#2 af fabiola4 (slettet)
Varm cacao for alle
Du læser en tråd i debat > vægttabfabiola4 (slettet)
re: Varm cacao for alle
dejligt at du har fundet en lækkerbisken...
hvis man ikke er til unaturlige stoffer,,, kan man søde med birkesød,,,det er sukker der er udvundet fra birketræer...
hvis man ikke er til unaturlige stoffer,,, kan man søde med birkesød,,,det er sukker der er udvundet fra birketræer...
16 år26. februar 2008 kl. 21:56
KarinaHadsten (slettet)
re: re: Varm cacao for alle
Det har jeg ikke engang tænkt på - vi laver da tit varm kakao på den måde, men med masser af sukker. Men sødemiddel var da værd at prøve.
Fabiola - hvor køber man sådan noget birkesød og hvad med energien i sådan noget?
Kh Karina
Fabiola - hvor køber man sådan noget birkesød og hvad med energien i sådan noget?
Kh Karina
16 år27. februar 2008 kl. 08:32
KarinaHadsten (slettet)
Nå jeg var lidt nysgerrig og her er en beskrivelse af Birkesød hvis andre har interesse:
Naturligt sødt alternativ med lille påvirkning af blodsukkeret
Beskrivelse:
Birkesød er et sødestof fra planteriget, som kan bruges istedet for sukker til madlavning og bagning. Det har samme sødeværdi og udseende som sukker, men 40% færre kalorier. Anvendelsesmulighederne af Birkesød er mange, og smagsmæssigt minder det meget om sukker. Birkesød er en fin medspiller i kampen imod det daglige sukker i kosten.
Det skal dog bemærkes, at overdreven brug kan virke afførende.
Naturligt sødt alternativ med lille påvirkning af blodsukkeret
Beskrivelse:
Birkesød er et sødestof fra planteriget, som kan bruges istedet for sukker til madlavning og bagning. Det har samme sødeværdi og udseende som sukker, men 40% færre kalorier. Anvendelsesmulighederne af Birkesød er mange, og smagsmæssigt minder det meget om sukker. Birkesød er en fin medspiller i kampen imod det daglige sukker i kosten.
Det skal dog bemærkes, at overdreven brug kan virke afførende.
16 år27. februar 2008 kl. 08:36
fabiola4 (slettet)
Hej Karina...køber det på helsebasen.dk
16 år27. februar 2008 kl. 17:10
KarinaHadsten (slettet)
Tak - jeg har også fundet det på et par webshops :-) Jeg skal vist kigge lidt mere, men mit problem med de shops er at nogle af tingene aner jeg ikke hvad jeg skal bruge til. :-(
Kh Karina
Kh Karina
16 år28. februar 2008 kl. 08:08
Som mange andre så ELSKER jeg også alt hvad der smager af chokolade. En "billig" version af varm cacao er at varme mælk (jeg anvender skummetmælk) og tilsætte "rigtig" cacao (altså det man bruger når man fx bager) - det er rigtig koncentreret og man skal derved kun bruge ca 2-3 tsk., og så søder man det med flydende kunstigt sukker (eller sødetabletter). Man kan lave det rigtig kraftigt i smagen og få den dér vidunderlige følelse af "chokolademæthed", men kun med kalorierne fra mælken og en lille smule fra cacaoen.. PRØV det hvis du er lækkersulten :-)