inspiration til madpakken
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: inspiration til madpakken
Uh.. du har brug for noget mere groft. Gerne rugbrød - det er og bliver den bedste brødtype vi har. Og også gerne lidt kødpålæg eller fisk. En pastasalat med en grov pastatype i kan også være godt. Der findes også forskellige bønneretter / bulgur mv som man kan have fornøjelse af. Eller pitabrød.
Spiser du nødder, frø, planteolier eller advokado? Hvis ikke, så kan du komme til at mangle umættede fedtsyrer - dem som holder din hjerne igang.
Jeg ved ikke med sulten, men måske skyldes det at motion (eksempelvis hårdt arbejde) er appetitregulerende? Måske har du bare fået mere tid på hånden? Eller måske nøjes du ikke med salat og frugt da du arbejdede hårdt?
Prøv selv at søge lidt på madpakker på google - der findes nogle ganske gode sider med ideer (især til børn men man kan jo hugge lidt). Husk også at korrekt indpakning er alfa og omega for en madpakke. Prøv f.eks. denne her: skipper-clement-skolen.dk
Husk også at læse f.eks. de gode råd fra Arla med en sund skepsis. Arla's primære formål er at sælge deres produkter og deres råd vil naturligvis være bundet i at vise at de også har kalorielette produkter. Ikke i de 8 kostråd ;-)
Spiser du nødder, frø, planteolier eller advokado? Hvis ikke, så kan du komme til at mangle umættede fedtsyrer - dem som holder din hjerne igang.
Jeg ved ikke med sulten, men måske skyldes det at motion (eksempelvis hårdt arbejde) er appetitregulerende? Måske har du bare fået mere tid på hånden? Eller måske nøjes du ikke med salat og frugt da du arbejdede hårdt?
Prøv selv at søge lidt på madpakker på google - der findes nogle ganske gode sider med ideer (især til børn men man kan jo hugge lidt). Husk også at korrekt indpakning er alfa og omega for en madpakke. Prøv f.eks. denne her: skipper-clement-skolen.dk
Husk også at læse f.eks. de gode råd fra Arla med en sund skepsis. Arla's primære formål er at sælge deres produkter og deres råd vil naturligvis være bundet i at vise at de også har kalorielette produkter. Ikke i de 8 kostråd ;-)
16 år27. februar 2008 kl. 22:55
fabiola4 (slettet)
re: inspiration til madpakken
her er hvad jeg skal have i morgen: en ds. tun, majs, ærter, øko mayonaise, karry, salt og peber blandes sammen,,,en hurtig sag,, med mange fibre fra grøntsagerne...brødet tager jeg til formiddag eller eftermiddag...håber du finder den rette løsning for dig,,,og ja man kan godt køre træt i de madpakker...
16 år27. februar 2008 kl. 22:59
Jeg har også opdaget, at jeg er mere/oftere sulten nu, hvor jeg sidder i skolen, og skal koncentrere mig og spiser derfor mere, end da jeg gik på arb 3 timer om ugen, og arbejdede fysisk hårdt, det synes jeg er underligt. Er det i virkeligheden bare noget jeg bilder mig ind, at jeg er sulten,når jeg sidder der i skolen?!