Træt af mig selv!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Træt af mig selv!!
det køre på sminner med kosten, motion mv.. men har et problem,,,og har jeg først slik kan jeg ikke lade det stå..så køber ikke noget,, men jeg sælger jo personlig chokolade i butikken,,,,kan bare ikke lade det stå!!!!.. så konklutionen må jo være at, at jeg ikke skal sælge chokolade mere,,, andet end det som man kan bestile med personlig skrift på... meeen det er da træls....
16 år27. februar 2008 kl. 17:07
re: Træt af mig selv!!
Se, her burde vi ha en kæmpe krammesmiley. Så havde du fået en af mig.
Op med humøret - en lille smule chokolade er godt hvis det er den mørke - er det en hjælp?????

piiiiist - HVOR sælger du chokolade.....jeg er lidt træt af supermarkedsmodellen og jeg vejer helt bevidst chokolade af næsten hver dag.
KH Lene
16 år27. februar 2008 kl. 20:04
15 km syd for aalborg...og nu har jeg taget resten af chokoladen med hjem,, s¨å nu er det snart guffet af familien,,så er jeg fri for at tænke på det i morgen ...super dejligt,.....
ja jeg vælger også 70%,,men dette jer har er håndlavet med fyld,,,og det er altså ikke godt for vægten...- kan jeg se,,, for det er efter at jeg har fået det i butikken,, at min vægt er steget...men nu skal det være slut...
16 år27. februar 2008 kl. 20:37
Det er godt nok noget af en udfording du har fået dig der. Minder mig om et andet indlæg fra en stakkel der stod i bagerbutik.

Er det din egen butik? Kan du gøre visse ting i butikken for at gøre ting nemmere for dig selv?

Allerførst så bør du helt sikkert overveje om du skal arbejde med chokolade. Har du muligheden og lysten til at få et andet job, så kunne det være en god idé at overveje.

Dernæst, så kunne du evt lave et lille stykke personligt chokolade til dig selv hver dag, hvorpå der står "Godt gået" eller "Yeah!" eller er en stjerne eller noget lignenden. Dette stykke er til dig om aftenen, hvis du har klaret dig igennem dagen uden at smugspise.

Du burde også overveje at lave den der fordelsresponskort som der skal laves på dag 1 i Becks Diet Solution. Hvis du kan, så hæng den op på dit arbejde så du ser den lige der hvor du bliver fristet til at spise chokolade. Reglen er så at du skal læse alle punkterne på kortet igennem før du tager et stykke chokolade!

Det kan også være en god idé at sætte sig ned for at spise. Især hvis det er et andet sted. Det giver nemlig een tid til at vælge stykket fra igen.

Jeg havde personligt held med at sætte et armbånd på armen (jeg købte en billig een til20 kroner i en stærk grøn farve til fordel for børnekræftfonden eller sådan noget i Toyz R Us). Jeg er ikke vant til at gå med armbånd (ur, ja, men armbåndet sat på den anden arm. Højre arm) så hver gang jeg rakte armen frem kunne jeg både se og mærke armbåndet og så var reglen: "Tænk over hvad din arm laver. Ønsker du i virkeligheden at gøre det som den er i færd med? Var det en del af planen? Hvis nej, så træk armen til dig igen uden noget i hånden".

Planlæg også hvad du vil sige til dig selv. Læg mærke til hvilke dårlige undskyldninger du bruger for at komme til at spise chokoladen (Sabotagetanke). Og find så svaret på denne tanke - den fornuftige stemme - som også skal tale til dine følelser.

Bare et enkelt stykke skader ikke! - jo, det gør det faktisk fordi det bliver jo hurtigt til et enkelt stykke flere gange om dagen. (bare et eksempel)

Overvej også en belønning for f.eks. at have stået i butikken i en uge uden at have spist af chokoladen. Det kan være hvad som helst - alt fra at stå foran spejlet og juble og sige "jeg klarede den" og prale til din mand/kærreste - til at købe et månedsblad som du godt kan lide at læse i - til f.eks. en ring (spinningsring? - som den Karina køber for hver 5. kilo) når du har gjort det i en uge, derefter i 2 uger, derefter i 3 uger. Når du køber den 5. ring har du så ikke spist chokolade i butikken i 15 uger.

Og... det er ok at spytte chokoladen ud hvis du først kommer i tanke om det når det er i munden. Og man kan bruge andre tricks som tit at børste tænder eller putte andet i munden som virker dårligt sammen med chokolade.
16 år27. februar 2008 kl. 21:16
øh..nej jeg kan ikke overvejet andet job,, da det er min egen forretning jeg åbnede for 3 mdr. siden...kan godt se hvor du vil hen med alle de overvejelser...men nej,, jeg arbejder med mig selv og løsningen er at det skal ud af min butik...jeg kan sagtens slanke mig og klare dagene, så længe jeg ikke har slik liggende....så det er den eneste løsning for mig,,,,vi kan jo ligeså godt fjerne de ting der gør andre ting svære for os..
Jeg får ikke lige læst dine tråde vedr. den bog du læser.. så ved ikke så meget om det,, men syntes selv at jeg er meget fornuftig til at vælge de rette ting for mig,,,jo se nu bare,,, nu har min søster spurtgt om jeg ikke vil være hendes slankekonsulent...jojo...
Tak for tankerne...
16 år27. februar 2008 kl. 23:09
Hej fabiola!
Jeg kunne godt tænke mig at spørge om hvad dine kunder siger til at du fjerner den lækre chokolade?
Du solgte måske ikke ret meget af den?
Hvis du gjorde vil det da være et problem ikke?

Noget andet er at man vel er nødt til at kunne håndtere nogle fristelser, man kan ikke fjerne alt den slags fra ens omgivelser.
16 år28. februar 2008 kl. 08:00
PS: Ideen med armbåndet, som reminder hvergang man rækker armen ud, synes jeg er rigtig god :-)
16 år28. februar 2008 kl. 08:03
Det kan være svært helt at undgå at have fristelserne i nærheden i længden. Men Fabiola - hvis det er det der skal til her i starten, så er det det du gør. Men forhåbentlig får du med tiden et mere afslappet forhold til at have det indenfor rækkevidde uden at skulle spise det.

Held og Lykke med det - hvad hedder din butik - syd for Aalborg hvor mere præcist. Hvad sælger du ellers i butikken ?

Kh Karina
16 år28. februar 2008 kl. 09:09
Jeg havde fået det indtryk at du stod i en chokoladebutik :-) Hvilken slags butik er der?

Hvis du skal være din søsters slankekonsulent, hvorfor så ikke også omvendt?

Jeg vil helt klart anbefale Beck's bog. Men det ved du sikkert allerede godt. Dagens opgave i Becks handler faktisk netop om slankekonsultenter (godt ord, skulle have brugt det i stedet for kur-træner ;-) og hvordan man bruger dem og hvad de skal gøre.

Jeg tror jeg sammenlagt brugte en halv time i gennemsnit på bogen hver dag under første gennemlæsning. Oftest læste jeg det som det sidste lige før jeg lagde mig til at sove. Så havde jeg en notesbog og en blyant og kunne løse de fleste af planlægningsopgaverne indenfor den halve time.

Nå, men.. hvis du har fundet en løsning, så er det jo godt. Nu mangler du bare at blive mindre træt af dig selv. Start med at tænke på at du identificerede et problem, fandt en løsning og har snart implementeret den. Det er da handlekraft! Godt gået!
16 år28. februar 2008 kl. 10:05
tjek onskebronden.dk... så kan du se noget af udvalget...
jeg forhandler personlige gaver, startede med en broderi maskine, så brodere på alt mulig, personlige kopper,,,personlig vin,, personlig chokolade med navn på(bestillingevare), havde så køb nogle små nogle til smagsprøver,,,nej kunderne er jo ikke vant til chokoladen,, så tror ikke at det røre dem så meget, at det ikke er der,, bare de kan bestille hjerter mv.. med navn på....
Nej tak jeg ønsker ikke at skal ha gang i den bog,,,men godt at jeg kan klare mig uden,, og lysten til sådan en bog skal være der...jeg er selv kommet meget langt med mig selv inden for de sidst år...og er jo ikke overvægt ...eller har som sådan problemer,,,så lad os nu ikke gøre problemet større end det er...jeg var bare træt af mig den dag,, er det ikke hverdag,, jeg er faktisk ret glad for mig selv,,,og noget af det har jeg fået igennem mit løb, som er utrolig selvtilfredsstilende...
Nej jeg skal ikke have min søstewr som konsulent,, hun har slet ikke de meninger om mad mv,. som jeg har...der er jo ligesom en grund til at hun vejer 45 kg mere end mig!!! selvom vi er lige høje...
Jo jeg mener godt at man kan fjerne dagens fristelser...eks..ville jeg aldrig kunne arbejde på en slik fabrik eller ligende....så ville jeg ho være træt af mig selv hver dag,, ogf livert sklal jo levet , vi skal være lykkelige,, og derfor vælge det bedst for os selv..
Tak for kommentare.. men jeg er glad igen...solen skinner,,,og ingen fristelser....
16 år28. februar 2008 kl. 10:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });