#2 af fabiola4 (slettet)
God "slik" for 201 kJ
Du læser en tråd i debat > vægttabfabiola4 (slettet)
re: God "slik" for 201 kJ
ja smooties er en god ting.
16 år23. februar 2008 kl. 10:45
iakob
Jo.. jeg tror jeg kender den der under navnet jordbærmælk - men jeg husker ikke om blandingsforholdet er den samme.
Smooties kan være ganske gode og sunde og vitaminbomber. Men pas på med ikke at blive fristet til dem hvor man skal blende vanilieis ind i. Og pas på med antallet - især her til sommer hvor man ikke skal foranledes til at tro at man på en kur kan drikke litervis af smoothies ;-)
I øvrigt kan man blende nogle isterninger med - så bliver den lækker og kold.
Smooties kan være ganske gode og sunde og vitaminbomber. Men pas på med ikke at blive fristet til dem hvor man skal blende vanilieis ind i. Og pas på med antallet - især her til sommer hvor man ikke skal foranledes til at tro at man på en kur kan drikke litervis af smoothies ;-)
I øvrigt kan man blende nogle isterninger med - så bliver den lækker og kold.
16 år23. februar 2008 kl. 14:08
KarinaHadsten (slettet)
Den med isterningerne er man ude over når man tager frosne jordbær - som kommer temperaturen helt af sig selv. Jeg har ikke haft mod på at eksperimentere med andre smoothies. Men måske jeg skulle. Og nej dem med vanilleis skal man nok ikke fristes af. Men denne her ville jeg da uden problemer med samvittigheden drikke flere af om dagen.
Kh Karina
Kh Karina
16 år23. februar 2008 kl. 15:00
iakob
Ja, frosne jordbær plejer jo også at være kolde - ved ikke lige hvorfor jeg ikke tænkte på det ;-)
Jeg ved nu ikke om man kan drikke flere glas om dagen. Hvad er energiindholdet i sådan en fætter?
Jeg ved nu ikke om man kan drikke flere glas om dagen. Hvad er energiindholdet i sådan en fætter?
16 år24. februar 2008 kl. 07:37
beta (slettet)
Har i et forslag til en smooties uden mælk, p.g.a. allergi.
Så vil jeg blive glad.
Mvh beta
16 år26. februar 2008 kl. 22:06
Maddie (slettet)
Hej Beta,
Kan du tåle rismælk eller soyamælk, kan det ikke bruges på samme måde som komælk?
Kan du tåle rismælk eller soyamælk, kan det ikke bruges på samme måde som komælk?
16 år26. februar 2008 kl. 22:10
Calle (slettet)
Jeg har regnet den efter, og som overskriften i tråden siger, så er den på 201 kJ
16 år27. februar 2008 kl. 07:03
KarinaHadsten (slettet)
Beta: Jeg vil faktisk tro at du kan få et godt resultat med frosne jordbær og juice - f.eks. appelsin juice. Vil dog nok give en anden energifordeling.
Kh Karina
Kh Karina
16 år27. februar 2008 kl. 08:27
Man tager 80 g frosne jordbær og ½ dl skummetmælk og så blender man det. Hvis der mangler lidt væde kan man tilsætte lidt vand. Drikken kan sødes med sødemiddel, honning eller med sukker. Det hele blendes til der ikke er flere klumper og drikkes med det samme. Hvis man laver det tykt kan det næsten fungere som is. Mmmmmm.
Kh Karina