boblende mave

Du læser en tråd i debat > vægttab

boblende mave
Er der andre der oplever at maven på en måde kan boble når man har spist?
jeg har hørt at et forkert spisemønster måske kan være skyld i det, eller hvis man spiser mere end man er vant til. er der nogen der har erfaring med det?
17 år17. februar 2008 kl. 14:10
re: boblende mave
Jeg kigger med her. Jeg oplever det også, men er desværre ikke klar over hvad det skyldes. Har prøvet at tænke over om det er i forbindelse med bestemte madvarer, men det synes jeg ikke umiddelbart at det er.
Nogen der ved noget :)
17 år17. februar 2008 kl. 23:40
Jo, det har jeg også oplevet. Der var en dag hvor min mave næsten var med i samtalerne, sådan boblede den.

Jeg regnede med at det var fordi jeg havde spist mindre grøntsager den forrige dag end jeg plejer.
17 år18. februar 2008 kl. 09:19
iakob, altså siger din mave lyde? det gør min nemlig ikke.. men måske har det noget med grøntsager at gøre, det ved jeg faktisk ikke :)
17 år18. februar 2008 kl. 17:38
JA... min mave går også helt "agurk"..t. Det føles helt tydeligt som om min mavesæk har svært ved at fordøje/omdanne maden, og den så kæmper som en gal. Har også meget "mave-syre-mave-pine".. forsøger at holde mig fra kaffe nogle dage og se om det hjælper..
17 år18. februar 2008 kl. 17:44
Ja, nogle dage siger min mave ganske mange lyde (og.. jeg har så også en del luft i maven). Jeg er ikke sikker på hvordan det hænger sammen med min diet.

Det kan være lidt forstyrrende, men heldigvis har det været værst i weekenden. Det er heller ikke så tit det sker.
17 år19. februar 2008 kl. 08:11
Nu kommer jeg lige med et lille kvæk. Er det ligesådan med jeres maver hvis i koger grøntsagerne?
Kogte grøntsager mere meget mere skånsomme for maven. Jeg kan mærke det på min mave, at der er stor forskel på f.eks. kogte og rå gulerødder.
17 år19. februar 2008 kl. 16:03
De fleste af mine grøntsager (aftensmad) er tilberedte - for det meste i ovn.

Men jeg spiser en del rå grøntsager til frokost, så jeg kan ikke lige svare på spørgmålet fordi jeg får en del af begge slags hver dag.

I princippet er det jo heller ikke et problem med maven. Den har det sikkert fint med de rå grøntsager. Men det kan være et socialt problem ;-)
17 år20. februar 2008 kl. 09:14
He he ja det kan være et socialt problem. Jeg har måtte forlade en eksamen (skriftelig 6 timer) fordi min mave larmede så jeg ikke ville være det bekendt! Men min mave er også lidt sart ;-)
17 år21. februar 2008 kl. 21:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...