Rygestop

Du læser en tråd i debat > vægttab

Rygestop
Jeg har været lidt fraværende siden lige før jul, men det er ikke fordi jeg ikke har gjort noget ved vægt osv. Julen blev overstået med sygdom, så istedet for at tage en masse på, så tabte jeg mig lige 3 kg. hen over juledagene :-) Intet er jo som bekendt så skidt at det ikke er godt for noget. De kom dog hurtigt på igen, men det var jo hvad man kunne forvente efter en gang Roskildesyge. Nytårsaften var sidste aften af mit liv som ryger (dog ikke storryger) Jeg har vel ligget rimeligt stabilt på ca. 7 stk. om dagen og kun røget udendørs af hensyn til ungerne, så det har ikke været helt så slemt som frygtet. Den første uge efter nytår gav jeg mig selv lov til at blive forkælet i rester fra nytårsaften (slik og chips) og efter en uge sagde vægten +1,5 kg. :-(

Min veninde var begyndt til Weightwatchers lige efter nytår, så i ren frygt for at jeg skulle tage alle mine kg. på igen hvis ikke jeg gjorde noget fik mig til at tage med. Det er ikke sikkert at jeg fortsætter dernede, men det der har virket for mig har været at afløse den der næsten uundværlige cigaret efter maden med en anden vane, nemlig at skrive ned alt hvad jeg havde proppet indenbords. Så efter nytår med rygestop er der kommet yderligere 5 kg. af :-)

KH Bettina
16 år19. februar 2008 kl. 11:48
re: Rygestop
hej Bettinae

hvor er det flot ;O)
sej at du kan holde dit rygestop og alligevel tabe dig.

jeg prøvede selv at holde i sommers , men begyndte igen efter 2 1/2 måned. så jeg hved hvor svært det er ;O)

rigtig flot ! og velkommen tilbage ;O)
lise
16 år19. februar 2008 kl. 12:38
Tillykke både med vægttabet og rygestoppet. Jeg er godt nok ikke-ryger men man skal jo have været gravet ned et sted for ikke at vide at det er svært at stoppe.

Imponerende at du både kan tabe dig og stoppe med at ryge.

De forhenværende rygere jeg har kendt, de har alle talt om at de bedre kan smage maden efter rygestoppet. Har du det også sådan?
16 år19. februar 2008 kl. 14:06
Fantastisk - hvor er det flot.
Jeg stoppede for 4 år siden og har taget på, javel, men det kan tabes igen og alt andet i departementet for livskvalitet er i top.......
Tillykke til dig.
KH Lene Gammelmor
16 år19. februar 2008 kl. 14:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });