekstra vægt af. Jeg bliver nødt til at indse at jeg har brug for hjælp - akkurat ligesom mange andre personer har.
Jeg har ikke overholdt min diet plan og jeg tror jeg har taget på. Jeg har ikke lyst til at ringe til min træner og fortælle det. * Det er nu jeg har mest brug for min træner. Om få minutter vil jeg sikkert være glad for at jeg ringede. Min kur-træner vil ikke kritisere mig eller tænke mindre om mig. Hvis jeg ringer, så vil jeg få den praktiske hjælp og støtte jeg har behov for. Mine grunde til at jeg ønsker at tabe mig, de grunde jeg skrev på mit fordelsresponskort, de er stadig gældende. Jeg skal ringe til min træner nu.
* Jeg har læst mit fordelsresponskort mindst to gange dagligt idag: _ * Jeg har læst andre responskort som krævet: ____ * Jeg spiste langsomt, sad ned og bemærkede enhver mundfuld: __ (En gang, for det meste, noget af tiden) * Jeg gav mig selv ros når jeg gjorde noget kontruktivt: ___ (En gang, for det meste, noget af tiden) * Jeg besluttede mig for en kur-træner eller støttegruppe
Rigtig meget af dagens opgave kan man opnå gennem madital - hvis man gør sin dagbog offentlig og vænner sig til at notere i den og skrive indlæg i forummet der fortæller om dagens eller ugens kampe og successer. De fleste her på sitet kender jo ikke Becks Diet Solution og kender måske ikke så meget til sabotagetanker og den slags.
Det er derfor en rigtig god idé at finde en person-person som kur-træner. Det koster 70 kroner at købe bogen så den kan man bare give vedkommende - og måske kan I være gensidige kur-trænere.
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ",
"dismiss": "OK",
"allow": "Det er fint",
"deny": "Afvis",
"link": " cookiepolitik.",
"href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) {
runScriptsRequiringConsent();
}
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) {
runScriptsRequiringConsent();
}
/*else {
document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
}*/
createCookie("cookieconsent_time","now",365);
}
})
}
}, 1000);
});
Her kan I købe bogen: bookdepository.co.uk
Eller arbejdsbogen: bookdepository.co.uk
Hvorfor en træner? Det er en person som skal holde dig motiveret, bygge din selvtillid, hjælpe dig med at løse problemer, holde dig ansvarlig (ved at vide at man skal rapportere fremskridt til nogen motiveres man til at følge planen) og hjælpe dig til at se ting fra en mere nyttig perspektiv.
Man skal være ærlig overfor sin træner, ellers virker det ikke.
SKRIV KANDIDATER TIL EN KUR-TRÆNER NED ALLEREDE NU!
Kandidater kan være en nær ven eller familiemedlem, en anden ven eller familiemedlem der også vil køre Becks Diet Solution, en organiseret gruppe, en professionel eller folk på internettet (her har I så den dybereliggende og ret selviske årsag til at jeg skriver alt det her ;-).
Hvad skal man snakke med sin træner om:
Man bør kalendersætte et fast møde, helst ansigt til ansigt, mindst een gang om ugen og ind imellem via telefon eller email når et behov derfor opstår. Gerne dagligt.
På de ugentlige møder bør man tale om følgende:
- Det ugentlige vægttab, man behøver ikke fortælle ens vægt men kan nøjes med ændringen i vægten.
- Successer man havde i den forgangne uge (brug gerne "dagens opgaver"-listen som udgangspunkt). Nævn alt hvad du fortjener ros for så træneren kan forstærke dine positive tendenser.
- De kampe man kæmpede sidste uge. Snak om trang til spisning, svipsere og stressfaktorer. Nævn alt hvad der kan influere med Becks Diet Solution. Bed din træner om at hjælpe dig med at finde måder at håndtere tilbageskridt og udfordringer i fremtiden. Rapporter dine sabotagetanker og bed om hjælp til at finde på svar.
Initialiser kommunikation med din træner på nøgletidspunkter, når:
- Du står foran en højrisiko situation - som f.eks. en fest eller familiekomsammen - hvor du er nervøs for at du måske vil forvilde dig fra planen. Find sammen ud af hvilke strategier du skal bruge.
- Du har afveget fra din plan. Diskuter hvad du skal gøre nu for at komme tilbage på sporet. Du vil især have behov for hjælp hvis du kritiserer dig selv og føler dig som en fiasko.
Skriv eller ring dagligt, hvis:
- Du kæmper med at holde din daglige spiseplan. Det kan måske være en idé også at rapportere spist mad til træneren hvis man har problemer med at over holde spiseplanen.
- Du kæmper med at gøre andre daglige opgaver i programmet. En træner vil være en god støttehjul indtil tiden går og ting bliver lettere.
=====================================
Sabotagetanker:
Hvad hvis jeg får en træner og så fejler? Hvad vil han eller hun så tænke om mig?
* Hvis jeg vælger den rette person, så maksimerer jeg mine chancer for succes. Jeg skal ikke vælge en kur-træner som vil se dårligt på mig bare fordi jeg prøver.
Jeg vil ikke ulejdige en anden.
* Allerførst: Den person som jeg vælger som min kur-træner vil sikkert anse mig for at være lidt arbejde værd. For det andet så er det sikkert ikke så meget arbejde ved at være min træner, som jeg tror. For det tredie så kan det være at processen bringer os tættere sammen. Mange føler sig beæret over at blive valgt til at støtte og hjælpe en anden. Og til sidst så kan jeg da i det mindste give vedkommende valget om han eller hun ønsker at hjælpe mig eller ej.
Jeg burde være i stand til at gøre dette selv.
* Hvis jeg kunne gøre det selv, så ville jeg allerede have tabt mig og have holdt den ekstra vægt af. Jeg bliver nødt til at indse at jeg har brug for hjælp - akkurat ligesom mange andre personer har.
Jeg har ikke overholdt min diet plan og jeg tror jeg har taget på. Jeg har ikke lyst til at ringe til min træner og fortælle det.
* Det er nu jeg har mest brug for min træner. Om få minutter vil jeg sikkert være glad for at jeg ringede. Min kur-træner vil ikke kritisere mig eller tænke mindre om mig. Hvis jeg ringer, så vil jeg få den praktiske hjælp og støtte jeg har behov for. Mine grunde til at jeg ønsker at tabe mig, de grunde jeg skrev på mit fordelsresponskort, de er stadig gældende. Jeg skal ringe til min træner nu.
=====================================
Forpligt dig skriftligt:
* Jeg har læst mit fordelsresponskort mindst to gange dagligt idag: _
* Jeg har læst andre responskort som krævet: ____
* Jeg spiste langsomt, sad ned og bemærkede enhver mundfuld: __
(En gang, for det meste, noget af tiden)
* Jeg gav mig selv ros når jeg gjorde noget kontruktivt: ___
(En gang, for det meste, noget af tiden)
* Jeg besluttede mig for en kur-træner eller støttegruppe
===================================================
Rigtig meget af dagens opgave kan man opnå gennem madital - hvis man gør sin dagbog offentlig og vænner sig til at notere i den og skrive indlæg i forummet der fortæller om dagens eller ugens kampe og successer. De fleste her på sitet kender jo ikke Becks Diet Solution og kender måske ikke så meget til sabotagetanker og den slags.
Det er derfor en rigtig god idé at finde en person-person som kur-træner. Det koster 70 kroner at købe bogen så den kan man bare give vedkommende - og måske kan I være gensidige kur-trænere.