kernesund familie

Du læser en tråd i debat > vægttab

kernesund familie
er der nogel herinde der lever efter den bog??
jeg syntes at den er alletideres, og bruger meget af deres ting..eks...køber vi nu ting hvor der for det meste ikke er e. nr i , øko grønt og frugt, får smooties med proteinpulver til morgenmad,, og bruger mange af deres principper...
En varm anbefalet bog....
16 år22. februar 2008 kl. 15:52
re: kernesund familie
Hej,

Jeg har læst lidt om bogen, - tror jeg, -er det ikke den, hvor familien lægger kosten om pga. datterens damp?

Jeg tror på, at det er rigtigt at undgå det hvide brød. pastaen, melet og sukkeret, men det er rigtig svært for mig. De måneder, hvor sparekniven er gemt væk, vil jeg også rigtig gerne købe økologiske grøntsager. Fornøjelsen ved at spise en spansk broccoli er ikke så stor, når man ved, at de nærmest bades i gift.
Er der også noget med, at man ikke skal spise kogte gulerødder og kartofler?

Hvordan laver du så morgenmaden, - hvad består den af?

Hvor længe har du levet efter de principper, og kan du mærke forskel på familiens velbefindende.

Nå, det var mange spørgsmål, hvis du ikke gider besvare dem alle, er du på forhånd tilgivet.

Venlig hilsen

Maddie
16 år22. februar 2008 kl. 19:01
Hmmm skulle kosten som sådan have noget at sige omkring DAMP - det er jeg lidt interesseret i at høre. Jeg kan selvfølgelig tænke mig til det indlysende at et DAMP-barn ikke får mindre energi af at blive fodret med sukker. Men er der andre teorier omkring kost og DAMP. Fabiola - er det den bog Maddie snakker om ?

Min kærestes dreng har DAMP og hvis kostændringer kan hjælpe skulle det da prøves.

Kh Karina
16 år22. februar 2008 kl. 21:08
Jeg har tilfældigvis lige læst lidt om forfatteren idag og det er den 5 årige søn der er autist.
Kostomlægningen har åbenbart hjulpet meget på dette.
16 år22. februar 2008 kl. 23:41
Min veninde gjorde det, at hun fjernede sukker fra deres daglige kost, så vidt det var muligt.

Skiftede sukkerslik ud med popcorn, peanuts, chips, saltstænger. Skiftede sodavand og saftevand ud med light. Skiftede så meget hvidt brød ud med grovbrød, som det var muligt. Bandlyste nutella og pålægschokolade. Bagte kage efter diabetesopskrifter. Skiftede morgenmadsprodukterne ud med havrefras og havregryn eller cheasy youghurt.

Det gjorde faktisk, at hun i løbet af kort tid fik tre børn, som ikke længere fyldte det hele. Det halverede raserianfald, ham med krudt i røven blev mere rolig og alt i alt blev det hele bare meget mere harmonisk. Børnenes blodsukker svingede ikke nær så meget som førhen, og det gav bare meget mere ro.

Bare til overvejelse.
16 år23. februar 2008 kl. 00:32
Kami13: dejlig med at den familie har fået det meget bedre,, men det kan jo sådan set gøre meget for at få det endnu bedre...eks..droppe haverfras...der er også sukker,,,,droppe light produkter,,,,der er clor i som så løber rundt i vores blod-er det bedre end sukker..så heller selv presse juice,,eller drikke æblemost...det er rigtig presset æbler...
Cheasy yoghurt er der også sukker i....
Detter er ikke for at kritisere.... men for at oplyse om at ting kan gøres bedre...hvis man har denne lyst..

Maddie: det er rigtig som spacy siger. Nette har faktisk grøntsager øko som ikke er meget dyre end de alm, der er fyldt med sprøjtegifter.. men ja køb hvad du kan ,, og resten må komme hen af vejen....ja jeg kan sageten mærke forskel,, før gik jeg i seng kl 22,, nu er jeg bare meget mere frisk...sætter samværet med børnene højre...for det handler jo også om at slukke tvét og hygge med børn, tag i skoven og vær aktive sammen...jeg synntes at det er uhyggelig som regeringen lader og spise så meget gift og e,nr....det handler jo også om at undgå tilsætningstoffer....hvis der eks er 4 stk i en vare..så lad den ligge....jeg syntes faktisk ikke at det er så meget dyre...eks får jeg jo smoties til morgenmad,,, de vare koster en del at købe,, men holder også i utrolig lang tid...her får du lige opskriften på den jeg får i øjeblikket:

1 banan
1 spsk hørfrøolie
lidt kanel
lidt vaniliepulver (ikke sukker) (helsebasen)
1/2 tsk brikesød (sukker der er fra birketræer)
rismælk,,,,så den dækker
1 spsk proteinpulver(uden tilsætningstoffer)
1 tsk loppefrøskaller Husk
1 guarmin
1 spsk kakaopulver

blendes sammen

Nej man må godt spise kartofler og gulerødder.

Vi startede i september,, men drikker nu også mælk,,,men ikke så tit,,, jeg får nok 1 glad om ugen,,,,

Spørg hvis du vil vide mere..
16 år23. februar 2008 kl. 10:44
Kami13: de ændringer du der beskriver ville ikke gøre den store forskel her hos os.

Vi begrænser i forvejen slik, men kunne måske gøre noget mere, men sodavand og saftevand drikker vi i forvejen meget sjældent. Kun hvis vi har gæster eller enkelte gange i weekenden. Vi spiser også mest rugbrød til frokost og en enkelt gang i mellem noget lyst brød. Nutelle får vi sjældent - pålægschokolade har vi dog altid. Kage får vi heller ikke så tit. Hmmmm.

Morgenmad hjemme hos os er delt i to kategorier, hvor de sukkerholdige morgenmad'er hører under kategorien "Weekendmorgenmad" :-)

Så langt hen ad vejen lever vi jo rigtig sundt. Men det er jo rart med et par ting som man lige kan overveje. Jeg vil også gerne have mere frugt og grønt i børnene, men det kan være sin sag nogle gange. ;-)

Kh Karina
16 år23. februar 2008 kl. 15:09
Forfatterens mand var faktisk også rigtig dårlig. Han var allergisk overfor næsten alt, bl.a. mælk.
Han har det naturligvis også meget bedre nu. Udover det bedre helbred har forfatteren og manden tabt adskelligen kg.

Det giver stof til eftertanke. Men jeg kan ikke undvære min mælk i kaffen og vaniljecheasyen er jeg godt nok også blevet hooked på.
Desuden bor jeg meget langt fra den næremste Netto og selvom vi kan få økologisk i den lokale Brugs, så koster det meste desværre en bondegård.
OK jeg ved så ikke om jeg ville købe alting øklogisk, jeg køber f.eks. ikke stort ind af økologiske varer når jeg endelig er i Netto.
Men visse ting købere jeg da økologisk, så hvis det var billiger generelt, kan det godt være.

E-numrene undgår jeg faktisk automatisk (de fleste af) idet jeg lever så grønt som jeg nu gør.
Jeg ville da ønske at jeg kunne blive enig med manden om at droppe tv'et, men det er desværre utopi.
16 år23. februar 2008 kl. 15:18
Nu har jeg været på biblioteket og reserveret bogen. Jeg spiser hørfrø hver morgen, dem maler jeg i kaffemøllen. Kan de bruges i stedet for olien, tror I? (til smoothie). Er guarmin ikke noget mod gigt? - Eller er det noget, som jeg har misforstået. Skal man i en Helsekost for at købe de øvrige ingredienser, eller kan man få dem i Matas eller Føtex? Er du mæt hele formiddagen? Selv spiser jeg Cheasy A-38 med müsli, det mætter godt, men der er jo rigtig mange kalorier i müslien.

Jeg køber også økogrønt i Netto,(men jeg synes, at udvalget er begrænset) mælken har været økologisk siden børnene var små... over 20 år...og jeg er blevet mere bevidst om at se efter økologisk kød.

Hvad med kaffe. Jeg drikker en del hver dag, og kan slet ikke overskue ikke at få mine daglige kopper. (Har dog fundet brændenældeteen frem, Kirsten P). Skal man holde sig fra mælk? - i følge bogen, altså.

Jeg drikker sjældent alkohol, selv om jeg sætter stor pris på et glas god rødvin. Desværre bliver mine hedeture hyppigere dagen efter, at jeg har fået vin, så det er kun ved meget festlige lejligheder, jeg drikke andet end danskvand.

16 år23. februar 2008 kl. 16:59
ja men det bliver da spændende om du kan ide bogen...for så skal du købe den,, den er ikke til at undvære, og ej heller ikke til at låne ud til fam...
Rigtig god læselyst når du får den...
du kan jo ekspermitere med smootis, som du vil,, men der er nok ikke nok fedt i hørfrø , men ellers kan du jo også bruge kokosolie,,den steger jeg også i...
Jeg køber special produkterne på helsebasen.dk, og ellers netto..super brugsen og lidt i fakta...de har en god øko leverpostej...
i boprgen anbefales der også en god kakao te.,,,ja du skal nok skære ned på kaffen,... og ja ifølge bogen skal man undgå komælk...
16 år23. februar 2008 kl. 21:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });